יוסי אבוקסיס (צילום: שרון בוקוב)
יוסי אבוקסיס (צילום: שרון בוקוב)

"מבחינת הדי.אן.איי, אבוקסיס מתאים לבית"ר הרבה יותר מקלינגר"

כשברקע הדיבורים על המאמן הנוכחי, נראה שראשי בית"ר ירושלים כבר סימנו את אבקוסיס כמועמד מוביל לעונה הבאה. ואיך יקבלו האוהדים? "בצורה הכי חמה והכי אוהבת שיכולה להיות"

פורסם בתאריך: 27.3.19 16:21

עמדת המאמן של בית"ר ירושלים, כך נראה, הופכת בימים האחרונים לנושא השיחה המרכזי בבית וגן. נכון, בינתיים הבעלים משה חוגג הורה לניר קלינגר להישאר במועדון עד לסיום העונה, אבל בקיץ, כך נדמה, יונחת על הקווים בבית וגן מאמן אחר. אחד השמות החמים שעל הפרק הוא זה של יוסי אבוקסיס, מאמן בני יהודה, שידע לא מעט שנים טובות כשחקן בבית"ר.

"התקופות הכי טובות שהיו לנו בקריירה היו כשיוסי ואני שיחקנו יחד בבית"ר", נזכר בחיוך שמוליק לוי, קפטן בית"ר ירושלים בעבר, ששיתף פעולה במשך שנים עם אבוקסיס. "הוא היה שחקן דומיננטי, ווינר, שואף להצלחה בכל רגע; איש של נשמה, איש של חברים ושל קבוצה – ולכן הסתדרנו כל כך טוב, ואנחנו עדיין חברים טובים. עוד כששיחקנו יחד הוא הראה תכונות של מאמן, הן במנהיגות שלו והן בידע שלו בכדורגל – היכולת שלו לנתח את היריב היתה ברמה שאתה לא רואה אצל כל שחקן. אני משוכנע שההצלחה שלו היום, כמאמן, נובעת מאותן תכונות שהכרתי אז".


תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]




"ההתאמה של אבוקסיס לקהל של בית"ר ירושלים, למי שמנהל את בית"ר ירושלים, האישיות שלו, הכריזמה שלו – זה כמו כפפה ליד לדעתי", אומר הפרשן תום בנאדו. "אין ספק שיוסי מאמן ראוי, יש שיגידו שהוא הטוב ביותר בשנים האחרונות, וללא ספק זו תהיה החתמה טובה מאוד של בית"ר ירושלים".

יוסי אבוקסיס (צילום: ניר קידר)

ועדיין, בנאדו קצת מסייג ואומר: "אם מנתחים את הרזומה שלו כמאמן, הוא הצליח עד היום בעיקר במועדונים בלי שאיפות לתארים ובלי לחץ, בקבוצות שמשחקות על מתפרצות ועל התקפות מעבר. להיות מאמן בית"ר ירושלים זה דבר קצת שונה. יהיה מעניין לראות אם הוא ידע לעשות את השינויים ואת ההתאמות, ולתפקד תחת לחץ במועדון כמו בית"ר – אבל אני חושב שיוסי יכול לעשות את השינוי הזה, ואני אישית מאמין בו".

כאן אנחנו פונים לסוגיה חשובה לא פחות, שמעסיקה רבים בהקשר זה: הדמיון הרב בין אבוקסיס לקלינגר – הנטייה למשחק מבוקר יחסית וההתבססות על מתפרצות וההצלחה, עד כה, בעיקר בקבוצות קטנות. "אכן יש כאן דמיון גדול לקלינגר, ונראה שהרבה מאמנים מתקשים לעשות את המעבר הזה, מאימון בקבוצה קטנה לאימון במועדון גדול כמו בית"ר", ממשיך בנאדו, "אבל אני חושב שליוסי יש יכולת לעשות את זה. יוסי עקשן פחות, ומתנהל פחות לפי האגו, ולכן לדעתי הוא ידע לעשות את ההתאמות בצורה מהירה יותר וחדה ויותר. מבחינת הדי.אן.איי שלו כאדם, כמאמן כריזמטי שצריך לסחוף גם את הקהל – דבר חשוב מאוד בבית"ר – הוא מתאים הרבה יותר מקלינגר".

"אני לא רואה שיטת משחק הגנתית בצורה שבה הקבוצות של יוסי משחקות", אומר לוי. "לא יודע מאיפה התפיסה הזאת מגיעה. יוסי יודע מה זה בית"ר ירושלים, אז ודאי ובוודאי שהוא יתאים את עצמו למה שצריך ולמה שנדרש ממנו, בהתאם לכלים שיעמדו לרשותו. הדבר שהכי חסר היום לבית"ר זה נשמה ו-וינריות, חיבור בין השחקנים, שמחת משחק, ואת הדברים האלה יוסי יכול להביא – מעבר ליכולת המקצועית של מאמן שיודע להעמיד קבוצה על המגרש".

ומה לגבי האוהדים? "כאן יש ליוסי יתרון עצום, בתור מי ששיחק לא מעט שנים בבית"ר, ומכיר את האנרגיה, את הקהל ואת כל הדבר הזה שנקרא 'מועדון בית"ר ירושלים'", אומר בנאדו. "לקהל של בית"ר יהיה קל הרבה יותר להתחבר אליו, ואני חושב שהוא יכול להכניס אותו לטירוף".

"היתה תקופה שבה אוהדי בית"ר ירושלים חשו פגיעה מיוסי, כשהוא עזב להפועל תל אביב", נזכר לוי, "אבל אני חושב שזה יעבור להם כשהוא יהיה חלק מבית"ר ירושלים שוב. אני משוכנע בזה, ובכלל לא מודאג מהבחינה הזו: האוהדים יקבלו אותו בצורה הכי חמה והכי אוהבת שיכולה להיות".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר