רחוב טשרניחובסקי, ירושלים (צילום:אוריה תדמור)
רחוב טשרניחובסקי, ירושלים (צילום:אוריה תדמור)

קו הרקיע בירושלים ממשיך להשתנות: האם גם שכונת רסקו ההיסטורית תעלה לגובה?

במסגרת תוכנית אב שאושרה בוועדה המחוזית, סומנו מספר מוקדים בשכונה כמתאמים להתחדשות עירונית עם מגדלים בני 20-18 קומות ובניינים בני 10 קומות. חלק מהדיירים כבר הקימו ועד פעולה למאבק בתוכנית

פורסם בתאריך: 24.1.19 11:40

תוכנית לפינוי בינוי בפינת הרחובות טשרניחובסקי-דב קמחי ברסקו מעוררת דיון מרתק אודות בינוי לגובה בשכונה, שמוגדרת היסטורית. על פי התוכנית, שאושרה בוועדה המקומית וממתינה להפקדה להתנגדויות בוועדה המחוזית, יהרס בניין רכבת שבו 42 יחידות דיור, ויוקמו 2 בניינים בני 10-9 קומות ומגדל בן 18 קומות, שבהם 136 יחידות דיור בסך הכל.



במינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה מציינים כי התוכנית תואמת את תוכנית האב שאושרה לשכונה רסקו, במסגרתה סומנו מספר מוקדים שמתאמים להתחדשות עירונית. עוד נמסר כי מדובר על יוזמה של הדיירים, שזכתה לסיוע של המינהלת בדברים קטנים. הדיירים בחרו בחברת אודור, כיזם שיבצע את הפרויקט.

התוכנית, כך נודע ל"כל העיר", כוללת פרט לבנייני המגורים גם חזית מסחרית לרחוב טשרניחובסקי בשטח של 300 מ"ר, הקמת מעונות יום וחניה תת קרקעית. ל"כל העיר" נודע כי בשלב זה בוחן יזם הפרויקט, חברת אודור, את ההיתכנות הכלכלית והאפשרות ליישום התוכנית, וזאת בשל התוספות של חזית מסחרית, מעונות יום וחניון תת קרקע שייספק את צרכי הדיירים. כשתסתיים הבדיקה, בסביבות חודש אפריל, צפוי היזם להפקיד אותה להתנגדויות בוועדה המחוזית.

רחוב טשרניחובסקי, ירושלים (צילום: אוריה תדמור)

רחוב טשרניחובסקי, ירושלים (צילום: אוריה תדמור)

בינתיים, בעקבות אישור הפרויקט בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ואישורה העקרוני בוועדות התכנון השונות, החלה התאגדות של חלק מתושבי רסקו אשר מתנגדים לביצועה וטוענים שהיא תפגע בשכונה ההיסטורית.

המתנגדים לתוכנית טוענים כי "ביצוע הפרויקט ותוכנית האב לשכונת רסקו יגרמו לכאוס תחבורתי, אשר ישפיע לא רק על הרחובות הסמוכים לתוכנית אלא גם על רחובות מרוחקים יותר בקטמון הישנה. עומדים להיות פקקים אינסופיים… מומחי תחבורה מדגישים שהתנועה בכל הצירים המרכזיים בשכונות קרית שמואל, קטמון ורסקו תגיע לכדי עצירה".

ירושלים עולה לגובה: הוועדה המחוזית אישרה ארבע תוכניות בנייה בשלוש שכונות בעיר

עוד טוענים המתנגדים כי "ביצוע הפרויקט יוביל לשינו מהותי של מארג הבינוי של השכונות הסמוכות, ועלול לפגוע בתשתיות הישנות והרוויות גם כך. מעבר לכך, הרעש והחציבה לאור שנים בכל רבי הקומות הצפויים לקום יכולים לערער את יסודות הבניינים הוותיקים שלנו. רבים מאיתנו יצטרכו לגור מאחורי חומות בטון אדירות ללא אוויר, שמש ונוף".

לסיכום, המתנגדים מציינים כי "אין צורך להרים ידיים. הוקם ועד פעולה למאבק בפרויקט טשרניחובסקי-קמחי והתחלנו לגייס תרומות שיעזרו לנו בהכנת חוות הדעת הנדרשות".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר