חדר במלון, אלי יצפאן (צילומים: יחסי ציבור, א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילומים: יחסי ציבור, א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

מאבק התושבים נגד התוכנית השנויה במחלוקת של בית ההחלמה לחרדיות בבית הכרם; אחד היזמים: הבדרן אלי יצפאן

התושבים וראשי המינהל הקהילתי, שמתנגדים לתוכנית בית החלמה למגזר החרדי בבית הכרם, נפגשו בשבוע שעבר עם היזמים ונציגי הפרויקט - למפגש הגיע גם הבדרן אלי יצפאן

פורסם בתאריך: 10.10.18 08:03

תושבי בית הכרם ממשיכים להיאבק נגד הקמת בית החלמה למגזר החרדי בלב השכונה הפלורליסטית. ביום חמישי שעבר, 4.10.18, התקיים מפגש בין התושבים לבין יזמי הפרויקט, ביניהם הגיע גם הבדרן והמנחה אלי יצפאן.



לדברי משתתפים במפגש, היזמים, ביניהם יצפאן, הציעו לתושבים פתרון בצורת שילוב בית אבות ובית החלמה ליולדות למגזר החרדי. התושבים סירבו להצעה מהסיבה כי הקמת בית החלמה ליולדות בשכונה תפגע באופן ישיר באופיה השקט של השכונה.

כזכור, כפי שפורסם לפני למעלה מחודש ב"כל העיר" – התושבים מבקשים להקים בנכס שברחוב החלוץ 29 בית אבות – מה שיכול לשמש את תושביה של השכונה. במינהל הקהילתי בי הכרם מבהירים לגבי התוכנית להקמת בית החלמה למגזר החרדי :"מבחינתנו לא יקום ולא יהיה", כך נכתב בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של מינהל קהילתי בית הכרם. "בעקבות הפגישה, הנהלת השכונה פונה במיידית לעיריית ירושלים בדרישה להפעיל מיידית את גורמי הפיקוח והאכיפה, בדרישה לעצור לאלתר את עבודות השיפוץ ולחייב את היזמים להתקדם אך ורק על פי השימוש המותר".


(מימין) נציג הפרויקט מיכאל זיני, אלי יצפאן, עו"ד אורי לומברוזו בישיבת התושבים בבית הכרם (צילום: פרטי)

(מימין) נציג הפרויקט מיכאל זיני, אלי יצפאן, עו"ד אורי לומברוזו בישיבת התושבים בבית הכרם (צילום: פרטי)


במינהל הקהילתי מספרים כי "נציגי השכונה כולם הציגו בפגישה עמדה אחידה וחד משמעית, לפיה ייעוד הקרקע בתוכנית – בית אבות – צריך להישמר, ולא תהיה הסכמה לפשרה כלשהי בנושא. נגה, יו"ר המינהל הבהירה כי מוטב שהיזמים יקבלו את עמדתנו, וכך יוכלו להנות מפירות של שיתוף פעולה עם השכונה, שיתוף ציבור המקטין התנגדויות עתידיות, מייצר תכנון נכון המתאים לאופי השכונה באופן שישרת הן את היזמים והן את השכונה. אחרת, המבנה יהפוך למטרד המעורר התנגדויות. סוכמו באופן חד הדברים הבאים: לבית יולדות תהיה התנגדות גורפת מצד השכונה; היזמים יבחנו את האופציה של הפעלת בית אבות. לצורך כך, אם יעלה הצורך להגדיל את זכויות הבנייה במקום, התהליך יבוצע בתיאום ובשיתוף נציגי השכונה; אם היזמים יבקשו להמיר את ייעוד המבנה מבית אבות למגורים, יש לתת את הדעת לאופי הבנייה, צרכי החניה במקום וכיוב'".

המבנה ברחוב החלוץ (צילום: שלומי הלר)

המבנה ברחוב החלוץ (צילום: שלומי הלר)

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ), תושבת השכונה, שהשתתפה בפגישה, מוסיפה ואומרת ל"כל העיר": "תושבי בית הכרם אומרים באופן חד משמעי: לא נסכים לבית יולדות במקום. זה אומר תנועה תחבורתית בלתי פוסקת, מבקרים, מוניות, תינוקות ובעיות חניה ברחוב העמוס ממילא. לא נסכים לשימוש חורג. ייעוד המגרש הוא בית אבות, וזה מה שהתושבים רוצים. נשמח אם היזמים יוכלו לעזור בבניית מקום לגמלאי העיר, אבל לא נכניס מוסד בעייתי למגרש עם יעוד לגמרי אחר".

"כל העיר" פנה ליצפאן שסירב להגיב לכתבה והפנה לעורך הדין אורי לומברוזו.

לא היה ניתן להשיג את תגובתו של עו"ד לומברוזו.

למרות פניית "כל העיר" למיכאל זיני, נציג היזמים, עד כה לא התקבלה מצידו תגובה.

מהעירייה נמסר: "מחלקת הפיקוח על הבניה יחד עם התביעה העירונית נפגשו עם בעל הנכס והבהירו לו שעל פי הוראות התב"ע החלה על הנכס, השימוש המותר הוא בית אבות בלבד. מחלקת הפיקוח ממשיכה במעקב אחר המקום ותוודא עמידה בהוראות התב"ע. לנושא מצוקת החניה: שכונת בית הכרם הינה שכונה ותיקה בירושלים, אשר אזורי החניה לרכבים פרטיים תוכננו בה לפני שנים רבות. עם השנים גדלו מספר הרכבים הפרטיים בשכונה, כאשר מספר החניות הקיים מיועד למספר קטן משמעותית לעומת הקיים היום. בשל כך, העירייה פעלה במשותף עם המינהל הקהילתי בשכונה, תוך שיתוף ציבור וסימנה רחובות רבים בשכונה לחניה בכחול לבן. כאמור, מקומות אלו נבחרו על-פי בקשת המינהל הקהילתי, בשיתוף ציבור התושבים בשכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. לאליהו המגיב..

    כרגיל כל התנגדות לגיטימית לדעה,או התנגדות לרצון חרדי מייד מקוטלג אצלכם החרדים כאנטישמיות,
    מעניין מי האניטישמי,נראה שחילוני ירצה לרכוש דירה בשכונה חרדית,או לגור בשכירות,נראה אם ירצו להקים מבנה שקשור לחילונים בשכונה חרדית,אייך החברה החרדית תגיב.
    מילת הקסם "אנטישמיות" שהחרדים חושבים שיוכלו להשתמש בה בכל פעם שמשהו יתנגד לרצונותהם,כבר לא עובדת,היא מביכה.

  2. ירושלמית נאורה

    סתם התנגדות חסרת בסיס. בית החלמה ליולדות הוא המקום הכי שקט בעולם. מרצ אנשים אנטישמים שמתנגדים לבית יולדות רק בגלל שהוא של חרדים.

  3. לא מבין..

    יש חוק,אם כתוב בכתבה שהבניין מיועד לדבר מסויים,אז כך צריך להיות,
    זה שכאן במדינה הכל גונג'ל של תכנון,כל אחד עושה מה שבא לו,זה לא אומר שזה צודק או נכון.

  4. ננ

    מה כל כך נורא בבית יולדות???
    ניר ברקת הדמגוג הארור שהרס כל חלקה טובה בירושלים מתגורר בבית הכרם לכן את כל המפגעים שם בשכונות אחרות.
    הגיע הזמן שגם בשכונת בית הכרם יהיו מוסדוץ שמשמשיפ את כל העיר והייתי מציע לעמידר לקנות שם דירות ולשכן אנשים כמו שהם עושים בשכונות אחרות או שבית הכרם זוכה ליחס מיוחד בגלל הכישלון ניר ברקת???

  5. אחת העם

    משתמש אנונימי, הרווחתם את השנאה במו ידיכם. רבים מכם משתמטים, כופים על הזולת את אורח חייכם, מלכלכים פארקים ושהמשרתים ינקו… עובדים בשחור ומעלימים מס. גורמים לביטוח לאומי לפשוט רגל, אתם והערבים שמתרבים בלי הכרה ובקושי עובדים.

  6. ח

    חח איזה שטויות.. די כבר עם השנאה.. מי שלא יודע דווקא בית החלמה זה הכי שקט שיש.. בדרך כלל לא מבקרים את היולדת שם כל המטרה של העניין שהיולדת נחה לבדה עם התינוק.. לגבי חניות גם אין שום בעיה כי בדרך כלל באות במונית או שמורידים אותן ונשארות כמה ימים.. ולגבי רעש של תינוקות- נו באמת אתם רציניים? עדיף שלא הייתם אומרים את זה בכלל..
    אם כבר בית אבות זה בלאגן כי להם כן יש מבקרים באופן תדיר ומוניות בשפע.. רעש של צוות ומבקרים באופן שוטף..
    שני הצרכים מבורכים אני אישית לא נוקטת פה עמדה אבל הצורה שמנסים למנוע רק בגלל שמדובר כאן בחרדיות זה כבר מגעיל.. אם היה מדובר לכלל האןכלוסיה אני די בטוחה שלא הייתה התנגדות אחת.

  7. תיתקשרו למזכירות המתנס

    אנשי בית הכרם תיזהרו!!!! מרדימים אתכם. המינהל לא איתכם. שלא יהיה לכם ספק. המינהל מצהיר הצהרות ובינתיים הבנייה נמשכת במרץ. יש פה הרבה כסף. יש יזם אוסטרלי מיליארדר חרדי יחד עם יצפאן. תפתחו עיניים.

  8. ירושלמית

    אהבתי – אנשי השכונה הפלורליסטית מתנגדים להקמת בית יולדות לחרדים
    פלורליסטי- זה בין השאר אדם שמכבד את המיעוט ובאותו משפט הוא מתנגד למיעוט
    איזו צביעות עצמית, וואלה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר