מוזיאון יד ושם, אפי איתם (צילומים: באדיבות יד ושם, חגי אופן)

אל תגררו את יד ושם לשפל הפוליטי: אסור שהיו"ר הבא יהיה אפי איתם

אסור למנות את אפי איתם ליו"ר יד ושם - אין מדובר על מלחמת שמאל-ימין, איתם לא איש חינוך, לא חקר את השואה, זהו מינוי פוליטי בלבד של איש ימין קיצוני | דעה

פורסם בתאריך: 23.11.20 16:32

יד ושם הוא אחד המוסדות החשובים במדינת ישראל. המוסד מנציח את זכר השואה ועליו לדאוג להפקת לקחים אוניברסליים מהשואה – הפשע הגדול ביותר בהיסטוריה, הרצח והטבח של שליש מעמנו.

יושב הראש של המוסד ב-27 השנים האחרונות אבנר שלו, פורש מתפקידו. שלו, הוא איש משכמו ומעלה, איש חינוך, קצין חינוך ראשי של צה"ל בעברו, לאחר שחרורו משירות קבע ארוך בדרגת תת אלוף שימש כראש מינהל תרבות במשרד החינוך והתרבות.



ניתן היה לצפות שעם פרישתו של שלו, יתקיים תהליך תקין של מכרז שבסיומו יבחר יושב ראש החדש. ניתן היה לצפות שייבחר איש חינוך, אולי חוקר שואה – אבל לא כך קרה: בממשלת נתניהו, כמו בממשלת נתניהו, ממליץ השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין על מינויו של אפי איתם, שהתאמתו מסתכמת בהיותו איש ליכוד והממשלה מתבקשת לאשר את המינוי.

איתם אינו איש חינוך. איתם מעולם לא עסק בנושא השואה. איתם לא רק שפעיל פוליטית, לא רק ימין קיצוני, הוא תמך בטרנספר של הפלסטינים, קרא לאזרחי ישראל הערבים "פצצה מתקתקת" ולחברי הכנסת הערבים "גייס חמישי". דמיינו איך מרגישים יהודים ולא יהודים בעולם, כשהם שומעים ביטויים כאלה. לא זו הדמות המלכדת שנועדה לעמוד בראש מוסד שכזה.


יד ושם (צילום: באדיבות יד ושם)

יד ושם (צילום: באדיבות יד ושם)


יהיה מי שיגיד שהשמאל תוקף כל מינוי מימין. זכור לי שבהיותי חבר בכנסת ה-15, בעת השבעתו של השר איתם לממשלת שרון, יצאנו ביוזמתו של חבר הכנסת יוסי שריד ז"ל ממליאת הכנסת. לא זכור לי צעד דומה של חברי כנסת של מרצ כלפי כל שר אחר (רחבעם זאבי הושבע לפני הקמת מרצ).

הידיעה על הכוונה למינוי של איתם יצרה סערה מוצדקת. מאמר המערכת של עיתון "הארץ" תקף את המינוי תחת הכותרת "מכל האנשים". יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד, כתב: "ההתנגדות שלי למינוי נובעת בעיקר מעברו, מהתבטאויותיו, מהנזיפות שקיבל ממפקדו, מכך שמינויו ישחק לידי אותם אנטישמיים".

עורכת הדין יפעת סולל, כתבה מכתב ליועץ המשפטי בשם הארגונים העוסקים בנושא והודיעה שתעתור לבג"ץ בשם חוקרי השואה באם יאושר המינוי. במכתבה נכתב בין היתר: "לא יתכן שיהפכו את יד ושם כלי לקידום מטרותיו הפוליטיות של ראש הממשלה. מוסד יד ושם אינו חשוב פחות מתאגידים ציבוריים אחרים, ויש לנהוג בו בכבוד ולא לגרור אותו לשפל הפוליטי". צודקת.

הכותב: מוסי רז, ח"כ לשעבר בסיעת מרצ


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

9 תגובות
  1. א.א

    האדם הכי מתאים לנהל את יד ושם מי אתם שתחליטו מי מתאים גועל נפש מערבים פוליטיקה.ואומרים אל תעברו

  2. מאיר אליה

    מוסי שלום

    הרי זה ידוע שכל אדם ימני לא יתאים לכל תפקיד אליבהשל השמאל . אבל כל איש שמאל יכול להיות בכל תפקיד מפני שהוא שמאלני זו הדמוקרטיה שאתם רוצים להגן עליה.
    אפי היה חייל וקצין מצטיין ומעוטר בצלשים אם הוא ניהל קרבות בהצטינות לעומת זאת ניהול יד ושם ממש מתאים לו, איך אתה מנסה להתלות על דברים שאין בהם כל קשר לתפקיד מנהל יד ושם.
    די תפסיקו להיות גזענים ומעלי גירה מסריחה תהיו אנשים ישרים והסתכלו תמיד למהות הענין ולא להפציץ בדברי בלע ושקרים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוסי , לפני שאתה כותב טור כזה, אנא בדוק מי מנכלית יד ושם, מי בעלה ומי ביתם ואז תחליט אם אפי יכול להיות יודב הראש של המוסד הזה… תתביש לך

  4. משה זוכמיר

    הייתי חייל בגבעתי תחת פיקודו של אפי פיין ולא אשכח איך הוא זרק חיילים שלו לכלבים המשפטיים אבל, מנהל יד ושם לא צריך להיות לא איש חינוך ולא חוקר שואה. חוקרי שואה יחקרו, אנשי חינוך יחנכו ומנהלים ינהלו. ההנחה הטיפשית שחוקר שואה יודע לנהל מוסד מתאימה למוסי רז. חוסר היגיון בסיסי. האם מי שקורא לחיילי צה"ל יודונאצים יכול להיות חבר באקדמיה הישראלית? כן. אין בעיה. מי שקורא לרצח מתנחלים בטענה שהם טרוריסטים בעצם מקום מגוריהם ראוי לקבל משכורת מכולנו, מי שקרא לתושבי רמת הגולן פרופלורים כי הם הזכירו לו שהוא התחייב לשמור על רמת הגולן היה ראוי להיות ראש ממשלה, לקרוא למתנחלים 'סרטן בגוף האומה' זה חביב, אבל לקרוא לתומכי טרור וערפאת בכנסת גייס חמישי זה פוסל אותך. אפי איתן היה נגד טראנספר ואם מוסי רז היה טורח ךבדוק לפני שהוא כותב הוא היה יודע את זה. מבחינת השמאל הישראלי כל דעה שהיא הדעה שלהם היא דעה שאינה לגיטימית. פאשיסטים.

  5. חני

    פעם תביאו דעה מאוזנת, לא רק נציג השמאל שכל ימני הוא פסול בעיניו לכל תפקיד. אבל הפסקתי לצפות מכם איזון. כל הצלחה של השמאל לדחוק רגלי דתיים משכונות 'חילוניות' מתקבלת אצלכם בתשואות רמות. לא באמת הבנתי מה היתרון לשכנים בבית לחיילים בודדים במקום בית החלמה ליולדות. חוץ, כמובן, מכך שהיולדות דתיות והחיילים הבודדים (שאולי הם חרדים) לא יהיו בבניין רוב השבוע, אבל גם מהווים פוטנציאל למוזיקה רועשת וכל מיני דברים לא טובים.

  6. מאד לניצולי שואה

    בקצרה עיתון כל העיר הוא עיתון של השמאל רק עכשיו אמרתם זאת בפירוש בכל הכתבות זה נרמז עכשיו זה כתוב
    אגב השואה זה אירוע שקרה בצורה ברורה מאוד נגד היהודים ולא דוקא נגד מי שלא היה גזע ארי חיסול חי שלא היה גזע ארי בא להכשיר את השמת העם היהודי והיה לכך אין זה קשור למול הערבים ושאר העולם ואם כן יו"ר יד ושם יכול להיות רק מי שהוא יהודי בגאון ולא מי שמתגייס ביהדות

  7. בני

    נו באמת. ואנחנו אמורים להזדהות עם דעתו של האיש הקיצוני הזה?
    כנראה שמנהלי האתר שכחו שזה כל העיר של ירושלים ולא של תל אביב או רמאללה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר