יונתן אלון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)
יונתן אלון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | העץ הכי טוב ביער

לאורך העונה, יונתן אלון היה מטרה לביקורת קשה, גם מצד אוהדי הפועל, אך מאז קיבל על עצמו בעל כורחו את תפקיד המאמן, האדומים הפכו מקבוצה שבורה מנטאלית לקבוצה משופרת שנלחמת על תארים

פורסם בתאריך: 25.5.24 18:48

יונתן אלון הוא האיש החשוב ביותר בהפועל ירושלים לעונת 2023/24. כמאמן היחיד במערכת בעל ניסיון ניהולי קודם, הוא הדמות המקצועית הבכירה במועדון, הדמות שזוכה לאמון השחקנים, והוא גם זה שאמון על הבניה של עתיד המועדון ויישום חזונו של הבעלים מתן אדלסון. אלון נאלץ לקבל על עצמו, בעל כורחו, אחריות רבה עקב הנסיבות המצערות של העונה הזו.

לאורך העונה, אלון היה מטרה לביקורת קשה, גם מצד אוהדי הפועל. ההתקפות התמקדו בסגל הלא מאוזן, בקושי להיפרד ממאמנים בזמן, ובהחלטות שלא בטוח כי התקבלו על ידו לגבי חיזוק הסגל. גם החתמתם המאוחרת של נמרוד לוי ואלכס טיוס, ספגה ביקורת (אבל הוכיחה את עצמה בגביע).

עם זאת, כניסתו של אלון לתפקיד המאמן הראשי שינתה את התמונה. הקבוצה, שנראתה שבורה מנטלית וממוקמת בתחתית הליגה, השתפרה תחת הנהגתו, ומאז פיטוריו של איליאס קאנצוריס המאזן של האדומים עומד על 2:11 מרשים.

 

 

 

גולת הכותרת, כמובן, הזכייה בגביע המדינה, תוך ניצחון על היריבות התל אביביות שהיו פייבוריטיות לאורך העונה. זהו הישג עצום, במיוחד נוכח כל תהפוכות העונה הזו. יונתן אלון הוא מועמד מוביל לתואר מאמן העונה כבר עכשיו, ונקווה שיצליח במידה דומה בבניית העונה הבאה.

הזכייה בגביע עוררה תקווה, שלמרות שהקבוצה עדיין תלויה ברכז וסנטר אחד ולא שומרת על יציבות ברמת הביצוע, יש סיכוי ללכת עד הסוף גם בליגה. המשחק הדומיננטי במחצית השנייה של גמר הגביע המחיש שבמשחק נתון הפועל ירושלים יכולה להתמודד מול כל יריבה, בטח במסגרות המקומיות.

אולם, האתגרים עדיין רבים. הקבוצה תצטרך להתמודד מול הפועל חולון בסדרה קשה ואסור להסתכל קדימה מעבר למשחק הבא מפה ועד הסוף. גם אם תצליח לעבור את הסדרה – תחכה לה (ככל הנראה) אחת התל אביביות – והדרך לתואר תהיה קשה במיוחד. אך הפועל ירושלים, במיוחד העונה, היא קבוצה שנלחמת על כל ניצחון ולא מקבלת שום דבר בקלות.

הזכייה בגביע נתנה לאוהדים רגעים של אושר, אבל במציאות הנוכחית, כל שמחה מהולה גם בצער וכאב. התנהלות המועדון במהלך המלחמה ואירועי גמר הגביע במיוחד, שהראו קשר חזק ומרגש עם האוהדים, מעוררת הערצה וגאווה. הפועל ירושלים של אדלסון שואפת גבוה, אך לא שוכחת את ערכיה ומחזקת את הקשר עם הקהל בצורה המכבדת ביותר, מה שנותן ביטחון שהמועדון בידיים טובות.

שינוי נוסף שראוי לציין הוא המהפך התקשורתי במועדון, אם עד לפני מספר שבועות היה מקום להרבה שמועות הנחות לגבי הנעשה בחדרי ההנהלה במועדון ששמר את הקלפים קרוב לחזה, בתקופה האחרונה קברניטי המועדון הרבו להתראיין, במיוחד אלון ומקל בפודקאסטים, שם הפורמט מאפשר שיחות ארוכות ונשאלו שאלות רבות וקשות וענו בקולם תשובות שהורגשו כנות ומעניינות במיוחד, מדובר בשינוי מרענן מאוד שפתח לאוהדים חלון להבנה טובה יותר של תהליכי קבלת ההחלטות, הסיבות להן העונה וגם תוכניות לעתיד. שרק ימשיכו ככה.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר