מתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)
מתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | שאלה של עיתוי

נדמה שמתן אדלסון לוקה בקבלת החלטות ובעיקר בשל עיתוי מהלכיו: משום מה הוא בחר דווקא ביובל זוסמן כפרזנטור על שלט חוצות בת"א בטרם המשחק נגד מכבי, ולסוגיית בעיית הרכז המחליף הוא מחפש פתרון רק כעת כשהיא ידועה עוד מהקיץ

פורסם בתאריך: 22.2.24 11:49

עד כה, החושים של מתן אדלסון אינם להיט. הבחור לוקה בפן חשוב בקבלת החלטות של בעלים של קבוצת כדורסל: עיתוי מהלכיו. טיימינג אינו הצד החזק שלו, למשל כשבחר (המועדון זה הוא) למרוח דווקא את תמונתו של יובל זוסמן (לצד ליוואי רנדולף וספידי סמית' אומנם) על שלט חוצות ענק בצומת בגין-חשמונאים בתל אביב לפני משחק הבית מול מכבי לצד הכיתוב "מכבי, אנחנו מוכנים". זוסמן היה נראה רחוק מלהיות "מוכן למכבי" במהלך המשחק, אולי אף נלחץ מזה שבשיא התקופה הרעה שעוברת עליו – הבוס בחר דווקא בו כפרזנטור.
העיתוי לוקה בחסר גם בכל הקשור לסבב הרכישות הנוכחי שאדלסון מוביל במטרה לשפר את הקבוצה. אם הסגל שאלכסנדר דז'יקיץ' בנה דורש שדרוג, למה זה קורה רק עכשיו ולא מיד אחרי הפרידה מהסרבי והחתמתו של קנצוריס? מתחילת העונה ברור שעמדת הרכז המחליף היא נקודת התורפה של הקבוצה והחיסרון היחיד בסגל העונה שעברה שדז'יקיץ' לא השכיל לשפר בקיץ. כל עוד הסרבי ניהל את העסק, אדלסון נראה כמי שנותן לו ריספקט ולא כופה עליו החתמת שמות נוצצים למרות שיש לו את הכסף לזה. אבל וואנס דז'יקיץ' עזב, למה בעצם בריינטון למאר לא הוחלף מיד? האיש הרי אינו רכז מחליף וגם לא יצרן נקודות ברמה של קרינגטון, איך הוא עדיין פה?

הפועל צריכה בדחיפות רכז מחליף שתכונותיו הטובות שונות מאלה של ספידי סמית': יותר חדירות שמייצרות נקודות ומצבים לאחרים ופחות פיטום גבוהים במשחק עומד וקליעות מבחוץ על שומר. במובן הזה, יפתח זיו, למשל, הרבה יותר מתאים לקבוצה מאשר בריינטון למאר. אלא שאדלסון התעורר מאוחר, למאר כבר לא יוחלף וכל החיפושים צומצמו לגזרת הישראלים בלבד. כשהפועל מראה לעולם שאינה יודעת להשתמש בעוצמה הכלכלית שלה כדי להשתפר, היא משדרת דשדוש ולא מצוינות. את מיסטר איתי מושקוביץ' זה לא הרשים, אחרת אין איך להסביר שהאיש סירב לאדלסון פעמיים בתוך חצי שנה.
ההחתמה של נמרוד לוי מבורכת כמובן, אבל היא הושגה בעיקר כי טורקיה הפכה למקום מרתיע עבור ספורטאים ישראלים, ופחות בזכות חושיו המחודדים של הבעלים או מישהו אחר בקבוצה. מה שכן, צריך להיזהר מאוד (וזה תפקיד של ההנהלה, אין לבנות על קנצוריס שיעשה את זה) שהצירוף של לוי לא יהפוך את עוז בלייזר לעוד יותר שולי מאשר מה שקנצוריס עשה ממנו בחודש האחרון. בלייזר הוא הסטרץ' 4 הישראלי הטוב ביותר כיום (גינת עדיף עליו כפאוור פורוורד, אבל הקליעה של בלייזר טובה יותר) ולהפועל אסור לאבד אותו. הוא הישראלי ההתקפי הכי טוב בסגל הקיים (לפני צירופו של לוי), ובתקופות שהוא היה טוב – הפועל של דז'יקיץ' היתה בשיאה. לוי צריך לטעמי לשחק בליגה בעמדה 5 לצד הנקינס או וויליאמס, ולהשאיר את עמדה 4 לבלייזר וג'ונסון. אין לי ספק שבלייזר לא שמח לקרוא על החתמת לוי, ואני מאוד מקווה שמישהו בהנהלה לקח אותו לשיחה, הבהיר לו שהוא פרויקט של הקבוצה והבטיח שגם קנצוריס יקבל הסבר על היעד האסטרטגי הזה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר