יותם הלפרין, ג'יילן אדאמס (צילומים: אורן בן חקון)
יותם הלפרין, ג'יילן אדאמס (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | הקרב על יתרון הביתיות: ניצחון על מכבי ביד אליהו זו משימה קשה אך אפשרית

להפועל יתרון על הצהובים בעמדות הגארדים, אבל הלפרין צריך להיות יצירתי, לשחק נמוך ולנצל את היתרונות כדי לחזור עם ניצחון חוץ על מכבי ולהבטיח את יתרון הביתיות. משימה קשה אך לא תלושה מהמציאות

פורסם בתאריך: 28.4.22 11:11

הפועל ירושלים בארנה היא קבוצה שאף יריבה לא רוצה לקבל, בטח ובטח כשהארנה שוצפת וגועשת כמו במשחק האחרון כנגד יריבה איכותית כמו הפועל חולון. עכשיו, קראו שוב את המשפט הראשון. אחרי שקראתם, אני מקווה שהנקודה הבאה תהיה ברורה: הפועל חייבת לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, מה שיבטיח יתרון ביתיות עד לסדרת גמר הפליאוף, אם וכאשר. מדובר במשימה מאתגרת מאוד, נוכח שני משחקי חוץ כנגד שתי קבוצות מצוינות – מכבי תל אביב בראשון הקרוב ובני הרצליה שבוע לאחר מכן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אחזור על מה שכתבתי בטור הדעה הקודם שלי – להפועל יש סגל שמאוד קל להתאימו לסגנון המשחק של היריבה. הבה נדגים רעיונות: היתרונות של הפועל על פני מכבי תל אביב נעוצים בקו האחורי, בטח מבחינה הגנתית, ובנוסף בכוח האש. ניתן היה לצפות במשחקים של מכבי במדריד, כמו גם במשחקים נגד חולון, בעובדה שצהובים מתקשים מאוד לשמור הרכבים מרובי קלעים ולא סוגרים טוב לריבאונד. אז נכון, אגבונו ושגב רחוקים שנות אור מלהיות טבארס ופוארייה (הסנטרים המצויינים של ריאל מדריד) בלהוות פקטורים התקפיים, אבל הלפרין יהיה חייב לנצל מיס מאצ’ים ברורים שיתקבלו בבידוד של אגבונו בצבע. נקודה נוספת אליה הייתי מפנה את תשומת לבו של הלפרין היא הגנת היחיד של סקוטי ווילבקין. יותר נכון – הגנת היחיד הקלוקלת של הכוכב הצהוב. משחק גב לסל של ריברס ובריימו על גבי ווילבקין יכול להפיק פלאים ממשחק ההתקפה הירושלמי. בראות עיניי, הפועל צריכה לעשות הכל בכדי לאמלל את ווילבקין גם בפן ההגנתי ולשלוח עליו הגנה כפולה. כשחקן סוליסט, הדבר יכול מאוד לשחק לטובתם של הירושלמים ולשתק אותו התקפית.
למכבי יש שחקני פנים מצוינים. להם יתרון ברור באיכות השחקנים שמשחקים בעמדות 4 ו- 5 (כאשר מדובר על יכולת התקפית בלבד) בהמשך ישיר לכך, טוב תעשה הפועל אם תנסה לגרור את מכבי למשחק המבוסס על הרכבים נמוכים עם הגנות לוחצות, שיאפשר להפועל לרוץ ולנצל את העובדה שהיא הקבוצה עם ההגנה הטובה בליגה. לראיה – שיתוק מוחלט של הגארדים הנהדרים של חולון ועצירת הקבוצה על פחות מ-70 נקודות. לדעתי, ניצחון על מכבי בהיכל מנורה יהיה קשה מאוד, אבל בהחלט אפשרי.
אפרופו הניצחון על חולון, מדובר בתעודת בגרות גדולה עבור הפועל. למרות ההשבת של אחד מהברומטרים ההגנתיים והתקפיים כאחד – אובסוהאן – הצליחה הפועל לברוח בזכות הגנה חונקת וטיפול אגרסיבי בקלעים הסגולים.
פנייה אחרונה להלפרין: תבנה גם תרגילי התקפה שישחררו את אדם אריאל לזריקה מחוץ לקשת, וכמה שיותר מהם. לשמחתנו, לאחרונה אדם חוזר לעצמו, ואזכיר שוב, מדובר באחד מהווינרים הגדולים שצמחו באדום. חזרתו לכושר קליעה טוב רק תשרת את הפועל ברגעים המכריעים של העונה, כשסטריק של קליעות קשות שלו מחוץ לקשת מראה לכולנו שבמקרה שלו מדובר אך ורק בביטחון, כשלטווח הזריקה אין באמת משמעות. שבת שלום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר