אור קורנליוס, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)
אור קורנליוס, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | המומנטום צריך לבוא לידי ביטוי

הפועל במומנטום אדיר והרבה ביטחון עצמי שלבסוף צריכים להתנקז למשחק בודד, ולאור משחק המאני טיים האחרים העונה - אסור להמר כנגד האדומים

פורסם בתאריך: 11.5.23 17:20

רגע האמת השני העונה מגיע- והוא חגיגי במיוחד. אז נכון, אמנם מעמד הפיינל פור של ליגת האלופות נערך במלאגה ולא בירושלים, ואמנם היריבה בחצי הגמר היא קבוצת יורוליג לכל דבר ועניין, ואולי כמות האדומים ביציעים תעמוד על 3,000 ולא 11,000, אבל הפועל ירושלים מודל 2023 היא קבוצה שמגיעה מאוד מוכנה למשחקים קריטיים, או בפשטות – קבוצה שאסור להמר כנגדה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

מומנטום אדיר והרבה ביטחון לבסוף צריכים להתנקז למשחק בודד, ולכן ארצה להעלות שתי נקודות שבעיניי יהיו קריטיות להתמודדות עם הניסיון והעומק הבלתי נגמר של טנריפה בשלב חצי הגמר. הנקודה הראשונה נוגעת להיבטי קצב משחק. הפועל חייבת לשחק התקפות ארוכות שיקשו על טנריפה להכתיב סגנון התקפה מהיר ומסוכן, בעיקר הודות לקלעי השלשות המצוינים שלה. גם במשחק נגד מכבי תל אביב ביום ראשון האחרון ראינו את היכולת של הקבוצה באדום לשחק התקפות ארוכות ולהגיע לפואנטות נהדרות בסופן. הנקודה השנייה, אותה הפועל מבצעת בשיטתיות גם כן- היא תצטרך לחפש בכל התקפה והתקפה את נקודות הכשל העיקריות בהגנה הצהובה שמנגד (למשל הוארטס ושרמדיני) ולהביא את ליוואי רנדולף וספידי סמית' לזריקות מחצי מרחק, כשקרינגטון ובמיוחד ונה (שחקן קריטי לריווח המשחק באדום) עומדים בפינות לשלשות נוחות. אני מקווה שדז'יקיץ' ישכיל להשתמש בשגב ובבלייזר ברוטציה גם כן, ואף שישקול העלאת הרכבים גדולים, כדוגמת סמית', רנדולף, ונה, בלייזר והנקינס לצורך התמודדות עם שרמדיני בצבע ללא צורך בכיווץ הגנתי מוגזם שיותיר את קלעי טנריפה פנויים. הפועל תצטרך לשחק כדורסל כמעט מושלם, לקלוע באחוזים לפחות סבירים מהעונשין ולעייף את הוארטס בשמירה קורנליוסית במיוחד בכדי לעלות לגמר המפעל. נחזיק אצבעות.

אסיים בעובדה מעניינת: הפעם האחרונה בה ניצחו האדומים את מכבי ת"א 3 פעמים בעונה הייתה עונת 2020/21, בה הקורונה היתה הדבר היחיד שמנע מהפועל לדהור לעבר עונה היסטורית באמת. גם אז, היריבה (אמנם ברבע הגמר) של ליגת האלופות הייתה קבוצה ספרדית. היום, כשהקורונה כבר לא מאיימת להשבית את העולם, נותר רק לקוות שהפעם, שום דבר לא יעמוד בין קבוצה אדומה אחת לבין גביע אירופי שני בארון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר