מימין - מרכז הקליטה בגילה כיום, משמאל - הדמיית פרויקט ההתחדשות (צילומים: עמידר, איי אל וויו פוינט)
מימין - מרכז הקליטה בגילה כיום, משמאל - הדמיית פרויקט ההתחדשות (צילומים: עמידר, איי אל וויו פוינט)

15 מגדלים, למעלה מ-1,300 יחידות דיור: המהפך של מרכז הקליטה בגילה יוצא לדרך

חברת עמידר ביחד עם משרד הבינוי השלימו את הליך המכרז הפומבי להקמת פרויקט ההתחדשות הענק במרכז הקליטה בגילה. החברות שנבחרו הן אקרו נדל"ן ובית גג. "בשורה נהדרת לדיירי הדיור הציבורי ותושבי האזור כולו"

פורסם בתאריך: 3.10.23 08:29

החצר האחורית של ירושלים – מרכז הקליטה בגילה – בדרך למהפך ענק. אחרי שנים של תכנון, פרויקט ההתחדשות העירונית מהגדולים בירושלים ובארץ בכלל נמצא ממש לפני היישורת האחרונה, כשחברת עמידר (החברה האחראית על שיכון דיירי הדיור הציבורי, ר"ג) ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו כי הסתיים הליך המכרז להקמת הפרויקט הגדול. החברות הזוכות הן אקרו נדל"ן ובית גג.

"הפרויקט הינו בשורה משמעותית עבור כ-140 משפחות זכאיות דיור ציבורי הגרות במתחם, שיקבלו דירות חדשות, לצד חידוש התשתיות במתחם", מציינים בחברת עמידר ובמשרד השיכון ומוסיפים כי "רווחי הפרויקט ינותבו לטובת דיירי הדיור הציבורי בירושלים".

הפרויקט המקודם על ידי משרד הבינוי והשיכון, חברת עמידר, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית ירושלים, הינו על שטח כולל של כ-80 דונם, והוא ממוקם בחלקה הצפון מזרחי של שכונת גילה בסמיכות לתוואי המאושר של הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה.

הפרויקט כולל 1,324 יחידות דיור שייבנו ב-15 מגדלים בני 35-12, הכוללים בחלקם קומות עבור שטחי מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור. סה"כ מציעה התוכנית כ-6,000 מ"ר לטובת שטחי מסחר ותעסוקה, כ-6,500 מ"ר לטובת מבנים ומוסדות ציבור וכ-16 דונם של שטחים פתוחים. זאת, לצד תוספת זכויות משמעותית למבנים ומוסדות ציבור במתחם. בנוסף, במרכז המתחם מתוכנן הקמת פארק שיהווה חיבור בין פנים המתחם לרחובות הסובבים והשכונה.


הדמיית פרויקט ההתחדשות העירונית במרכז הקליטה בגילה (צילום: איי אל וויו פוינט בע"מ)

הדמיית פרויקט ההתחדשות העירונית במרכז הקליטה בגילה (צילום: איי אל וויו פוינט בע"מ)


יש לציין כי במתחם מרכז הקליטה מצויים כיום 288 יחידות דיור ב-11 מבנים במצב תחזוקתי ירוד שיפונו לטובת הפרויקט החדש. חברת עמידר תלווה את הדיירים לכל אורך שלבי הפרויקט ותדאג שזכויותיהם ימוצו במלואן.

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף: "המיזם הזה מוכיח שוב כי דיירי הדיור הציבורי נמצאים אצלנו בראש רשימת סדר העדיפויות וכי איננו מזניחים אותם לרגע. מדובר בעוד בשורה עבור דיירי הדיור הציבורי ותושבי האזור כולו כאשר מפרויקט זה ירוויחו כולם; ייבנו מוסדות ציבור ופארק מרכז מסחרי לטובת תושבי האזור. עם תום ביצוע השדרוג, יזכו הדיירים לשוב לדירות חדשות, איכותיות ובטוחות. חשוב לציין כי הרווחים הצפויים מהפרויקט, יושקעו ברכישת דירות למלאי הדיור הציבורי בירושלים והן יתנו מענה לתור הממתינים לקבלת דירה בעיר. יצוין כי הבאנו  סכומי עתק בתקציב האחרון לטובת דיירי הדיור הציבורי ונמשיך לפעול למענם ביתר שאת. אני מודה לשותפינו לקידום המהלך המבורך הזה".

יו"ר עמידר, יאיר זילברשטיין: "חברת עמידר ומשרד הבינוי והשיכון, השלימו היום את השלב האחרון בהעברת הזכויות ליזמים שיקדמו את פרויקט ההתחדשות גילה בירושלים ובכך הפרויקט יוצא לדרך. עמידר רואה בהתחדשות העירונית בשורה ומנוע לשיפור חייהם של דיירי הדיור הציבורי. כחברה ששמה לנגד עיניה לפעול ככל יכולתה למען דיירי הדיור הציבורי, אנו גאים בקידום הפרויקט שיאפשר שיפור איכות החיים והדירות של דיירנו במתחם, לצד תוספת של מעל 1,000 דירות נדרשות בעיר ירושלים ויצירת מקורות כספיים חדשים שיעמדו לרשותנו לטובת הדיור הציבורי בישראל".

 

 


הדמיית פרויקט ההתחדשות העירונית במרכז הקליטה בגילה (צילום הדמיה: עמידר)

הדמיית פרויקט ההתחדשות העירונית במרכז הקליטה בגילה (צילום הדמיה: עמידר)


נתנאל לפידות, מנהל אגף בכיר נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון ויו"ר ועדת הפרויקטים: "פרויקט התחדשות מרכז קליטה גילה מצטרף לסדרת מהלכים לשינוי, שיפור ושדרוג איכות המגורים בדיור הציבורי. המודל שיצרנו מביא לכך שלא רק שמתבצע חידוש של הדירה, הבניין והשכונה אלא שגם הרווחים מהפרויקט מושקעים חזרה בשדרוג והגדלת מלאי הדירות בעיר״.

ראש העיר משה ליאון: "זהו צעד נוסף שמקדם פרויקט התחדשות עירוני חשוב אשר יוסיף למשפחות הצעירות בגילה מאות יחידות דיור חדשות, ישפר וישדרג את איכות החיים בשכונה. ירושלים נמצאת בתנופת דיור משמעותית מאוד בשנים האחרונות וכך נמשיך".

עבור קבוצת אקרו מדובר בפרויקט ראשון בעיר ירושלים. זיו יעקובי, מנכ"ל הקבוצה, מסר: "פעילות ההתחדשות העירונית של אקרו ממשיכה להתעצם ולהתרחב לאזורי ביקוש נוספים ברחבי הארץ, מעבר לגוש דן שבו ממוקדת עיקר פעילותנו כיום. אנו שמחים על ההזדמנות לקדם פרויקט נרחב ראשון בעיר ירושלים, המקדמת במלוא המרץ יזמויות משמעותיות ואשר חרתה על דגלה קידום מהיר של פרויקטי התחדשות עירונית בשטחיה. אין לי ספק כי השותפות עם בית וגג – חברה עם מוניטין מוצק וניסיון רב שנים בתחום ההתחדשות העירונית – תביא להקמתו של פרויקט דיור, מסחר ותעסוקה איכותי ומתקדם בשכונת גילה, כזה שישפיע באופן נרחב וחיובי על הסביבה הקרובה והשכונה כולה".

רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג יזמות ונדל"ן: "הפרויקט הזה מהווה מהלך נוסף של בית וגג להרחבת פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ. מצבה הפיננסי של החברה לצד ניסיונה המקצועי הרב, מאפשר לה להמשיך ולצמוח במיוחד בתקופה הכלכלית הנוכחית ולהגשים יעדים אסטרטגיים שהחברה הציבה לעצמה.בתקופה האחרונה החברה הרחיבה פעילותה לפרויקטים גדולים ומשמעותיים בחיפה, נתניה, רעננה, קדימה צורן ועתה ירושלים. מדובר בפרויקט שיהיה אחד הגדולים בבירה, עם עירוב שימושים המציע מסחר ותעסוקה לצד מגורים בקרבת אמצעי תחבורה המוניים ובמיקום מבוקש מאוד. שמה החיובי של עיריית ירושלים ובמיוחד מחלקת ההנדסה בעיר הולך לפניה ואנו מצפים לתחילת העבודה כיזמים משמעותיים בעיר. אנו שמחים מאוד להרחיב את השותפות עם קבוצת אקרו. פרויקט נוסף משותף לשתי החברות, ברחוב אחימאיר ברמת אביב ג' בתל אביב, יוצא בימים אלה לשיווק ובקרוב תחל הבניה, כך ששיתוף הפעולה בין החברות כבר הוכיח את עצמו, כראוי לשילוב כוחות של שתי חברות נדל"ן מהמובילות בישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר