יונתן אלון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)
יונתן אלון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | המאמן הנכון. כרגע

גם אם לא באופן רשמי, יונתן אלון הוא המאמן בפועל וכך זה צריך להיות עד לסיום העונה. אין כרגע צורך לחפש מאמן אחר, אלא רק בקיץ ללכת לבניה מחודשת

פורסם בתאריך: 4.4.24 12:37

כמה שכדורסל הוא משחק דינמי, לא רק שפער דו ספרתי יכול להימחק במספר פוזשנים בזמן קצר, גם עונה שבה הכל הולך הפוך יכולה פתאום להראות אופטימית יותר עם שני ניצחונות, ומצד שני יריבה שנראתה במומנטום וכושר אדיר, עם שני הפסדים נמצאת פתאום בבור, מפטרת מאמן ומלקקת פצעים.
כפי שכתבתי פה בעבר, איליאס קאנצוריס היה האדם הלא נכון במקום הלא נכון והמאמן השני של הפועל שעזב באיחור של חודש וחבל, אבל הקלישאה אומרת שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא, והפועל עשתה את הצעד הראשון להוכיח את זה.

מאז שפוטר היווני נראה שמשהו בקבוצה השתחרר, שפת הגוף השתפרה מאוד, ההגנה מתחילה לחזור להיות מנצחת, שחקנים שנכבו תחת היווני כמו זאק הנקינס, יובל זוסמן ועוז בלייזר מתחילים להזכיר את היכולת שהביאה אותם להפועל, התרגילים יוצרים יתרונות ומביאים את השחקנים הנכונים למקומות הנכונים, ולראשונה מזה הרבה זמן רישום הזרים לא נראה כמו תוצאה של הטלת מטבע. האם זה אפקט שנבע מפיטורי המאמן ויחלוף מהר? אני מהמר שלא, יונתן אלון הוא המאמן כרגע (גם אם לא באופן רשמי) וממפגש האוהדים והראיון שנתן בשבוע שעבר, עולה שלא יגיע מאמן חמישי העונה והפועל תלך לבניה מחדש בקיץ.
יונתן אלון היה מושא להרבה ביקורת העונה, אבל משני האירועים שבהם השתתף עולה שחלקו בהימורים והטעויות, שיצרו בעיות שהמועדון לא הצליח לתקן במהלך העונה, קטן בהרבה ממה שניתן היה להסיק מהטייטל שהוא מחזיק – "מנהל מקצועי". כשנשאל בתוכנית "חמישיות" (ערוץ הספורט) למה בקיץ לא הובא רכז נוסף ענה שדז'יקיץ' בנה את הסגל כראות עיניו, כשנשאל ונדחק לספק תשובה מי בחר במאמן היווני, ענה שהוא המליץ על שלושה מועמדים וההחלטה התקבלה "ביחד" עם הבעלים מתן אדלסון ויועצו-שותף גל מקל. אנחנו גם יודעים שנעשו ניסיונות רבים להביא חיזוק ישראלי כשפנו (בין השאר) לים מדר, יפתח זיו, איתי מושקוביץ, מקס היידגר, בן שרף ואפילו יוגב אוחיון מהליגה הלאומית, והסיבות שאף אחד מהם לא הגיע לא תלויות באלון. אז מה בעצם אלון מנהל כ"מנהל מקצועי" ואיזה החלטות הוא קיבל העונה? זה לא ברור, נראה שעד פיטורי קאנצוריס הוא עשה בעיקר דו"חות סקאוטינג והיה צלע במשולש ההחלטות, מה שכן ברור זה שהוא כנראה המאמן הכי נכון כרגע להפועל ושהוא הצליח להפוך את המומנטום, כשהפועל משיגה את ניצחונה המרשים מול הפועל תל אביב בדיוק כשזה חשוב.
זה נחמד להתהדר בהגדרת תפקיד יוקרתית, אבל מי שלא מקבל החלטות לא צריך לשאת בכישלונן ועדיף לקרוא לילד בשמו. הבעיות לא נעלמו בין לילה ולא כדאי להיכנס לאופוריה, אבל בשני הניצחונות האחרונים ראינו שימוש נכון וטוב יותר בסגל הקיים, והפועל סימנה ליריבות המקומיות שהיא לא וויתרה על העונה הזו ולא כדאי למהר להספיד אותה. כן כדאי לשמור טוב יותר ששחקנים לא יאבדו את הראש ויעלו לקבוצה ביוקר באירועים שלא קשורים לכדורסל.
יונתן אלון נושא בחלק מהאחריות לטעויות שנעשו, אך לא בכולה, ואם איכשהו יצליח לסיים את העונה המסויטת הזו ברקע המלחמה, פציעות, בירוקרטיה ושחיתות עם תואר זה יהיה לא פחות ממדהים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר