זיוה עמר (צילום: פרטי)
זיוה עמר (צילום: פרטי)

"צעירים עוזבים את ירושלים כי מחירי הדירות פה מטורפים"

השכונות המבוקשות, העיסקה שלא תישכח וגם ההעדפות של הלקוחות הירושלמים - בית פתוח עם המתווכת זיוה עמר ממשרד 'אבן פינה – סוכנות תיווך לנכסים והשקעות'

פורסם בתאריך: 11.4.22 10:21

רזומה? אני מתווכת במקרקעין 30 שנה, ואני מאוד מנוסה ויודעת לעשות את ההתאמה בין רוכש לבית ובין בית לרוכש במהירות וביעילות. יש לי זיכרון פנומנאלי ואני בעלת ידע במציאת פתרונות יצירתיים, לרבות עצות בעיצוב ושיפוץ הנכס. אני חברה בשיר"ן ומשתפת פעולה באמצעות שיר"ן עם למעלה מ-130 משרדי תיווך מהמובילים בירושלים, על סוכניהם, לקוחותיהם ונכסיהם. אני דואגת להתעדכן בתחום, ומעדכנת את לקוחותיי במידע חשוב ומהותי. למדתי ניהול ושיווק נדל"ן במכללה למינהל בירושלים ובעלת ידע וניסיון רב בתחום הנדל"ן. אני מתמחה בבתים פרטיים, דירות, דירות יוקרה, מגרשים באזור מרכז ודרום ירושלים רבתי.

מוטו? המוטו שלי, ובכלל של משרד 'אבן פינה' הוא טובת הלקוח לפני טובת המתווך, בין אם הוא מוכר דרכנו ובין אם הוא קונה דרכנו. חשוב לי היחס האישי מול הלקוח, להבין אותו באמת, מאוד חשוב לי להיות קשובה לצרכי הלקוח, גם בסבלנות ורגישות יתירה, לפעמים בין השורות מבינים דברים עמוקים ומשתדלת להיות רגישה ולהתאים את השיחה בהתאם ללקוח ולתת לו את הזמן והיחס הדרוש. אין כמו המלצה של לקוח מרוצה ולקוח מרוצה יזכור אותי לאורך שנים לטובה וגם ימליץ עליי.

באילו שכונות את מתמקדת? בקעה, ארנונה, תלפיות הישנה, כספי, אבו-טור, קטמון הישנה, המושבה הגרמנית, המושבה היוונית, טלביה, הולילנד ועין כרם".

באיזו שכונה הכי קשה למכור? בשכונות עם אוכלוסייה מעורבת כשהדרישה לא הגיונית, בפרויקטים של פינוי בינוי כשהמשא ומתן אורך שנים על שנים ולא תמיד התוצאות חיוביות.

שכונות שאת אוהבת לעבוד בהן? ארנונה, תלפיות הישנה, כספי, סביוני ארנונה, בקעה, המושבה הגרמנית, המושבה היוונית, טלביה, הולילנד, עין כרם.

מה הן ההעדפות של הלקוח הירושלמי? הלקוח הירושלמי רוצה את הבית או הדירה המושלמת, אולם אין לכולם התקציב המתאים. החוכמה היא למקד את הלקוח בעיקר ולאפס אותו כך שיקנה גם בהתאם לתקציבו וזה קשור לאזור המבוקש וגודל הדירה, מצבה וכו'.
הלקוח הירושלמי רוצה דירה דרומית מוצפת שמש, חניה חשובה לו, כשלאחרונה הירושלמים התחילו לקחת בחשבון את מסלול הרכבת הקלה. בנוסף, שקט וקרבה למקומות מסחר זה יתרון, מעדיפים גינה או שטח חוץ גדול בשכונות מרכזיות ומבוססות.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או בשכונות המרוחקות? תלוי מאוד בלקוח. לקוחות עם ילדים מחפשים שכונה עם גינה ירוקה, שכונות יותר קהילתיות, אין להם בעיה להיות רחוקים ממרכז העיר. צעירים בלי ילדים, סטודנטים וכו' יעדיפו קרוב למרכזה העיר. מבוגרים בגיל השלישי יעדיפו לגור כמה שיותר במרכז עם שירותים ומרכזי קניות נגישים. תושבי חוץ יעדיפו את המרכז כדי לחוות את הווייב הירושלמי.

תוכניות לדיור להשכרה לטווח ארוך – איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? חייבים להאיץ באופן מהיר ומיידי את חוק דיור מושכר מסובסד לטווח ארוך כדי להקל את מצוקת השכירות. זו בעיית הבעיות לצעירים ובכלל. דמי השכירות יצאו מכל פרופורציה וזו בועה שמגבירה את התאבון והופכת למפלצת, שמעשירה את בעלי הדירות ומקשה על חיי השוכרים וזה דבר לא הוגן שאוכל את משאבי הצעירים ומרחיק אותם מדירה משלהם.

למכור או לקנות דירה אפשר לבד – למה חשוב לשכור שירותי מתווך? מתווך יודע להציג נכס בצורה נכונה עם היתרונות והחסרונות ויודע להמציא מסמכים רלוונטיים ולומר בזמן אמת את כל הנתונים הטובים והרעים בצורה ישרה והוגנת על הדירה, והמתווך, מניסיונו, ידע לתת ללקוח פתרונות יצירתיים שהלקוח לא חשב עליהם ולא לקח אותם בחשבון. מתווך במקרקעין מחויב לחוק התיווך, ומידע מהותי שמתווך ישיג ללקוח לפעמים הוא קריטי לעסקה וטוב לדעת על מידע כזה לפני שחותמים על עסקת מקרקעין ולא אחרי. לפעמים מידע בזמן אמת, לפני חתימה על העסקה, יכול לחסוך למוכר או לקונה עשרות אם לא מאות אלפי שקלים.
המתווך יידע למקסם מכירה או קניה ולהגיע בזמן קצר ללקוחות הקיימים בשוק הנדל"ן ולפעמים צריך מוכר או קונה אחד טוב ומהיר כדי למקסם את המכירה או את הקניה. המתווך בקשר עם מוכרים שכבר עשו את הגמישות שלהם והקונה באמצעות המתווך יכול לחסוך עשרות ולפעמים מאות אלפי שקלים למרות שישלם למתווך דמי תיווך. חשוב וכדאי מאוד לשכור שירותי מתווך כי עסקת נדל"ן היא העסקה הכי גדולה שאדם סביר עושה בחייו וכדאי להיעזר במקצוענים ולא כדאי לחסוך בכך.

מתחרים? אנחנו עובדים בירושלים עם ומול המתחרים שלנו, הם לפעמים השותפים שלנו לעסקה ולפעמים גם מתחרים. הטוב יצליח. ככל שידוע לי, מחוץ לירושלים שיתוף פעולה כזה מובנה בין מתווכים ואין כללים ברורים כמו שיש אצלנו. בכלל, המתחרים הם גם חברים שלי והם ברכה וזו הפריה של אחד את השני. ככל שיש מתחרים טובים בענף תיווך במקרקעין כך יש הפריה של אחד את השני.

כסף? כסף הוא אמצעי חשוב מאוד בעולמנו ובלעדיו לא ניתן לעשות הרבה. עם כסף אפשר לדאוג פחות, עם כסף אפשר לחיות ברווחה ובפחות דאגות, זה פותר בעיות. כסף הוא ברכה, אבל הוא לא מהות הכל וצריך לנתב אותו לצרכים מתאימים וחיוניים ונכונים.

בילוי מועדף? עם המשפחה – הילדים והנכדים, נסיעה לחופשות קצרות לחו"ל להתרעננות, סרט טוב, מסעדה טובה, ביקור במוזיאונים, מציירת בשקט להנאתי, ספר טוב מותח וסוחף.

 

 

עסקה שלא תישכח? קיבלתי למכירה 2 דירות באותו בנין קטן בשכונה מבוקשת ומצאתי בהברקה של רגע משפחה, זוג הורים וילדים שידעתי ששני הנכסים יתאימו להם במיוחד. בעסקה היו מחלוקות של מעל מיליון שקל בין הערכת שמאי לבין דרישת המוכרים, ובמשא ומתן אינטליגנטי וחכם, עם הרבה מקצועיות ויצירתיות והרבה קפה בבית קפה עם הצדדים, הצלחתי לגשר על הפער. זו עסקה שגורמת לסיפוק ולכן תיזכר לטובה לאורך שנים.

לקוח סלב? מייקל אורן, משה טלנסקי, אליעזר יערי, אייל מגד, צרויה שלו,

לקוח מיוחד במינו? לקוח שקבע איתי לראות נכסים מאוד יקרים ומאוד גדולים בשכונת עין כרם והגיע תמיד באוטובוס עם כרית בידו, וכששאלתי אותו מה זו הכרית ענה שהיא אורטופדית שהוא נושא לכל מקום.

הבקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח? משפחה מחו"ל שביקשה לרכוש בית עבור זוג הורים עם 6 ילדים ליד מלון המלך דוד, התעכבו כמה שעות בדירה, גילו עניין רציני, ניהלו משא ומתן, סיכמו פרטים מלאים על העסקה, צלצלו למשפחה בחו"ל כדי להתגאות שמצאו בית כלבבם וקבענו שיעבירו פרטי עו"ד למחרת. ואז הם פשוט נעלמו והתאדו, ועד היום אני לא מבינה מה היה שם.

ההזדמנויות של ירושלים? כידוע ירושלים היא עיר מבוקשת מאוד ויקרה מאוד שחיים בה כל שכבות החברה, משלוש דתות, יהודים ונוצרים וערבים, ויש תושבי חוץ ועולים חדשים, וחרדים וחילוניים ומרקם מאוד מיוחד ועם זאת עתודות בניה כמעט ולא קיימות בירושלים ולכן רק אם יבנה פרויקט חדש במחירים סבירים, אני ממליצה לקנות שם בהנחה שהמחירים יהיו סבירים. צריך להיות כאן בירושלים משהו מכונן כדי שיהיו הזדמנויות בעיר הזו. מה שקורה בפועל, צעירים עוזבים את העיר בלית ברירה כי מחירי הדירות מטורפים. ירושלים הינה עיר שעיני כל העולם נישאים אליה ובגלל שתושבי חוץ רבים רוכשים בה דירות, המחירים הפכו למטורפים.

בועה? יש בועה והבועה נהייתה מפלצת ויש לנפץ את הבועה הזו ויפה שעה אחת קודם. כדי לנפץ את הבועה חייבים להפשיר קרקעות, למכור בזול לקבלנים ולחייב את הקבלנים למכור במחיר הזול ביותר – ורק קבלן שיעמוד בכך יזכה בקרקע. לא יזיק שלצורך ניפוץ הבועה המדינה תוותר על הכנסות ממיסים על קרקעות, נניח בעשור הבא ובאותה נשימה הקלה במיסוי לרוכשי דירות ראשונות, זוגות צעירים ורווקים שלהם זו הדירה הראשונה. הבעיה היה שהבועה הפכה למצב נתון. כבר עשרות שנים אומרים שאנחנו נמצאים בתוך בועה שבסוף תתפוצץ, ולא רק שהבועה לא מתפוצצת, היא הפכה למפלצת וגדלה לממדים ענקיים שכנראה לא ניתן לעצור. בשורה התחתונה – המחירים בעלייה מתמדת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר