תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב גולומב (הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)
תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב גולומב (הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

המהפך של רחוב גולומב – 7 מגדלים, 400 יחידות דיור

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה את תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב גולומב שבקרית היובל, במסגרתה יקומו שישה מגדלים בני 15 קומות ומגדל נוסף בן 31 קומות

פורסם בתאריך: 19.3.18 14:59

בניין 'הרכבת' הישן ברחוב גולומב בקרוב יהפוך למגדלים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה את תוכנית ההתחדשות העירונית "פינוי-בינוי" ברחוב גולומב, שבקרית היובל. במסגרת התוכנית ייבנו כ-400 יחידות דיור חדשות.  את התוכנית יזמו למעשה תושבי רחוב גולומב 23, אשר התארגנו לקידומה במתחם, והיא מקודמת על ידי מינהלת ההתחדשות העירונית.

התוכנית הממוקמת ברחוב גולומב מול פארק דניה והיא כוללת פינוי של  112 יחידות דיור קיימות בבניין אחד בן 12 כניסות, ובינוי של שישה מבנים חדשים – בני 15 קומות ומגדל בן 31 קומות בצומת הרחובות גולומב-בוליביה. בנוסף, במסגרת הפרויקט יוקמו במתחם גני ילדים ומעונות יום, ולאורך חזית הפרויקט תוקם טיילת חדשה ופארק ציבורי פתוח.

פרויקט רחוב גולומב ייבנה בשנים הקרובות וזאת לצד העבודות לסלילת רכבת קלה בציר.

בקשת נציגות הדיירים של רחוב גולומב – יזמי התוכנית, המיוצגים על ידי עו"ד מיכל ליבן, היתה שעיריית ירושלים באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית במוריה, יקדמו את התכנון המפורט עבור הדיירים וכי מכרז לקבלן מבצע ייערך רק לאחר השלמת תהליך התכנון. "מתכונת זו הגבירה את הוודאות כי הפרויקט ייצא לפועל בסופו של דבר והקטינה את משקל הדיירים הסרבנים", כך מציינים בעירייה.

בעירייה מדגישים כי "פרויקט גולומב מהווה פרויקט הדגל של המינהלת להתחדשות עירונית בכל נושא בחינת מערכות וטכנולוגיות ירוקות והוא ייבנה בסטנדרטים של בנייה ירוקה, זאת על מנת להוזיל את עלויות התחזוקה השוטפות במתחם. פרויקט גולומב הינו במסגרת 44 פרוייקטי "פינוי בינוי" המקודמים בירושלים, עם פוטנציאל בינוי של למעלה 11,000 יחידות דיור".

 

 

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה, מוסר ואומר: "אנו מברכים על אישור תכנית גולומב ורואים בכך צעד חשוב בקידומו של הפרויקט כולו. זה פרויקט יוצא דופן שכן הדיירים יזמו אותו והתארגנו בצורה מרשימה. לתפיסתנו, אין ספק שפרויקט בו הדיירים מתארגנים באופן עצמאי באמצעות מינהלת יהיה ישים יותר. המודל שלנו הוא לסייע למינהלות התושבים הבאות בתור לממש את הפרויקט שלהן".

ראש העיר ניר ברקת: "המפתח להצלחה של פרויקטים ב'פינוי-בינוי' הוא התארגנות התושבים. כאשר היוזמה באה מהשטח זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה, על מנת שהפרויקט ייצא לפועל ומשרד השיכון משתף אתנו פעולה בעניין הזה. אני מזמין תושבים נוספים לפנות אלינו. בירושלים קיים הפוטנציאל להקים באופן מיידי למעלה מ-30 אלף יחידות דיור, באמצעות התחדשות עירונית – בדרך זו נוכל להשאיר את הזוגות הצעירים בירושלים ולא לפגוע בשטחים ירוקים בעיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר