שחקני הפועל (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
שחקני הפועל (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | זה הזמן להניף את הגביע

התמהיל שבנה השנה אלכסנדר דז'יקיץ' בארנה מראה כי להפועל יש קבוצה חזקה מנטאלית עם אופי חזק שלא מתרגש מפיגורים גדולים בדקות הסיום. הכדורסל אולי לא הכי מבריק, אבל מאוד יעיל - כזה שיכול לקחת תארים והשבוע במקרה, יש אחד כזה שאפשר לקחת

פורסם בתאריך: 12.2.23 21:01

הניצחון ההירואי ביום שלישי שעבר על שטרסבורג מצרפת במסגרת ליגת האלופות של פיב"א, הוא עוד אחד משרשרת נחצחונות מרשימים של האדומים השנה. לחזור מפיגור 15 נקודות חמש דקות לסיום מעיד על כך שיש בירושלים קבוצה עם אופי. הרבה אופי. גם בחולון האדומים חזרו מפיגור תשע נקודות בדקות הסיום, ואפשר להיזכר בניצחונות המרשימים השנה ביד אליהו, בדרייב אין, מול דארושפקה בטורקיה ובגרמניה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפועל כבר לא גימיק, היא קבוצה חזקה מנטלית. ההתמקדות בצד של האופי הוא לא בכדי. במכוון או שלא, הגנרל הסרבי אלכסנדר דז'יקיץ' בנה תמהיל שונה בתכלית ממה שמכירים בכדורסל הישראלי – יחידה מגובשת שמבוססת על קבוצתיות, סבלנות, בחירת החלטות טובה. זו קבוצה שלא נלחצת כשהיא בפיגור משמעותי גם בדקות הסיום ולראיה – הפועל ניצחה לא מעט משחקים צמודים השנה.
לא חייבים לאהוב את הכדורסל המוגבל שהפועל מציגה, לא התקפי, ללא חן, אבל אי אפשר להתעלם שהיא היא פשוט "קבוצה", ובשורה התחתונה – בהחלט אפשר לראות איך קבוצה שכזו זוכה בתארים.

אחד כזה מונח על הכף בשבוע הקרוב, המכונה "שבוע הגביע". ביום שני תפגוש הפועל את שרון דרוקר והפועל חיפה במשחק שבו האדומים חייבים לנצח, בטח כשהמשחקים נערכים בארנה, מה שמהווה יתרון ביתיות לא קטן. ואם ירצה זאק הנקינס (המצויין), השם וכל מי שתרצו, היא כנראה תפגוש את מכבי תל אביב במשחק הגמר ביום חמישי הקרוב. פחות מהגעה לגמר זה כישלון, אבל הפועל של השנה יכולה ללכת עד הסוף ולקחת את הגביע מול מכבי בגירסת הליגה שלה, שהיא פחות טובה מטבע הדברים בגלל חוקי הזרים מגירסת היורוליג. בפעמים הקודמות שהפועל פגשה את מכבי בגמר בארנה זה ב-2015 ו-2017, זה הסתיים בהפסדים כואבים ובנוק-אאוט מהדהד של הצהובים. הפעם, קבוצת האופי של דז'יקיץ' צריכה לשנות את הנוהג שהשתרש בארנה ולנצח את המכבים. אבל אם זו תהיה נס ציונה שנפגוש בגמר, לא אתלונן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר