יוסי בניון (צילום: ניר קידר)
יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

"הגעה של בניון רק תוסיף לבלגן בקבוצה – זה עוד שחקן עם אגו בשמיים"

הולכים ומתגברים הדיבורים על חזרה אפשרית של יוסי בניון לבית"ר - והדעות חלוקות במועדון חלוקות: "הוא עדיין שחקן ענק, גם בגילו"

פורסם בתאריך: 15.12.18 19:17

דקות ספורות לאחר הפיצוץ האחרון בין יוסי בניון לאלישע לוי, מאמנו במכבי פתח תקוה, החלו לצוץ הדיבורים והשמועות על קאמבק אפשרי של מספר 15 לבית וגן. עם כל יום שחלף מאז, ובמיוחד לאחר השחרור שלו ביום רביעי האחרון, הדיבורים הללו רק הולכים ומתגברים, ולא בכדי.



כזכור, בניון, בן 37.5, קיבל הצעה ממשה חוגג להצטרף לבית"ר עוד בטרם ייסגר חלון ההעברות בחודש ספטמבר, אך המעבר נמנע על ידי אבי לוזון, יו"ר מכבי פתח תקוה, שלא הסכים לשחרר את בניון לבית"ר אפילו לא תמורת שחקנים שהוצעו בזמנו לקבוצה. למרות ההישארות של בניון בפתח תקוה, כפי שמעידים מקורביו, הוא לא קיבל את הקרדיט שהוא קיווה וציפה לו, ובלא מעט משחקים מצא את עצמו עולה מהספסל או מוחלף, למרות שגילה יכולת טובה, דבר שלא מצא חן בעיניו. השיא, כאמור, הגיע במוצאי שבת האחרונה.

"אם כבר החליטו להשאיר את יוסי בפתח תקוה, ולא נתנו לו לעזוב לטובת בית"ר ירושלים, מן הראוי היה שייתנו לו להיות שחקן מוביל ושהוא יקבל את הדקות כפי שמגיע לו", טוענים בסביבתו של קשר מכבי פתח תקוה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הבעיה של יוסי היא שהוא מאוד אמוציונלי. ובכל מקרה, הוא מעדיף לסיים את הקריירה במועדון גדול".

בניון, כידוע, עזב את בית"ר ירושלים בטונים צורמים בדיוק לפני שנה, בחלון ההעברות של חודש ינואר. הספקולציות סביב בניון וצירופו לבית"ר עלו במוצאי שבת האחרונה מדרגה, לאחר שהקשר הוותיק הושעה ממכבי פתח תקוה בעקבות אי רצונו להיות בסגל הקבוצה, זאת משום שגילה מאלישע לוי, מאמנו, שהוא לא פותח בהרכב מול מ.ס אשדוד. הקשר עזב את אצטדיון הי"א בזעם, ועושה רושם שזו שאלה של ימים ספרים עד שהקשר יחבור מחדש לחבריו לשעבר ירושלים.

ההגעה הצפויה של בניון עשויה שלא לעבור חלק, שכן מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר צריך לחשוב בעיקר על חדר ההלבשה המפוצץ באגו. משם כבר היום נשמעות 'חריקות'. ערן לוי, שכבר הצהיר לא פעם שלא יישאר אם לא יקבל דקות, צפוי לשלם את המחיר לאור יכולתו והתנהגותו ולמצוא את עצמו בחודש ינואר מחוץ לבית"ר – ובכך לסלול חזרה אפשרית של בניון לקבוצה.

חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, היה שמח לראות את יוסי בניון מגיע למועדון ופורש בו מכדורגל. אלא שלדברי מקורבים לבניון מי שעשוי לקבוע אם מספר 15 יחזור, הוא המאמן קלינגר.

"זה תלוי רק בניר קלינגר", קובע אחד מחבריו של הקשר הוותיק בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומציין: "אם קלינגר ירצה להביא אותו, יוסי יגיע. לא עושה טוב ליוסי כל הריבים האלה. הוא חזר לארץ וכבר עבר ארבע קבוצות, ועשה טעות שעזב את בית"ר: עדיף היה שיישאר ויקבל שם את הדקות שלו. הוא התחבר למערכת ולאוהדים של בית"ר ירושלים".

בניון הצטרף לבית"ר בקיץ של העונה שעברה, ואת הפרמיירה שלו במדים הצהובים-שחורים ספק אם מישהו מאוהדי הקבוצה ישכח. בניון נכנס כמחליף נגד ואשאש ההונגרית במשחק במסגרת מוקדמות הליגה האירופית, והוביל את בית"ר ירושלים למהפך ענק מפיגור 3:1 לניצחון 3:4, תוך שהוא כובש שער ומבשל שניים. בבית"ר הקשר ערך 14 הופעות ליגה, בהן כבש שלושה שערים, ובעקבות יחסים רעועים עם אלי טביב ומיעוט דקות להן זכה אצל המאמן בני בן זקן, החליט לעזוב את המועדון וחתם במכבי פתח תקוה.

יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

לאור הדיבורים על חזרה אפשרית לבית וגן, נשמעים קולות שונים בבית וגן – בעד ונגד הצטרפותו של יוסי בניון לקבוצה.

"השאלה באיזה מוֹד יוסי יבוא", אומר גורם במועדון. "אם הוא בא לפה במטרה לפרוש, להיכנס שם לכמה דקות ופה לכמה דקות, זו החתמה טובה, אפילו מצוינת. אבל אם הוא יגיע במוֹד קרבי, כמו ערן לוי או כמו שהוא עצמו התנהג בשנה שעברה, כשהוא חושב שעליו לשחק לפני כולם, אז לא טוב לנו. בסך הכל הוא טוב בחדר ההלבשה, הוא טוב לקהל, הוא כוכב כדורגל. גם אין לנו כרגע מנהיג על המגרש מלבד איינבינדר".

"הלוואי שיוסי יבוא. הוא יחזור וגם יקבל תפקיד במועדון ברגע שיפרוש, תפקיד ניהולי או מקצועי, וזו המטרה – לתת לו את הכבוד הראוי", מוסיף גורם אחר בבית"ר. "אנחנו לא מצפים שהוא יבוא ויכבוש את האוורסט, אנחנו רוצים שהוא יבוא ויעשה סדר. אין לנו מנהיג בקבוצה".

 

מי שכמובן יקבל באהבה את החזרה של בניון הוא הקהל. אותו גורם מתייחס לכך ואומר: "האוהדים יקבלו אותו בכיף, בחום ובאהבה. זה יהיה חלום בשבילם. הם אוהבים אותו והם לא שוכחים איך הוא עזב. אתה לא מביא שחקן כזה בשביל שיהיה טוב, אלא שיוציא את העגלה מהבוץ ושיהיה מנהיג. רואים את התשוקה שיש ליוסי, אפילו בגיל 38 הוא יורד לגליצ'ים".

שחקני בית"ר הם לא יודעים איך להתייחס להגעתו האפשרית של בניון, ואף מרביתם לא מבינים את הלכי הרוח מאחורי הקלעים. "אין לי מושג אם יוסי מתאים לנו או לא", אומר אחד השחקנים. "הוא עדיין שחקן ענק, גם בגילו. אין לנו אגו בחדר ההלבשה – זו התקופה הרעה שגורמת לרעשים. יוסי בניון זה יוסי בניון, ואם הוא יבוא אנחנו בהחלט נשמח".

"אני יודע שיוסי כבר חתום בקבוצה, ככה אומרים אצלנו במועדון, גם שחקנים, חברים שלו, מדברים על זה שהוא כבר סגור", מצהיר בביטחון מלא שחקן נוסף בקבוצה. "אם הוא בא זה עוד שחקן עם אגו, ולדעתי במקרה כזה ערן לוי יעזוב".

"אין לי מושג אם יוסי יבוא או לא, את זה רק חוגג יודע", מוסיף שחקן שלישי, "הגעה של בניון רק תוסיף לבלגן בקבוצה – זה עוד שחקן עם אגו בשמיים. אי אפשר לדעת מה הם השיקולים של יוסי עצמו. יכול להיות שהוא רוצה לסיים את הקריירה שלו בבית"ר ואפשר להבין את זה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר