אלכסנדר דז'יקיץ', ספידי סמית' (צילומים: באדיבות דוברות הפועל ירושלים)
אלכסנדר דז'יקיץ', ספידי סמית' (צילומים: באדיבות דוברות הפועל ירושלים)

דעה | חובב שליטה: בחירת השחקנים מראה כי דז'יקיץ' רוצה כדורסל מסודר

המסקנה המרכזית מהסגל של הפועל: המאמן הסרבי של הפועל רוצה כדורסל מאורגן ולא פרוע, ולכן החתים את ספידי סמית' לעמדת הרכז. גם שאר השחקנים, כולל הסוקררים, הם שחקנים ממושמעים

פורסם בתאריך: 19.8.22 00:45

בניית הסגל של הפועל ירושלים בעידן אלכסנדר דז'יקיץ' הסתיימה לאחרונה ואפשר כבר להבין לאן הרוח נושבת. המאמן הסרבי הקשוח רוצה שליטה וכזו הוא יוכל להשיג רק אם בעמדת הרכז יהיה "רכז אמיתי", כזה שפחות רואים בעידן הכדורסל המודרני, אבל עדיין קיים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


למרות שכאמור אין הרבה כאלה, אלא יותר רכזים סקוררים (על כל סוגיו), דז'יקיץ' מצא חיה פרה-היסטורית, כאלה שעוד נאמנים לתרגיל ולכדורסל המסודר על חצי מגרש. לא סתם הוא בחר בספידי סמית', שלמרות הכינוי ספידי, הוא הרבה יותר מתאים לסוג כדורסל עומד ומסודר מאשר ריצה ויאללה בלאגן, למרות שגם את זה יש לו בארסנל, אבל לא בכמויות גדולות. עם זאת, דזי'קיץ' מבין שאי אפשר שבסגל יהיו רק שחקנים ממושמעים שעושים את דבר המאמן ואת מירב הכוח ההתקפי הוא מרכז בעמדות 2 ו-3 ולא סתם. אפשר למצוא שם את ליוואי רנדולף, להלן מלך הסלים של ליגת האלופות של פיב"א ולצידו קאדין קארינגטון, סקורר מממוצע ולא מופרע מדי, שעשה את מירב הקריירה במיד לבל של אירופה. שניהם יודעים לייצר לעצמם וגם לאחרים, אבל לא נמנים עם הז'אנר המבלגן – "סקורר עם אופי טוב" אני קורא לזה.
במקביל, דז'יקיץ' שם דגש כמו מאמן סרבי מחונך על סייז. והרבה. הוא העמיס על עמדות הפנים לא מעט שחקנים גבוהים: מזאק הנקינס ומארק מאייריס דרך איתי שגב, גלעד לוי ועוד שני שחקנים בעמדות הפורוורד סים סנדר-ונה ועוז בלייזר היכולים לשחק בעמדות 4 ו-3. שישה שחקנים על שתיים וחצי עמדות. לא מעט.
בשביל משחק פנים צריך כדורסל מסודר, כלומר תרגילים מובנים לפוסט אפ בטח לשחקן מטרה כמו הנקינס, אבל כדי שכל זה יקרה הוא כאמור צריך "רכז אמיתי" כזה שידע להכתיב את הסגנון הדרוש. עם קרטיס ג'רלס, וויל סולומון, הוראס ג'נקינס זה כנראה לא היה קורה. לא בטוח שגם עם ג'ייקובן בראון. אבל סמית' שאמור להיות אמון על כל העסק, לא יהיה לבד. זה מוביל אותי לישראלי שאמור להיות הכי בכיר השנה (ביחד עם עם עוז בלייזר) – נועם דוברת.
הרכז בן ה-20 הוא אולי השחקן הכי בוגר שראיתי לגילו. ייתכן כי מדובר בשחקן שפותח את עונתו החמישית כשחקן בוגרים, אבל לא רק. דוברת כפי שמעידים לא אחת בסביבתו הוא מאוד, אבל מאוד בוגר לגילו ובאופן משחקו. בשנה שעברה, יותם הלפרין כיוון לך שהכשרון הצעיר ישחק בעיקר בעמדת הרכז.
אפשר היה לראות ניצוצות של שחקן שיש לו את הכלים לכך: הובלת כדור טובה, שליטה בקצב, ממושמע ושחקן פיק אנד רול לא רע, כל זה לצד דברים שליליים כמו פאסיביות יתר, משחק לרוחב והססנות בקליעה. הקיץ, התפוצץ דוברת בנבחרת העתודה והראה שיש לו את כל סט היכולות כדי להפוך לישראלי מוביל ולשחקן שהסרבי יוכל לסמוך עליו עם ובמקום סמית' כדי שינחיל את הכדורסל הממושמע שהוא ידרוש. אני אופטימי מאוד בנוגע אליו ואם יישאר בריא, אין לי ספק שיעשה את קפיצת המדרגה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר