אליאס קנצוריס (צילום: אורן בן חקון)
אליאס קנצוריס (צילום: אורן בן חקון)

דעה | הדילמה

בהפועל בחרו מאמן זר לתפקיד המאמן במקומו של דז'יקיץ', אבל לדעתי היה נכון בסיטואציה הנוכחית לשקול דווקא מינוי של מאמן ישראלי

פורסם בתאריך: 14.1.24 10:08

הערפל שאפף את סוגיית אלכסנדר דז'יקיץ' סוף-סוף התפזר, והמאמן שוחרר – בחוסר חשק אבל עם כבוד – מאימון הקבוצה. כעת הפועל ירושלים נמצאת בדילמה לגבי זהות המחליף. מצד אחד- יש הטוענים שראוי שיוחתם מאמן זר ומנוסה, שיידע לקחת את סגל השחקנים המצוין והעמוק של הקבוצה ולרוץ איתו עד לסוף העונה, תוך התמודדות אמיתית על כל התארים שנותרו השנה. מן העבר השני, יש שיטענו כי בייחוד בימי מלחמה אלו, בהם חוסר הוודאות הוא הגורם המרכזי, החתמת מאמן ישראלי שיידע להשתמש כראוי גם בסגל הישראלי הוא הצעד הנכון.

המחשבה להחתים את איליאס קאנצוריס (מאמן אא"ק אתונה אשתקד) מעט תמוהה בעיניי. נכון, מדובר במאמן שהצליח לקחת סגל שחקנים אפרורי ולהצעיד אותו עד לרבע גמר ליגת האלופות (והדחה על ידי הפועל) תוך הצגת הגנה חזקה ומשמעת התקפית, אולם הדאונסייד במהלך הזה עולה על האפסייד. מאמן זר ייאלץ ללמוד את המערכת ואת הכדורסל הישראלי באופן שאינו אידיאלי תוך לו"ז צפוף, מה שיקשה על השתלבותו וישפיע לוודאי על עקומת הלמידה שלו. כשהשלב הבא של ליגת האלופות של פיב"א בפתח, וקיימת חשיבות למיקום הקבוצה בטבלת ליגת העל (להשתתפות במפעל גביע המדינה), עקומת הלמידה הזו יכולה לפגוע בעמידה במטרות אלו.
בעיניי, בכדי להתאושש במהרה מעזיבת דז'יקיץ', יש להציע את משרת האימון לשנת 2024 למאמן ישראלי בכלל, ולאריאל בית הלחמי בפרט. מדובר במאמן מצוין שנוכחותו תוכל להפיק את המיטב מהשחקנים. גם אורן אהרוני יכול להילקח בחשבון כמאמן, אולם נדמה כי הוא דוגל בשיטת הגנה אזורית, ולא אישית לוחצת כפי שמתאים לסגל הקיים, וזאת לפי הדרך בה שיחקה הרצליה בהנחייתו בעונות הקודמות.
אני אדגיש ואומר כי ראוי יהיה לנצל את עזיבתו של הסרבי לצורך החתמת מאמן בעל שיעור קומה וניסיון יורוליג (איטודיס? טרייניקרי?) בחוזה ארוך טווח שיוחתם לקראת העונה הבאה. השאיפות של המועדון הירושלמי, יחד עם הכיסים העמוקים במיוחד של מתן אדלסון, מאפשרים לחלום בגדול. חשוב לציין כי גם במקרה של החתמת מאמן זר בכיר, תהיה חשובה המשכיות כלשהי בסגל השחקנים הקיים, כדי לא ליצור מקרים של בניית קבוצה מחדש בכל קיץ וקיץ.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר