שחקני בית"ר ירושלים חגיגה, קבוצתי (צילום: שרון בוקוב)
(צילום: שרון בוקוב)

דעה | בואו נבטיח את אירופה: לקראת המפגש מול הפועל באר שבע

מוצ"ש, 20:15, בית"ר חוזרת לטדי אחרי פגרת הקורונה הארורה. על הכף – הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.5.20 14:29

אף אחד לא רוצה לטוס לחו"ל עכשיו.

אוקיי, זה לא מדויק. כתבות הצבע על איי סיישל, "גן העדן לישראלים", דווקא עושות חשק לקפוץ לאיזה יחידת נופש על הים, והעובדה שמדובר באי מבודד רק מוסיפה לפנטזיה. אבל ליעדים הקלאסיים, אירופה נגיד, אין כל כך ביקוש בעידן הקורונה. מי ירצה לטוס לאירופה במצב הזה? נכון, המגפה דועכת גם ביבשת האהובה והקרובה, אבל גם עכשיו רוב מקומות הבילוי סגורים, שלא נדבר על הבידוד בחזור. מי ירצה לטוס בתקופה שכזו?


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אוקיי, זה לא מדוייק, רוב האנשים לא רוצים לטוס לחו"ל עכשיו, דווקא יש איש אחד בירושלים שרק רוצה לטוס לאירופה, וביום שבת הוא יכול לעשות צעד ענק בדרך לחופשה החלומית.

קוראים לו משה חוגג.

תשעה חודשים אחרי ששבה מפגרה של חודשיים וחצי למשחק בית מול הפועל באר שבע, בית"ר חוזרת שוב מפגרה של חודשיים וחצי למשחק בית מול… הפועל באר שבע. רק שהפעם, מדובר במשחק חשוב בהרבה, על הרבה יותר מעונה.

זה לא יהיה משחק על אליפות, גם לא על סיכוי לאיים על התואר. אבל המשחק במוצ"ש יהיה משחק על העתיד של שתי הקבוצות הללו. בתקופת אפטר קורונה בה כל קבוצות הליגה נפגעו כלכלית, העפלה לאירופה שווה לא פחות מאליפות, היא שווה כסף. בשביל בית"ר ניצחון בשבת יפתח פער של 8 נקודות על היריבים מהדרום. ואירופה? הכסף מהסיבובים המוקדמים בתוספת אי החזרת הכסף למנויים שווה בשביל בית"ר תקציב גדול בעונה הבאה, עוד זר שיישאר, עוד זר איכותי שיגיע.

ומעבר לתרומה הכלכלית העצומה שיש באירופה, השתתפות במפעליים האירופאים יכולה גם לתרום למודל אליו שואף חוגג כמועדון. בית"ר רוצה להתבסס על זרים צעירים וכדי למשוך לכאן כאלה היא צריכה במה. בסופו של דבר אותם זרים צעירים ירצו להשתמש בבית"ר כקפיצת מדרגה לליגה גדולה באירופה, ואין חשיפה טובה יותר ממפעלים אירופאים כדי לעשות זאת. כמועדון, בית"ר צריכה לשאוף להשתתף כל שנה באירופה, לא רק בשביל התרומה הכלכלית, אלא גם בשביל התרומה המקצועית.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


בשני המפגשים הקודמים מול האדומים מהדרום בית"ר היתה זו עם היד על העליונה, באחד שלטה אבל לא הצליחה למצוא את הרשת, בשני כבר שברה את המנחוס ארוך השנים וניצחה בטרנר. בית"ר מגיעה למפגש בשבת במצב יותר טוב על הנייר מבאר שבע, שאיבדה בפגרה את הבעלים שלה ובעיקר הרבה מהמורל שלה. אבל ב-90 דקות? הכל יכול לקרות, לא צריך לבוא שאננים.

אם לשפוט מהמשחקים האחרונים לפני הפגרה וממשחקי האימון, אלירן עטר יהיה זה שעינינו יהיו נשואות אליו בטדי. בית"ר תצטרך אותו חד בשבת לצד ליוו גארסיה ועידן ורד.

נקודה נוספת ומשמעותית לקראת המשך העונה היא העלאת מכסת החילופים לחמש, חזרתם של רוב הפצועים (מלבד מיכאל אוחנה) מקנה לבית"ר עומק כלשהו על הספסל שיכול להוות תוספת כוח משמעותית, בייחוד בחלק הקדמי.

עתיד המפעליים האירופאים עדיין בסימן שאלה, ולא בטוח בכלל שיתקיימו. אבל כל עוד לא נאמר אחרת, בית"ר צריכה לעשות הכל כדי להיות שם. לפני ארבע שנים שרו אוהדי באר שבע "ואיזה כיף חמש הפרש", חמש כבר יש לנו. בואו נהפוך את זה לשמונה, בואו נבטיח את אירופה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר