מור בן זרואל (צילום: פרטי)
מור בן זרואל (צילום: פרטי)

"ההזדמנויות הגדולות בירושלים הן דירות במתחמים שיעברו תהליך של פינוי-בינוי"

עליות המחירים, העסקה שהיא לא תישכח, השכונות המועדפות ואלו שבהן קשה יותר למכור - בית פתוח עם המתווכת מור בן זרואל, ממשרד 'נדל"ן IN'

פורסם בתאריך: 14.6.22 08:34

רזומה? אני יועצת נדל"ן בחברת נדל"ן IN למעלה מ-9 שנים, בוגרת תואר בחינוך ואמא ל-4 ילדים מתוקים. חשוב לי לציין שאת תחילת דרכי בעולם הנדל"ן עשיתי עוד כשהייתי נשואה טרייה ללא ילדים, ואת כל הידע, הניסיון והמקצועיות רכשתי תוך כדי גידול של 4 ילדי המתוקים, דבר המוכיח כי המקצוע יכול להתאים בצורה מושלמת גם לאימהות במשרה מלאה.

מוטו? יושרה ואמינות מעל הכל. אני מאמינה שרק בדרך הזו תזכה לעוד ועוד לקוחות שימליצו עלייך לאחרים וידברו עלייך טובות.

כמה עובדים יש במשרד? למשרד שני מנהלים – ליאת ומני מזרחי – ועוד שמונה עד עשרה סוכנים. אני חושבת שהערך המוסף של המשרד הוא שכמעט כל העובדים שעובדים בו כיום הם חברה יחסית צעירים אבל עם ניסיון שנרכש על ידי כך שקיבלו כלים ידע ומקצועיות מהמנהלים במשך מספר שנים לא מבוטלות. בנוסף, המשרד שלנו משלב עבודה גם עבור גברים וגם עבור נשים כאחד.

באיזה שכונות את מתמקדת? המשרד הוא בעל מומחיות בכל שכונות ירושלים, ואני באופן אישי מתמקדת בעיקר בדרום מערב העיר – בשכונות גבעת משואה, מלחה, רמת שרת, רמת דניה, קרית היובל וקרית מנחם. היתרון הגדול שלנו כמשרד ושלי באופן אישי הוא הניסיון הרב שרכשתי במשך השנים, אשר מתבטא בהיכרות מעמיקה של כמעט כל הדירות באזור מבחינת שטח, כיווני אוויר, סוג האוכלוסייה, היתרי בנייה וכו'. כמובן שבכל עסקה אני מבצעת בדיקה מעמיקה של הנכס מבחינת רישומים בטאבו, אפשרויות הרחבה עתידיות, חריגות בניה/היתרי בניה ועוד.

באיזה שכונה הכי קשה למכור? אני לא יכולה להצביע על שכונה שקשה למכור בה. אני מאמינה שכל עוד הנכס מתומחר נכון ובעליו חפצים למכור – אפשר לסגור. הקושי במכירה נובע בדרך כלל עקב נתוני נכס בעייתיים כגון חריגות בניה, קומה, רטיבות, חוסר בשלות ועוד.

שכונות מועדפות? גבעת משואה, קרית היובל ומלחה הישנה – השכונה שבה גדלתי.

ההעדפות של הלקוח הירושלמי? אני לא חושבת שאפשר לפלח את הלקוח הירושלמי, כל לקוח הוא בפני עצמו ויש לו העדפות שונות ורצונות שונים בהתאם לתקציב, גודל המשפחה, המגזר שממנו הוא מגיע והדברים שחשובים לו.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או בשכונות מרוחקות יותר? לבעלי תקציב נמוך או למשפחות, עדיף להתגורר בשכונות המרוחקות. אנשים מבוגרים מבוססים, יחידים או זוגות – יעדיפו קרוב למרכז העיר.

תוכניות לדיור להשכרה לטווח ארוך – איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? אני חושבת שזה רעיון טוב מאוד, הבעיה היא שכרגע, על פי ההיקפים המתוכננים, המספרים של יחידות הדיור להשכרה נמוכים, ולכן אני לא רואה כיצד זה יכול להשפיע משמעותית על שוק הנדל"ן.

למכור או לקנות דירה אפשר לבד – למה חשוב לשכור שירותי מתווך? יש כל כך הרבה סיבות, ואני אתן את החשובות והמשמעותיות: קנייה או מכירה זו הפעולה הכלכלית המשמעותית ביותר בחיים, ליווי המתווך מתבטא בהכרת האזור ומחירי הנכסים, היסטוריית המחירים יתרונות וחסרונות בפרויקטים מסוימים. מתווך יכול גם לסייע בהוזלת מסלולי הלוואת המשכנתא. מתווך יכול להציע לקונים נכסים שטרם נכנסו לשוק, כאלה שהוא מזהה שיכולה להיות התאמה. בנוסף, מתווך בעל ניסיון יידע לכוון את הלקוח, לפעמים כבר בהצעה של הדירה הראשונה או השנייה, לנכס שמתאים לו מבחינת מחיר, הגודל, התכנון הנכס וכו'. המתווך יכול גם לספר על אפשרויות הרחבה עתידיות ולמסור מידע מקדים ללקוח לגבי כל רישומי הנכס בעירייה. אני באופן אישי מבצעת בדיקה מעמיקה של הנכס לפני שאני מציעה אותו ללקוח ואלו הם דברים חשובים ומשמעותיים.

מתחרים? בירושלים יש עשרות מתווכים, והיפה הוא שישנם שיתופי פעולה רבים בין המשרדים, זאת בזכות לשכה מאוגדת שיש בענף. הכוח והעוצמה של השיתוף העסקי מביא לקיצור זמן בתהליך המכירה.

כסף? תחום התיווך יכול להיות מתגמל מאוד עבור סוכנים שאפתנים שמקדישים שעות ומשקיעים בלמידה של התחום, בהתמקצעות ובשיפור מעסקה לעסקה. אני חושבת שמכל עסקה אפשר ללמוד משהו לעתיד שימנע ממני לחזור על טעויות שנעשו בדרך. אז כן, אפשר להרוויח בתחום סכומי כסף מכובדים, אבל אני חושבת שמה שמניע מתווך מצליח, זה בעיקר האהבה למקצוע, האתגר והסיפוק.

 

 

בילוי מועדף? מפגשים עם חברותי, שיעורי תורה, בילוים עם בעלי וילדיי – בעיקר טיולים בצפון הארץ.

עסקה שלא תישכח? עסקה מרגשת עבורי היתה כשמצאתי דירה מעולה לאישה שפגשתי לפני כ-13 שנים, כשעוד הייתי הביביסיטר שלה. ליוויתי אותה כ-3 שנים בתהליך קניית הדירה, וכל הזמן הזה האישה עוברת התמודדויות לא פשוטות בחיים. למצוא לה את הדירה שהביאה לה נחת היתה עבורי הרגשת סיפוק גדולה.

לקוח סלב? נתנו שירות אישי להרבה אנשים מוכרים, ביניהם מתחום הספורט, ח"כים לשעבר, מנהלים בכירים במשק מתחום הבנקאות, המשפט והתרבות ועוד. חשוב לי לומר שהשירות שלנו לא משתנה בין לקוח מוכר ללקוח שאינו מוכר – כולם מקבלים את השירות הכי טוב שאנחנו יכולים.

לקוח מיוחד במינו? אין לי לקוח מיוחד במינו. אנחנו במשרד משתדלים לתת ללקוח את השירות האמין, המקצועי והטוב ביותר ובמידה שווה לכולם.

ההזדמנויות של ירושלים? לדעתי ההזדמנויות הגדולות בשנים הקרובות, יהיו דירות במתחמים שיעברו תהליך של פינוי-בינוי, שיגדילו את שווי הנכס באופן משמעותי.

בועה? עליות המחירים בירושלים עוד לא הסתיימו. השיכונים שנהרסים ובמקומם נבנים מגדלים מכפילים את ערך הנכסים, וקיימת השלכה על כלל ירושלים. בנוסף, הפיתוח העצום ב-5 שנים האחרונות לצד מקומות בילוי ותרבות, ותעסוקה שהולכת וצומחת, ימשיכו את עליות המחירים. אני חושבת שבשכונות הקצה דוגמת ארמון הנציב, גילה והר חומה – יהיו עליות משמעותיות יותר בגלל תמחור שעדיין נמצא בחסר, וגם מגרשים שהולכים ומתמעטים יזכו לעליות מחירים דרסטיות בגלל ההיצע הנמוך.


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא לתינוקות עלובים

    עוד אחת מהחברות שנשואות של משה ליאון שמתחנפות אליו שוכחות להגיד: מעבר קשישים לחמש שנים של שכירות, אם ימצאו בעל בית שיתחייב לחמש שנים.
    איפה מחוץ לשכנוה. עד שיתרגלו יעזבו וייאלצות לעשות העבר ידרה שוב

    משלמים 750 שח לחודש על תחזוקת מעליות. במקום לקחת את הכסף לילדים או למוניות או משלוחים
    אסור דוד שמש בעשר רומות ראשונות
    רעש וריח וליכלוך ומשאיות לחנוניות בקומת קרקע יכול להיות מועדון או גן לילידם גם בחופש או אירועים כל שעות היום. אין מגבלה של 2-4 למשרות שזה בניגוד לחוק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר