יותם הלפרין, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)
יותם הלפרין, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | סיכום שנת 2021 בכדורסל: שנה נוראית אך עם תקווה גדולה בסופה

מה לא היה לנו בשנה הזו? חמישה מאמנים ו-14 זרים בעונה, כישלונות אינסוף באירופה ובליגה המקומית ובעיקר אכזבה  אצל האוהדים, כשגם העונה הנוכחית נפתחה רע מאוד. אך אז הגיע יותם הלפרין והחזיר את הניצוץ והרעב

פורסם בתאריך: 30.12.21 16:56

כמדי שנה, הימים האחרונים של חודש דצמבר הם זמן נהדר לסיכום השליש הראשון של עונת הכדורסל, וזמן לניתוח הפקת הלקחים שמקבלי ההחלטות ביצעו בתום העונה הקודמת. למרות אקורד הסיום המרשים (באופן יחסי) של 2021, אין ספק שמדובר בשנה שאוהדי הפועל ירושלים יעדיפו לשכוח.

אז על מה כל הסערה? הנהלת בית

נתחיל בנושא איוש משרת המאמן. לא פחות מחמישה מאמנים עמדו על הקווים בהפועל ב-2021.  עודד קטש, אדומייטיס, יונתן אלון, אורן עמיאל ויותם הלפרין, כשרק האחרון גורם לסיום מעט מתוק לשנת בלהות במונחי כדורסל. הכיסאות המוזיקליים בתפקיד המאמן אמנם מהווים מחדל, אך הפיאסקו האמיתי היה טמון בבניית הסגל של העונה שעברה, או במילים אחרות – הרכבת האווירית של השחקנים הזרים שלבשו את המדים האדומים אשתקד. לא פחות מ- 14 זרים היו חתומים בשלב כזה או אחר בעונת 2020/2021, כשחלק גדול מהם לא זכורים כלל לאוהדי הפועל ירושלים. (ריי מקולום? ניקוס פפאס?)

תוסיפו לכל אלה סגל ישראלי קצר במיוחד ותקבלו בלאגן אחד שלם, סגל שחקנים שהולחם טלאים-טלאים, התבזויות על בסיס שבועי נגד קבוצות מהדרג הבינוני של הליגה וכל זה תחת המצב הכלכלי הקשה שהותירה הקורונה.

פגרת הקיץ שבין שתי העונות גם כן לא תרמה לשקט הנפשי של האוהדים. הסגל הסופי נחתם רק באמצע ספטמבר וכשגם הוא סבל מקשיים מבניים ברורים: ההחלטה התמוהה (והמאוד לא חכמה) לא להחתים סנטר (אמיתי) זר, הרעיון של שימוש בקומבו גארד כרכז (אובאסוהאן), החתמת פאוור פורוורד שלא עושה כלום חוץ מלנסות ולהפציץ מחוץ לקשת ומעל הכל – סגל ישראלי דל שכמעט ולא מייצר נקודות 95אף חלש יותר מאשר בעונה הקודמ ת. הנורות האדומות מהן התעלמו מקבלי ההחלטות הפכו לכישלון בדמות שלושה הפסדים רצופים במסגרת האירופית (עניין של “יהרג ובל את יעבור” אצל הפועל ירושלים) ופיטורי עמיאל, כשגם השינויים בסגל לא איחרו להגיע.

הלפרין ייצב את הקבוצה, את הרוטציה וההרכבים בהם משחקים האדומים, כשהתוספת של בריימו (להחתים בבקשה מעכשיו ועד הפנסיה) רק מלכדת את הסגל, וכאמור – אקורד סיום חביב לשנת בלהות.

ואחרי לא מעט מילים על שנת 2021, וולקאם 2022.

כפי שנראה עד כה, הפועל ירושלים מסוגלת להפוך את העונה למוצלחת. קרי, זכייה לפחות בתואר אחד. לאור החולשה של מכבי ת”א וחולון עד כה העונה (טפו טפו) והקו האחורי החזק של הפועל ירושלים, אכן יש תחושה של אופטימיות באוויר. ההחתמה של ג’ון אגבונו, ככל הנראה על חשבון אנת’וני בנט המאכזב, מייצרת קו קדמי מעניין, מכוון ריבאונד התקפה ויכולות חסימה. נותר לראות כיצד יעדיף הצוות המקצועי להשתמש בסגל המאוד מגוון שעומד לרשותו במסגרות המקומיות (ליגה וגביע) וכמה מהר ייכנס אגבונו לעניינים. נעקוב בעניין.

פנייה אחרונה להנהלת הקבוצה, לצוות האימון, השחקנים ולכל העוסקים בדבר: תודה על ההשקעה, המחשבה ועל ההקרבה. מי ייתן ונדע עונת כדורסל נהדרת, כשיריית הפתיחה, איך לא, תהיה בדמות ניצחון מהדהד על ה-”נמסיס” מתל אביב. בקשה קטנה מ-2022: תהיי טובה אלינו ולצוות הרפואי במחלקות הקרדיולוגיה הירושלמיות. שנה אזרחית מוצלחת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר