מבשרת ציון (צילום: Motic)
מבשרת ציון (צילום: Motic)

5,000 יחידות דיור אושרו בפרוזדור ירושלים

הקפאה בירושלים? באזור מבשרת הבנייה בעיצומה - הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה לאשר תוכנית הכוללת הקמת 5,000 יחידות דיור

פורסם בתאריך: 5.3.18 08:45

בשורה חשובה לתושבי מבשרת ציון ולתושבי האזור כולו: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, הפועלת במסגרת מנהל התכנון, החליטה לאחרונה לאשר את תוכנית המתאר ליישוב מבשרת ציון. תוכנית המתאר מציעה מסגרת תכנונית המחברת ומאחדת את שני חלקי היישוב, שכיום ממוקם משני עבריו של כביש 1, כביש ירושליםˉתל אביב, המחלק למעשה את היישוב לחלק צפוני ודרומי.

התוכנית המאושרת כוללת תוספת של 5,000 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כˉ42 אלף תושבים הצפוי בשנים הבאות. כיום מונה אוכלוסיית היישוב קצת יותר מˉ24 אלף תושבים (על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2016).

מתוך כלל יחידות הדיור שייבנו במסגרת התוכנית, כˉ3,000 ייבנו בפרויקטים להתחדשות עירונית, וכך תוספת המגורים ליישוב תבוא לידי ביטוי הן בהקמת שכונות חדשות והן בהתחדשות עירונית באזורים הוותיקים של היישוב.

כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של כˉ60,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, ומגדירה את פריסת האזורים ביישוב שבהם ניתן לפתח שימושי תעסוקה שיחזקו את היישוב כלכלית.

 

נוסף על בניית 5,000 יחידות הדיור התוכנית מציעה לפתח את ציר התנועה הראשי ביישוב (שדרות הראלˉהחוצבים), שמהווה כיום עורק תחבורתי לרחוב עירוני ראשי פעיל, לכל אורכו. התוכנית רואה חשיבות גדולה בציר זה, ובפוטנציאל הטמון בו על ידי הפיכתו לשדרה עירונית פעילה ושוקקת שתשלב עירוב שימושים: מגורים, מבני ציבור, תעסוקה, מסחר, בילוי ובידור ועוד.

לפי מתכנני התוכנית, שדרת הראלˉהחוצבים תשמש מרכז היישוב ומרחב ציבורי אטרקטיבי, נוסף על פיתוח של ציר ירוק להולכי רגל ולאופניים לאורכה.

מתכננת המחוז, שירה תלמי, מציינת: "התוכנית נועדה לממש את חזון הפיתוח של מבשרת ציון כיישוב מתפתח ואטרקטיבי, בעל בסיס כלכלי איתן, המספק איכות חיים גבוהה לתושביו. כמו כן, התוכנית  מגדירה את הממשק שבין הפיתוח לבין השמירה על השטחים בעלי הרגישות הסביבתית הגבוהה, וקובעת מתחמים עבור טבע עירוני".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר