אוהדי הפועל בגמר (צילום: FIBA.COM)
אוהדי הפועל בגמר (צילום: FIBA.COM)

דעה | כישלון? הצלחת ענק

למרות ההפסד המעצבן בגמר לבון הגרמנית, אפשר להגיד בפה מלא – זו עונה אירופית מאוד מוצלחת

פורסם בתאריך: 18.5.23 11:55

הפועל ירושלים סגרה בתחילת השבוע עוד עונה אירופית, ואחרי הרבה שנים מדשדשות אפשר להגיד בפה מלא – עונה אירופית מוצלחת. מאוד מוצלחת.
הסמיכות להפסד מול בון, האופן המעצבן של ההפסד והציפייה של אלפי האוהדים שצבעו את מלאגה ואלפים נוספים שנשארו בישראל – עשויות לבלבל.
לכן, חשוב למסגר – הפועל ירושלים, אחרי שבתחילת העונה היו כאלו שחזו שתודח בשלב הבתים, התמודדה בליגת האלופות החזקה ביותר שהיתה בתולדות המפעל, והגיעה לגמר. היא לשם כשהיא מנצחת כמה מהקבוצות הבכירות בדרג השני של אירופה, כולל את האלופה המכהנת (טנריפה בחצי הגמר). אותה הפועל, נעצרה רק בקבוצה שסיימה את הליגה הגרמנית במקום הראשון ורשמה עד כה 5 הפסדים בלבד בכל המסגרות. כן, הקבוצה עם ה-MVP של המפעל ועם מאמן העונה. זאת הייתה העונה האירופית של הפועל, והדרך היחידה למסגר אותה היא במילים הצלחה אדירה. נקודה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

להצלחה של הפועל ירושלים יש הרבה יותר מהצד המקצועי. אחרי שלב בתים צולע ללא מחסור של מזל, הקבוצה הראתה כמה תצוגות יפות מאוד בשלב הבתים השני, סדרה עוצמתית על א.א.ק אתונה וכמובן ניצחון אדיר על טנריפה. בכל אלה, הירושלמים מציגים את ההגנה שלהם, שמשתפרת מפעם לפעם. מראים את שחקני ההתקפה המוכשרים והמאומנים שיש להם – כל פעם בגרסה משודרגת. כמו כל העונה – מראים את הקבוצה שלהם שמתקדמת צעד אחר צעד. תהליך.
התהליך הזה, המסע הזה, נגמר ביום ראשון, כשפגשה הפועל, קבוצה יותר מידי דומה לה. בון הציגה כדורסל אגרסיבי, התקפה מאומנת, הגנה בלתי מתפשרת והקפדה יתרה על הפרטים הקטנים. בון, בעצם, עשתה לנו הפועל ירושלים. תומאס איסלו בתפקיד אלכסנדר דז'יקיץ'. ואין ספק, בון זו קבוצה שהפועל ירושלים יכלה לנצח. כל רגש אכזבה, מובן לחלוטין. ועדיין. במשחק אחד, מול קבוצה כל כך מוכשרת ומאומנת כמו בון – הכל יכול להיות. מאכזב, עד מאוד – אבל חלילה, לא כישלון.
התמונה המרכזית לעונה הזאת, ששיאה בפיינל פור שבמלאגה, היא ההצלחה המסחררת בכל מה שלא קשור למגרש. התמונות והסרטונים של אלפי אוהדים אדומים שוטפים ושוצפים את רחובות מלאגה בצבעי אדום שחור – מדברים בעד עצמם. למי שהתבלבל, שכח או תהה – הפועל ירושלים זו אימפריה. הקהל הירושלמי הוכיח, שוב, שהוא הכוח האמיתי של הקבוצה הזאת. שהשורה "אני אלך איתך לכל מקום" יורדת לשטח ומקבל ביטוי בצורה הכי מרגשת וחומרית שאפשר.
לכן, דווקא המשחק ביום ראשון, דווקא ההפסד הכואב, דווקא האכזבה שבסיום במקום השני דווקא הם – הם הגורם לאופטימיות לאוהדי הפועל ירושלים. הקבוצה? התמודדה, מתמודדת ועוד תתמודד עם קבוצות ברמה הכי גבוהה שיש. היא תסתכל להם בלבן של העיניים ותלחם עד השנייה האחרונה. ולא פחות חשוב מזה, היא תקבל תמיד, בכל מצב, גיבוי של צבא אדום, על אמת שילווה אותה לכל מקום. עם חולצה, ועם צעיף אדום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר