אוהדי הפועל ירושלים חוגגים (צילום: אור בוקר)
אוהדי הפועל ירושלים חוגגים (צילום: אור בוקר)

דעה | בלי פוליטיקה, כן?

להפועל יש אוהדים שמאלנים עד שמאלנים מאוד לצד ימנים עד ימנים מאוד. זה האופי וכולם סבבה עם זה. סביר להניח שמתן אדלסון בעל הבית החדש של הפועל, משתייך לימין השמרני, וזה כמובן בסדר גמור. אז איפה עלולה להיווצר מתיחות? עופר מתן עם ההסבר והחשש | טור דעה

פורסם בתאריך: 19.3.23 19:29

החשדנות של אוהדי הפועל כלפי מתן אדלסוון מובנת. ככה זה עם אוהדים טראומטיים משורה של בעלי מחפופים מהעבר: הצבר שהתגלה כסוחר נשק מפוקפק (נחום מנבר), האוליגרך הרובוטי והמגלומן (ארקדי גאידמק), והמשיחי הלא יציב (גומא אגייאר). מתן אדלסון אינו נחשד באף אחד מהדברים האלה, אבל הוא פשוט ממש צעיר, בן המחזור של ים מדר. זו הנקודה המדאיגה אצלו מבחינת אוהדי הפועל, כי כל מי שהיה בן 24 זוכר איך בגיל הזה דברים יכולים להגניב אותך, ואז חודשיים אחר כך יורד לך מהם ואתה במקום אחר. אנשים אוהדים את הפועל 40 ו-50 שנה ומלחיץ אותם שמי שייקבע את גורלה הוא מישהו שהיום בקטע של כדורסל ומחר פתאום יבוא לו ללמוד לוליינות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במלחה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אבל אני פה לא כדי לדבר על יציבותם של בני ה-24, אני פה לדבר על פוליטיקה. אדלסון, תבין, הדיווחים שאתה "מקושר במפלגה הרפובליקנית" ובעיקר הייחוס המשפחתי שלך הופכים אותך לסוג של שור מועד. אבא שלך הוא מהאחראים הבולטים לתופעה הקרויה "ביבי", שגדלה למימדים מפלצתיים, הוא הגורם העיקרי להידרדרות החמורה של שוק העיתונות בארץ ב-15 השנים, בכך שבחר ביודעין להפסיד מיליארדים על מימון עיתון תעמולה חינמי.

 

 

להפועל יש אוהדים שמאלנים עד שמאלנים מאוד לצד ימנים עד ימנים מאוד. זה ככה כבר עשרות שנים, זה האופי שלנו וכולם סבבה עם זה. אם אתה ימני, אדלסון ג'וניור, ואני מניח שאתה ימני, זה לכשעצמו לא סיבה בעיני אף אוהד הפועל להיות נגדך. אבל אם אתה חושב שתהפוך את הפועל למין שלוחה של הערכים השמרנים שהמשפחה שלך מייצגת, אנחנו, האוהדים השמאלנים, נמחה ונטריל בכל הכוח.

לצד הפוטנציאל העצום הטמון בעובדה שמישהו עם כל כך הרבה כסף כמוך קונה את הקבוצה, יש לי חשש שהפועל בבעלותך תהפוך בהדרגה לקבוצת הדגל הרשמית או הלא רשמית של הימין הישראלי. זה לא חשש מופרך, כבר ניסו להפוך אותה לכזו לפני כמה שנים בימי אורי אלון. אז מדובר היה בשילוב של כוחות חיצוניים: ערוץ 14 (אז 20) שרכש את זכויות השידור באירופה וקידם את המשחקים בנימה לאומנית דוחה, משפיענים ימנים שלקחו טרמפ על הקבוצה וניסו למתג אותה כמקבילה הימנית של מכבי (כן אני מדבר גם עליך, חנוך דאום), ומעל כל זה ריחפה דמותו של אמארה סטודמאייר, שביודעין או לא הסכים שהסטאר פאוור האדיר שלו, משולב בחזרה שלו בתשובה, יעניקו למהלך מין גושפנקא של גלאם.

אלה ימים של טרפת עבור שמאלנים בארץ, כולנו על קוצים ומרגישים במלחמה. עבור חלקנו, הדגל של הפועל הוא היחיד שבאמת מייצג את הזהות העמוקה שלנו, והריגוש מהקבוצה הנוכחית משמש נחמה אדירה מול כל החרא שבחוץ. היסוד הכי בסיסי באופיה של הקבוצה הזו, כזה שגם האוהדים השמאלנים וגם הימנים מתחברים אליו, הוא היותה של הפועל אלטרנטיבה אנדרדוגית למכבי. כל אחד מפרש את האנדרדוגיות הזו לפי תפיסתו הפוליטית, אבל העיקרון הזה הוא הבסיס המשותף של כולם. מקווה שתכבד את זה ולא תזיז לוחות טקטוניים במחוזותינו, ושיהיה לכולנו בהצלחה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר