אלכסנדר דז'יקיץ' (צילום: אורן בן חקון)
אלכסנדר דז'יקיץ' (צילום: אורן בן חקון)

דעה | הרגשה של זלזול. בעיקר באוהדים

איפה המחויבות? היכן רוח המועדון? הערב, 21:00, תעלה הפועל ירושלים למשחק הליגה הראשון שלה נגד עירוני ר"ג באולם בזיסמן. היא תעשה את זה ללא דז'יקיץ' וללא כל השחקנים הזרים | טור דעה

פורסם בתאריך: 5.12.23 10:33

נתחיל מהסוף. ביזיון. זו התגובה הראשונית שלי לפרסום הידיעה שאלכסנדר דזיקיץ' ושבעת הזרים של הפועל לא יגיעו לפתיחת העונה בליגת העל, לפחות לא לשני המשחקים הראשונים. לא חלק מהם, כולם. בלי הכנה מראש ובלי התרעה מוקדמת. פשוט שמענו על כך בהודעה לקונית של המועדון לתקשורת. ככה יומיים לפני הג'אמפ בול הראשון של העונה (שיתקיים הערב, שלישי, מול מכבי עירוני רמת גן).

לא באמת משנה כמה אזעקות היו בירושלים, איפה מסוכן יותר – בגוש דן או בעיר הקודש, או כמה מטחים כיפת ברזל יירטה מעל הארנה. מה שמשנה הוא העיקרון. הזיכרונות מתקופת מבצע 'שומר החומות' החלו לצוף ושוב הזרים של הפועל בורחים. שוב הפועל בעונה שיכולה היתה להיות בגדר חלומית, תחתים שחקנים משוטטים, שחלקם ביום טוב אינם ראויים ללבוש את החולצה האדומה, וזה רק כדי להעמיד עשירייה למשחק. ככה מתנהל מועדון שרוצה יורוליג? להחזיר את מנהל הקבוצה מפרישה? תיכף יזרקו גם את נציג הבעלים לפרקט. לשפשף את העיניים ולא להאמין. אגב, שמעתי שגם ג'וני דלזל פנוי.

נשים רגע בצד את הפגיעה המקצועית, שמיד נגיע אליה. איפה המחויבות של השחקנים למועדון, לאוהדים, למקום עבודתם? לאן נעלמו ההצהרות סטייל "לשחק בשביל האוהדים", לאן נעלם החיבור לקהל? איפה הכבוד לאוהדים שנפלו בקרבות ולאלה שבשבי?

מילא השחקנים, אבל המאמן? אותו אחד שאם נשווה לעולם הצבאי ברוח התקופה, אמור להיות המפקד ולהוות דוגמא. האיש שצריך להוביל את הכוח לקרב – במקרה זה השחקנים למשחק. אז מה הפלא שאם המפקד לא מופיע, השחקנים בורחים.

 

 

אז נכון, אי אפשר לחייב את השחקנים הזרים לחזור (נזכיר שמקבלים משכורת, כן?), ואתם יודעים מה, אולי גם אפשר להבין אותם. מה להם ולאזור מלחמה? בגדול הפועל היא עוד תחנה בדרך, והם גם לא היחידים שלא רצו לחזור ארצה כאשר בחלק מהקבוצות האחרות הזרים כבר מזמן מצאו לעצמם קבוצות אחרות, אבל ההבדל הוא שאותן קבוצות ידעו למלא את הסגל בחלופות מהארץ ומעבר לים. ידעו להתכונן לאירוע. איפה היתה הפועל בכל התקופה הזו? לאן נעלמה ההיערכות? המקצוענות? למעלה מחודש דובר על כך שהליגה צפויה לחזור בסוף נובמבר תחילת דצמבר.

מספרים לנו שהפיגוע ביום חמישי האחרון טרף את הקלפים. מתקשה להאמין לזה. זה לא הפיגוע הראשון ולצערי כנראה גם לא האחרון שאירע בעיר. למה לא הכינו את סגל השחקנים לאפשרות שהליגה תחזור? הפועל היתה צריכה לעשות הכל להחזיר את הקואץ' ולפחות חלק מהשחקנים לפתיחת העונה ובהתאם להחליט הלאה.

יכול להיות שבהפועל לא מייחסים חשיבות גדולה לליגה בשלב זה, ואולי בעתיד הקרוב מאוד השחקנים הזרים ייצטרפו, אפילו אם חלקם. אבל הריח לא טוב. ריח של זלזול בליגה ובעיקר בנו האוהדים. אז מה עכשיו? יהיו שתי קבוצות, האחת לליגה והאחת לאירופה? איך זה אמור להתבצע? מתי, כיצד ועם מי הקבוצה תתאמן?

שימו לב לכמות סימני השאלה. תשובות לא באמת קיבלנו וספק אם נקבל. גם הציוץ של דובר הקבוצה באפליקציית X כמה שעות לאחר פרסום ההודעה, לא ממש סיפק אותן. נראה שהאוהדים, בעיקר בתקופה הזו, זקוקים לקצת יותר מידע ושקיפות ובעיקר נחת, במיוחד לאחר שנים של קרע עמוק בין המועדון לאוהדים. וכל זה קורה בדיוק שחשבנו שהקרע הזה מתחיל להתאחות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר