אמירה כהן (צילום: אלבום פרטי)
אמירה כהן (צילום: אלבום פרטי)

"כל עסקה היא בשבילי הזדמנות להכיר אנשים, סיפורים והיסטוריה"

הבקשה הכי מוזרה שקיבלה מלקוח, העסקה שהיא לא תשכח וההזדמנויות הגדולות של ירושלים. בית פתוח עם אמירה כהן, מתווכת נדל"ן עסקי-מסחרי ב"אנגלו-סכסון ירושלים"

פורסם בתאריך: 18.12.21 17:40

רזומה? ירושלמית, נשואה ואם ל-2 בנות בוגרות, תושבת מרכז העיר מזה 25 שנים, חברת ועד תושבי מרכז-העיר ושותפה מלאה להחלטות ומיזמים עבור תושבי מרכז העיר ועסקיה. עסקתי לאורך שנים ארוכות בניהול ושירות לקוחות במגוון פלטפורמות, חברות וגופים, ותמיד שאפתי לבסס את יכולותיי גם בתחומים הטיפוליים. בוגרת בית הספר לאימון ע"ש אדלר ומוסמכת כמאמנת אישית ומנחת קבוצות. הרומן שלי עם נדל"ן היה ממש כמו באגדות – התחלתי לעבוד בסניף הדגל הירושלמי של רשת התיווך המצליחה 'אנגלו-סכסון' בתפקיד אדמיניסטרטיבי, כשדי מהר יכולתי לראות את עצמי מצליחה להיכנס לנעליהם המקצועיות של עמיתי למשרד, שהיו מתווכים בעלי ניסיון מרשים. למרות הקושי והחשש לצאת מ"כובע" המנהלת האדמיניסטרטיבית והשכירה, לזה של מתווכת עצמאית ופרילאנסרית, לא חששתי וניגשתי למבחני רישיון התיווך של משרד המשפטים אותם עברתי בהצלחה לפני כ-7 שנים. מאז, ועד היום, הנני התמקצעתי ואני כיום מומחית בנדל"ן עסקי-מסחרי לסוגיו בכל רחבי ירושלים וסביבתה, וכן בנדל"ן למגורים במרכז העיר.

מוטו? אני אמנם עוסקת בנדל"ן, אך אנשים הם העסק שלי.

כמה עובדים במשרד? אנגלו-סכסון ירושלים מפעיל ב-4 משרדיו מערך מקצועי איכותי המונה כ-28 יועצי נדל"ן מנוסים (ולצידם עוד מטה אדמיניסטרציה ותמיכה של 7 מקצוענים/יות), המתמחים כל אחד באזור גיאוגרפי מוגדר של העיר.
באילו שכונות אתם מתמקדים? אנחנו חולשים על כלל האזורים הגיאוגרפיים בירושלים וסביבתה תוך שימת דגש על מקצועיות והתאמת יועץ הנדל"ן הנכון לכל לקוח בהתאם לאזור, שפה וכו'.

מה הן ההעדפות של הלקוח הירושלמי? הלקוח הירושלמי מאוד קפדן בבחירת עסקאות הנדל"ן שלו, הוא מעוניין לוודא את נכונות העסקה עבורו על בוריה – דבר שהוא כמובן לגיטימי ומתקבל על כל דעת. כיום ההעדפות של הלקוח הירושלמי מבחינה עסקית הן לרכוש נכסים מסחריים במקומות מתפתחים, שמחיר השוק שלהן כעת אטרקטיבי יותר ועתידי לשקף תשואה רבה בשנים הבאות.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? ירושלים כולה עוברת בשנים האחרונות תנופה של פיתוח ועבודות תשתית מסיביות. על פניו, יש קושי למכור ולהשכיר נכסים המצויים בלב אתרי העבודות – בין אם אלו עבודות לרכבת הקלה, לנתיבי תחבורה חדשים וכו'. יחד עם זאת, החוכמה היא דווקא לצייר לקונים ולשוכרים את תמונת המקום לאחר תום העבודות. מי שרואה את הנולד ויודע לגשר על התקופה הקשה בעזרת תנאי עסקה נוחים, עושה עסקה טובה בכל מקום ובכל זמן.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או רחוק יותר? מהניסיון שלי, מרבית לקוחותיי מחפשים לקנות/להשכיר נכסים מסחריים בשכונות הסובבות את מרכז העיר וכן במרכזים מסחריים בשכונות על צירי תנועת הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית.

שכונה מועדפת? מרכז-העיר וסביבתה (מחנה יהודה, יפו, ממילא ועוד) הן ללא ספק הפנינה של ירושלים בתחום העסקי.

טרנד חדש – דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? זו יוזמה חשובה ומבורכת, אשר תשפיע בהמשך על מחירי הדיור ועל הטירוף שעובר על שוק הנדל"ן הישראלי בעשור האחרון. זה קיים בכל העולם המערבי, ומקנה ביטחון ויציבות לשוכרים.
למכור או לקנות אפשר לבד – למה חשוב לשכור שירותי מתווך? מתווך מקצועי יודע לבצע תמחור נכון של נכס על בסיס מאפייניו הגלויים והסמויים כאחד, וכן על בסיס נתוני השוק. הוא מכיר ושולט בפלטפורמות שיווק וחשיפה רבות ומגוונות בהרבה ממה שהבעלים מכיר לבדו. המתווך המקצועי יודע להתאים את הפלטפורמות לקהל היעד הרלבנטי לנכס, ויידע להביא לעסקה אידיאלית לכל הצדדים כאחד. זאת ועוד, המתווך המקצועי יודע לגשר במו"מ בין הצדדים לעסקה ברגישות, הגינות ושקיפות, ולקדם התקשרות בין הצדדים שלעיתים קרובות לא היתה אפשרית בלעדיו.

מתחרים? אני מאמינה בשיתוף פעולה בכלל, ובין מתווכים ראויים ומקצועיים בפרט. מרגע שזיהיתי או נתקלתי בכאלו, אני רואה אותם כשותפים שלי ופחות כמתחרים. משרדנו היה מיוזמי הקמת שיר"ן – פלטפורמת שיתופי הפעולה בין מתווכים, ולשמחתי גם מובילים כבר שנים רבות בכמות השת"פים בעיר.

כסף? כמובן שאני כאן בשביל להתפרנס, אבל מה שמניע אותי אלו האינטראקציות עם אנשים. כל עסקה היא בשבילי הזדמנות להכיר אנשים, סיפורים שמאחורי הנדל"ן, היסטוריה של ירושלים ועוד. כשפועלים מתוך אהבה ותחושת שליחות – מגיעה גם הפרנסה.


מחפשים את בית החלומות שלכם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בילוי מועדף: בישול, מוזיקה וים.

עסקה שלא תישכח? אני בוחרת לשתף את סיפורה של עסקה המשקפת גם חזון חברתי. באחד הימים פנה אליי מנכ"ל עמותת 'סיפור חוזר' – מותג הכשרה בקבוצת "שכולו טוב" העוסקת בהכשרה תעסוקתית בקהילה עבור אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים ומהווה מסגרת שיקומית עבור כ- 3,000 משתקמים בכל הארץ. 'סיפור חוזר' הינה רשת חנויות ספרים חברתית מיד 2 המספקת הכשרה ותעסוקה לאנשים המתמודדים עם חסמים תעסוקתיים, דרך שימוש חוזר בספרים. המנכ"ל תיאר את סוג נכס אותו הם מעוניינים למצוא והיה ברור לי שאעשה את המיטב שאוכל כדי להצעיד את הפרויקט החברתי המופלא הזה אל עבר הגשמה והתקדמות נוספת. קבעתי עימו סיור בנכסים באזור תלפיות – אזור שהביע התעניינות בו. חלק מן הנכסים תאמו את צרכיו הן מבחינת האזור והקריטריונים הנוספים אך הורגש כי היה חסר דבר – דבר שעוד לא ידענו, כולל המנכ"ל לדעתי, מהו.
באותה עת, קיבלתי לידי נכס לטיפול בבלעדיות באזור איכותי במרכז ירושלים. בעל הנכס, אדם בעל עשייה חברתית ומידות טובות, סיפר לי כי בעבר הרחוק היה הנכס חנות מוזיקה שהוא הקים. בעל הנכס העסיק בשעתו בחנות המוזיקה בחור פגוע-נפש וגם כשנאלץ לסגור את החנות, דחה זאת עוד ועוד לנוכח העובדה שהיה עד כמה העבודה הפיחה באותו בחור רוח חיים. כאשר סופרה לי היסטוריית הנכס, הרגשתי שהסיפור עם אותו בחור פגוע הנפש – לא בא אל קיצו וכי ככול הנראה ייעוד המקום הוא לסייע חברתית לקהילה. פניתי אל מנכ"ל העמותה שוב והצעתי לו לבוא ולהתרשם מנכס זה, אולם מיד נעניתי בשלילה מצידו מאחר והנכס לא תאם את האזור ואת התקציב בו חפץ. לא נרתעתי, התעקשתי, וביקשתי שיקדיש רק עשר דקות מזמנו מאחר וכל כך האמנתי בחיבור הסיפור המשותף הנשזר בין אנשי עשייה אלו.
אכן, כמו שחשבתי, הנכס מצא חן בעיני המנכ"ל, שביקש להביא את המנכ"ל הראשי של "כולו טוב" להתרשם גם הוא. החלטתי שבמעמד זה אני מייצרת פגישה "ספונטנית" עם בעל הנכס. היה לי מאוד חשוב לחבר את האנשים, וכך היה. זו היתה אחת הפגישות הכי מרגשות שחוויתי במהלך עבודתי. תוך כדי שיחה בין המנכ"לים לבעל הנכס הסתבר שהמכנה המשותף גדול עוד יותר מכפי ששיערתי לעצמי: אותו בחור פגוע נפש שעבד לפני שנים בחנות המוזיקה, כיום מועסק ע"י עמותת סיפור חוזר. סיפור הנכס הזה האיר את עיניי בתובנה (שהפכה בינתיים לחזון החברה שלנו) והיא ש"אמנם אנו עוסקים בנדל"ן, אבל אנשים הם העסק שלנו!"

לקוח סלב? מאוד משתדלת לשמור על דיסקרטיות של לקוחותיי. ועבורי – כולם "סלבים".

לקוח מיוחד במינו? במהלך עבודתי נוצרו קשרי עבודה ביני ובין מנהלי נכסים במתחמים מסחריים שונים. עם חלקם נוצרו יחסים אישיים של הערכה מקצועית והכרת תודה שמעבר ל"עוד עסקה ולקוח". ביניהם אני שמחה במיוחד לציין את ריצ'רד שבי ציון, מנהל מתחם המסחר, הקלינקות והמשרדים "שלום מאיר" בקרית וולפסון ברחביה.

הבקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח? נתבקשתי פעם לתת ייעוץ זוגי, במהלך טיפול בנכס.

ההזדמנויות של ירושלים? ירושלים מתחדשת ומתפתחת בקצב מסחרר הן בבחינת הפרויקטים החדשים והן מבחינת נגישות תחבורתית לאורך העיר כולה של תוואי הרכבת הקלה, וככזאת, היא מספקת בכל רגע נתון – הזדמנויות עסקיות נדל"ניות רבות.

בועה: בעיניי, הבועה הירושלמית רק תגדל עם השנים לאור פיתוחה של העיר וריבוי האוכלוסייה בה, שיוצרת מצב בו הביקוש רב וההיצע מצטמצם, ובעיקר לנוכח העובדה שירושלים יש רק אחת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמירה המלכה ,זוכרת אותך באהבה רבה ,את אלופה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר