עוד משחק מצוין בשער של בית"ר ירושלים - בוריס קליימן (צילום: אורן בן חקון)
בוריס קליימן (צילום: אורן בן חקון)

"כל מצב נגדנו זה גול, כדאי להוריד את בוריס לספסל"

בבית"ר מאוכזבים ומודאגים מהיכולת של השוער: "הוא לא הביא לנו נקודות מתחילת השנה, רק לקח אותן"". מנגד, בצוות המקצועי מדגישים כי "אי אפשר להפיל הכול עליו"

פורסם בתאריך: 18.9.17 13:42

עשרה משחקים רשמיים – 15 שערים ברשת, ובמילים אחרות: ספיגת שער כל 60 דקות. זהו הנתון שסוחב איתו בימים אלו בוריס קליימן, שוערה של בית"ר בשלוש וחצי השנים האחרונות. נתון עגום למדי לשוער של קבוצה עם יומרות לאליפות, קבוצה ששואפת לרוץ למעלה בצמרת ולבטח של שוער שמתיימר לקבל את אפודת השוער הראשון של הנבחרת.

בסוף העונה קליימן מסיים את חוזהו בקבוצה, וגורם במועדון מציין: "לפי איך שזה נראה, בוריס לא ימשיך בעונה הבאה. אני חושב שהוא יחזור להפועל תל אביב. קליימן של היום הוא אותו קליימן של לפני חמש שנים, הוא לא התקדם".

כבר אחרי התצוגות הרעות באירופה, שבהן היה לו חלק לא מבוטל בספיגת השערים נגד ואשאש ונגד באטב פלובדיב, ספג קליימן ביקורת רבה מתוך המועדון, ואף איבד את מקומו בהרכב במשחק גביע הטוטו, לסתיו שושן. שוערה השני של הקבוצה שמר על רשת נקייה במשחק הזה, והיה שותף לניצחון הגדול 0:3 על באר שבע.

במשחק הבא, במחזור האחרון של גביע הטוטו, הגיעה נקודת רתיחה בין שרון מימר, המאמן לשעבר, לבין הבעלים אלי טביב, וזאת בשל מחלוקת בין השניים סביב זהות השוער: המאמן בחר לפתוח עם קליימן ולא עם שושן הצעיר, והקבוצה הפסידה 2:1 להפועל אשקלון. לדברי גורמים בבית וגן, זאת היתה אחת הסיבות לפיטורין של מימר בסופו של דבר.

את הליגה פתח קליימן טוב, כששמר על רשת נקייה בניצחון המוחץ 0:3 על מכבי תל אביב, משחק שבו גם הציג יכולת טובה. אך במשחק נגד אשדוד, שבוע לאחר מכן, הוא היה אחראי שוב לשער שספגה הקבוצה, בעקבות יציאה לא טובה שלו והדיפה רשלנית. גם במשחק מול הפועל חיפה, במוצאי השבת האחרונה, קליימן הראה חוסר יציבות והיה לו חלק בלפחות שער אחד שספגה בית"ר.


לא מביא נקודות - קליימן (צילום: ניר קידר)

לא מביא נקודות – קליימן (צילום: ניר קידר)


"עם עובדות אי אפשר להתווכח, בוריס בירידה", טוען גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא שיחק טוב נגד מכבי תל אביב, והיו לו משחקים טובים פחות, במיוחד באירופה. הוא לא שכח להיות שוער, ונכון ששוער צריך להביא נקודות, אך כרגע זה מה שיש. הכי קל יהיה לרסק את בוריס אבל אנחנו צריכים להרים אותו כדי שיחזור לעצמו".

לאחרונה עובר קליימן הרבה שינויים בחייו. זה התחיל בסיום עבודתו של מאמן השוערים, גיא סולומון, והמשיך בהולדת בנו הבכור, אריאן. "אפשר למצוא תירוצים בלי סוף ליכולת של בוריס", מנתח גורם נוסף בבית וגן. "אבל אם הוא רוצה להיות בנבחרת, הוא צריך להביא נקודות. להפועל חיפה היו שלושה מצבי הבקעה, ובשלושתם הוא ספג".

לצד הביקורות האלה, יש מי שמחליטים להיות חריפים יותר. "הגיע הזמן שמישהו ידבר על היכולת של בוריס: הוא לא הביא לנו נקודות מתחילת השנה, רק לקח אותן", טוען בנחרצות גורם בבית"ר. "נגד הפועל חיפה הוא לקח לנו שתי נקודות. שוער ברמות האלה לא יכול לקבל כאלו שערים".

ישנם אף גורמים שטוענים כי הצוות המקצועי צריך לקחת החלטה קשה ו'לרענן' קצת את קליימן: "נגד קרית שמונה צריך לתת לסתיו שושן לשחק. כל מצב נגדנו זה גול, כדאי להוריד את בוריס לספסל".

מנגד, יש גם מי שיוצא להגנת השוער: "אי אפשר להפיל הכול על בוריס", אומר גורם בצוות המקצועי. "אנחנו קבוצה ויחידה אחת, כולם אשמים. היו הרבה שחקנים שעשו טעויות ובגללם שילמנו ביוקר. כולם אשמים. נכון, הוא צריך להשתפר אם הוא רוצה להוביל את בית"ר ואת הנבחרת. אין ספק שעובר עליו משהו, אך על כולם עוברים דברים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר