גיא הראל, אייל חומסקי (צילומים: אורן בן חקון)
גיא הראל, אייל חומסקי (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | עייפות החומר: גיא הראל הרים ידיים

לגיא הראל היו נושאים שונים שהטרידו אותו וגרמו לו לעזוב: מחלוקת מקצועית עם חומסקי, הריבים עם הברגידה, האוהדים שהצביעו ברגליים ושברון הלב של בעקבות עצירת העונה המוצלחת מאוד בעונת הקורונה. פרידה מהמנכ"ל הכל יכול של הפועל

פורסם בתאריך: 21.7.22 14:50

כשקיבלתי את ההודעה הדרמטית על סיום דרכו של גיא הראל בהפועל ירושלים הופתעתי מאוד, וניסיתי בעיקר להבין מבין השורות מה זה אומר. התחיל מחול שדים ושיחות עם יודעי דבר כדי להבין את הסיפור, בכל זאת גיא הראל לא היה עוד "עובד מערכת", הוא היה הפנים של הפועל, האיש שניהל אותה הלכה למעשה והיה מעורב לא רק בניהול השוטף, אלא גם בעניינים מקצועיים וככה המשקל שלו היה גדול מאוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אני זוכר אותו כאחד שהתחיל אצל דני קליין כאיש משק ואז כמנהל קבוצה צעיר ועשה כברת דרך ארוכה ושלל תפקידים בעולם הכדורסל עד שהפך להיות אחד האנשים החזקים בענף. הוא הגיע בתקופת אורי אלון הצבעונית, והיה מזוהה איתה מאוד ונשאר גם בעידן חומסקי ושותפיו השונים, הוא היה הוגן מול מעסיקיו ודאג לא לגנוב להם את הבכורה.
ממה שאני מבין ויודע גיא הראל התעייף. בראיון לשי האוזמן בספורט 5 הוא גם אמר דברים ברוח דומה ושאפילו כמעט ועזב את המועדון כבר בשנה שעברה, אבל נשאר בכל זאת. מבדיקות שאני ערכתי, היו לו אי אילו מחלוקות עם אייל חומסקי בנושא המקצועיים בקבוצה, שהיו כנראה הקש ששבר את גב גמל, אבל עוד קודם לכן הראל כבר הראה סימני עייפות והרמת ידיים. הניתוק של הבריגדה מהקבוצה הביא לכך שהארנה הפכה להיות מקום הרבה פחות מאיים עבור הקבוצות האורחות, וההחרמה הביאה לירידה בכמות המנויים – נושא מאוד קריטי אצל חומסקי. בשנתיים האחרונות, מאז פרוץ הקורונה, הקבוצה התדרדרה לתהומות ולירידה מאסיבית של הקהל שמצביע ברגליים. חומסקי, הוא איש שיווק וככזה נושאים מכירת המנויים לא עובר אצלו בשקט. העובדה שהראל לא הצליח לסיים את הסאגה מול הבריגדה היתה בעוכריו, ובעידן הנוכחי, שאחרי אורי אלון, זה לא דבר שעובר מתחת לראדר. אם נוסיף לכך את הכשלונות המקצועיים של הקבוצה במיוחד בשנתיים האחרונות, שכאמור הביאו לירידת האוהדים בתוספת "הירידה למחתרת" של הראל מבחינה תקשורתית, עד לאותו ראיון אצל האוזמן, הכריעה ועייפות החומר נתנה בסופו של דבר את אותותיה. סיבה נוספת נעוצה בעונת 2019/20 שהסתיימה אי שם בחודש מרץ 2020 עם תחילת גל הקורונה הראשון. זו היתה העונה של הראל, שבנה את הקבוצה עם עודד קטש. עונה שיכלה להסתיים עם תארים, אבל הופסקה באמצע בגלל המגיפה ושברה את רוחו של המנכ"ל שראה סוף-סוף איך הוא מרכיב קבוצה איכותית גם ללא הכסף הגדול של אלון.
הראל כבר נמצא בדרכו לג'ובים ועיסוקים אחרים ואני מאחל לו בהצלחה רבה בדרכו החדשה ומקווה עבור הפועל ירושלים שתמצא את האדם הנכון לתפקיד הקשה והמורכב.
ובנושא המקצועי. אני לא יודע אם רצו את ג'יילן אדאמס או לא, אבל החתמתו של הגארד החדש קאדין קארינגטון לא רק מבשרת על מחליפו של אדאמס, אלא גם על שינוי התפיסה אצל המאמן אלכסנדר דג'יקיץ'. האחרון אוהב להביא שחקנים שגם יודעים לשמור, בהתאם לתפיסתו וקארינגטון הוא אחד שלא רק יודע לקלוע שלשות, אלא גם לשמור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר