(צילומים: ויקיפדיה, פרטי)
(צילומים: ויקיפדיה, פרטי)

הטור של בונדק: לפעמים חלומות מתגשמים

המלאך גבריאל ומשה רבנו בביקור בגיהנום, וזו לא התחלה של בדיחה

פורסם בתאריך: 29.8.17 09:30

הפעם על החלום שחלמתי.

הקב"ה קורא למלאך גבריאל ופוקד עליו לפתוח את הגיהנום לפני משה רבנו כדי שיראה מה טיבו של המקום הנורא הזה. כשמשה רבנו ראה את האש אמר: 'לא אוכל להיכנס', אמר לו המלאך: 'כנס, כי אין סיכוי שתינזק, בפנים ישנה אש חמה יותר מזו'. המלאך גבריאל מראה למשה רבנו את הגיהנום שהרשעים נידונים בו, והנה קצת ממה שראה משה:

כבר בתחילת הגיהנום, ממש בהתחלה ובכניסה רואה משה רבנו בני אדם שתלויים מהעיניים מהאוזניים ומהלשונות שלהם, זאת בנוסף לנשים שתלויות בשערותיהן, ושרשראות של אש על רגליהן. משה שואל את המלאך: 'למה כל אחד תלוי כפי שהוא נראה תלוי?' אמר לו המלאך גבריאל: 'פה כל אחד נתלה באיבר בו הוא חטא בעולם הזה?' אלו שתלויים בעיניים התעסקו עם אשת איש ועם האחייניות שלהן, ואלו שתלויים באוזניים שמעו דברים שלא היו צריכים לשמוע, התדרדרו, והצטרפו לרשעים. ואלו שתלויים בלשונותיהם הם אלו שדיברו לשון הרע, ריכלו, תחמנו, ובמיוחד העלילו והלשינו על בני משפחתם בשר מבשרם.אז שואל משה רבנו: 'ומה פשר הנשים שתלויות מהשערות שלהן? עונה לו המלאך גבריאל: 'אלו הן שהלכו בפריצות בפרהסיה, פיתו גברים, הקשיבו והלכו רכיל אחרי מעלילנים, תחמנים, ובכך גרמו להרס משפחות בגלל בצע כסף ושלמונים'.



אז פונים משה והמלאך והולכים למקום אחר בגיהנום ושם רואה משה שלושה רשעים שתלויים מהרגליים שלהם עם הראש למטה, ומאות תולעים שחורות אשר אורך כל אחת מהן 500 מטר דבוקים לגופם, מכף רגל ועד ראש, והרשעים צועקים: 'לא אני, סליחה, לא התכוונתי', צועקים ובוכים ומכאב ושבר לב, ומייללים. אומר משה למלאך: 'למה עונשם של אלו חמור משל האחרים?' ענה לו המלאך: 'אלו בזזו רכוש אחיהם שעה אחרי שנהרג בתאונה קטלנית, לא סעדו את הוריהם ולא מילאו את מצוות כיבוד הורים, וכשאחד מבני משפחתם העיר להם אז הם הלכו רכיל אחריו, נשבעו שבועת שקר, הלשינו, העלילו, לא פרגנו, חיללו שבת, ביזו תלמידי חכמים, מוגבלים, קשישים ואלמנות. והגרוע מכל ערערו על צוואת אימם ע"ה'.



ואז הפנה משה רבנו את מבטו וראה מספר אנשים אשר מחצית מגופם שקוע בתוך בטון ומלאכי חבלה זורקים עליהם אבני אש, וחובטים בהם בשרשראות אש, ושוברים להם את השיניים עם פטיש ואיזמל במשך כל היום. ובערב היו מאריכים להם את השיניים בחזרה בשביל שישובו וישברו להם אותם למחרת בבוקר עוד פעם למשך כל אותו היום.

כאן הצטרף לסיור שר הגיהנום ולשאלתו של משה רבנו הסביר שר הגיהנום: 'כי האנשים האלה שהמלאכים שוברים להם את השיניים הם החוטאים באכילת נבלות, טרפות שרצים ותבשילי גויים, גונבים ועושקים ממון הוריהם, העלילו במשטרה ובבית המשפט על בן משפחה לאחר שנפטר, שכאילו זייף להם רשיונות רכב ונהיגה, וכל זאת על מנת שיוכלו להתחמק מעונשים ועיקולים'.

ואז שר הגיהנום אומר למשה רבנו להמשיך לבוא ולראות איך שורפים רשעים מתגרים ואנשים שקשה להם עם הצלחות של אחרים. ומשה רבנו אומר: 'לא! די! אני כבר לא יכול יותר אני מבקש לצאת!'.

ושר הגיהנום אומר לו: 'אל תפחד', ומשה ממשיך איתו, הם הולכים ואז רואים אנשים שחצים מאש ומשלג תקועים להם בצוואר וא-ללה יוסטור מיליוני תולעים מהלכים בכל גופם – עלה ורד, הלוך ושוב, עלה ורד, הלוך ושוב, זאת בנוסף למלאכי החבלה אשר מדבשים אותם עם אלות ולא נותנים להם מנוחה. לשאלתו של משה רבנו עונה לו שר הגיהנום: 'המקום שאנחנו נמצאים בו נקרא: 'אבדון', וכאן שופטים את כל אלה שחטאו בגילוי עריות, הביאו ילדים מחוץ לנישואים, התעסקו עם בנותיהם, ועם האחייניות שלהם, עסקו בפדופיליה והתעללות בקטינים, שיצרו אלימות במשפחה, שפתותיהם רחשו קללות להוריהם שאינם בחיים, ולצדיקים שלא מגיע להם, ובמיוחד אם זה נובע מתוך קנאה וצרות עין עיוורת'.

משה רבנו והמלאך ממשיכים משם למקום אחר בגיהנום, והנה הם רואים מספר אנשים בנים בנות שעל כל אחד מהם מתהלכים שני עקרבים, ולכל עקרב 70 אלף ראשים, ובכל ראש פתוחים 70 אלף פיות, ומכל פה יוצאים עוד 70 אלף ראשים, ואותם עקרבים נושכים את גופם של הרשעים, עלה ורד הלוך ושוב, בלי הפסקה. שאל משה רבנו 'מי אלו?', השיב לו המלאך: 'פה נידונים אלו שאוכלים ממון חינם, מלשינים, מתגרים, מעלילים, ומלבינים פני חבריהם ובני משפחותיהם ברבים, ואלו שמטילים אימה יתרה בציבור, כגון: מערכת בתי המשפט, רשויות המס, ביטוח לאומי, הוצאה לפועל, המשטרה, פרקליטות המדינה, ובעיקר אלו הכופרים בתורת משה רבנו'.

משה רבנו נפעם מהמראות שהוא ראה והתרגש לסבלם של הנידונים בגיהנום ושאל: 'איך אתם יודעים שהנידונים עשו ככה וככה?', 'יש לנו צילומים, הקלטות, מסמכים, עדויות, עובדות וראיות'. ענה לו שר הגיהנום.

כאן בדיוק, הילדים של השכנים שבחצר מתחת לחלון ביתי הרעישו, התעוררתי מהחלום, התקלחתי, הנחתי תפילין, קראתי תהילים, נעלתי נעלי ספורט, לבשתי חליפת ספורט ויצאתי לריצת הבוקר בהרי גילה. מוסר השכל מה הוא אומר – לא להיבהל, תהיו אנשים טובים כאן למטה, שלא יקרה לכם מה שקרה להם למעלה כי חלומות לפעמים מתגשמים ואמת יש רק אחת – 'עין רואה אוזן שומעת וכל מעשייך בספר נכתבים'.

דרך אגב, חלק גדול מהחלום מתוך הספר "אוצר אגדות התורה" פרק כ"ח "משה שליח ה'".

 להתראות בשבוע הבא….

 להורדת האפליקצייה של "כל העיר" של כל העיר באנדרואיד

להורדת האפליקצייה של "כל העיר" של כל העיר באייפון


טור #11

ישראל בונדק

אמרגן ומפיק, פעיל חברתי ימני, וחבר ארגון ה־"פנתרים השחורים" של שנות ה־70

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר