ריצארד האוול, אלכס טיוס (צילום: אורן בן חקון, ניר קידר)
ריצארד האוול, אלכס טיוס (צילום: אורן בן חקון, ניר קידר)

"האוול היה מאוד מחויב לנבחרת. טיוס מנגד לא התלהב להיות חלק"

ריצ'רד האוול קיבל הרבה מחמאות על היכולת והמחויבות שהפגין במדי הנבחרת, מה שהוביל להשוואות למתאזרח הקודם - אלכס טיוס, ש"לפעמים נראה שיש לו בעיה בשריר החשק"

פורסם בתאריך: 6.9.17 21:58

כשגיא הראל החתים באפריל האחרון את ריצ'ארד האוול על חוזה לשנתיים וחצי כמתאזרח, במכבי תל אביב ידעו שמדובר בהחתמה "שוברת שיוויון". התגובה של הצהובים בקיץ האחרון, עם החתמתו של אלכס טיוס.

לשניים יש לא מעט מכנים משותפים – שניהם מתנשאים לגובה 2.03 מטר, שניהם שיחקו כזרים בקבוצות הליגה לפני שהפכו למתאזרחים ונחטפו על ידי הקבוצות הגדולות ושניהם לבשו את הגופיות הכחולות לבנות של הנבחרת.

בנבחרת גם מתחילות הנקודות שלא משיקות – האוול נתן את כל כולו לנבחרת והוא זוכה לשבחים מקיר לקיר על היכולת אבל בעיקר על המחויבות והרצון הגדול לתרום, זאת לעומת "מתאזרחים אחרים", לדברי גורמים בנבחרת ששיחקו בחוסר רצון וחשק.

האוול, כאמור, נתן את הכל ביורובאסקט והממוצעים שלו מוכיחים זאת: הוא קלע 17.8 נקודות, הוסיף 5.8 ריבאונדים , 3.3 חטיפות ואסיסט אחד בקצת פחות מ-28 דקות למשחק.

נכס משמעותי להפועל - האוול (צילום: ניר קידר)

טכני ומוסר טוב – ריצ'רד האוול (צילום: ניר קידר)

 

טיוס, מנגד, שיחק בנבחרת בעיקר במוקדמות אליפות אירופה 2013 ותרם 12.6 נקודות, 6.8 ריבאונדים ו-1.4 חסימות ב-25.5 דקות. באליפות עצמה התרומה שלו היתה אפסית, הוא שיחק רק בשני משחקים ומשהו כמו 8 דקות במשחק לפני שנפצע והחליט שהוא לא מעוניין ללבוש יותר את מדי הנבחרת.

"ההישענות על האוול היתה הרבה יותר משמעותית", מנתח סנטר העבר תומר שטיינהאור את היכולת שהפגינו השניים בנבחרת. "להאוול לא היה מחליף ראוי. זלמנסון עוד צעיר וישתפר, אבל הוא עדיין לא ברמה של קוז'יקרו וגרין שהיו בתקופת טיוס".

אלכס טיוס (צילום: ניר קידר)

חוסם וריבאונדר – אלכס טיוס (צילום: ניר קידר)

 

שטיינהאוור שם משווה בין היתרונות היחסיים של השניים ואומר: "טיוס אתלטי יותר והוא חוסם וריבאונדר הרבה יותר טוב. האוול, מצד שני, משחק היטב עם הפנים לסל, הוא טכני מאוד ומוסר טוב. הוא גם משחק עם המון התלהבות, שזה לא רע, אבל גם מוביל לעבירות מיותרות. הוא הפתעה גדולה עבורי בהתנהלות שלו. הוא השתלב בצורה מושלמת מבחינה חברתית והוא היה מאוד מחוייב, בניגוד לטיוס שלא ממש התלהב להיות בנבחרת והיה פחות מחוייב".

"טיוס והאוול הם ברמה של שחקנים זרים, רק שיש להם אזרחות ישראלית וזה טוב לקבוצות שלהם", קובע מאמן נבחרת ישראל לשעבר מולי קצורין. "אבל לשניהם יש להם סגנון משחק שונה מאוד – טיוס משחק מעל הטבעת והוא חוסם נהדר. האוול טכני מאוד מסביב לטבעת, טאץ' טוב באיזור הסל, מוסר טוב. מה שאהבתי בהאוול בנבחרת היה את ההקרבה שלו. גם כשהנבחרת היתה בפיגור גדול מול ליטא לקראת סוף המשחק, הוא השתטח על הפרקט כדי להציל כדור. האוול רעב יותר ספורטיבית, לכן הוא נראה יותר מחוייב, אבל לטעמי גם טיוס היה מחויב, למרות שאני מודה שלפעמים נראה שיש לו בעיה בשריר החשק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר