הפועל ירושלים חגיגה גמר גביע המדינה (צילום: ניר קידר)
הפועל ירושלים חגיגה גמר גביע המדינה (צילום: ניר קידר)

דעה | מוצלחת או היסטורית? הפועל צריכה למנף את גביע המדינה לתארים נוספים

החגיגות הגדולות ביד אליהו, בכביש 1 ובאולם במלחה רק מוכיחות עד כמה הרעב קיים, עכשיו הפועל צריכה לספק לכולם עוד שיאים | טור דעה

פורסם בתאריך: 19.2.20 17:43

החגיגות האדומות של כמעט רבבת אוהדים אדומים ביד אליהו, שהמשיכו בכביש 1 ובאולם מלחה אל תוך הלילה, מעידות שכל תואר היה ונשאר סיבה לשמחה ענקית, גם אם הפועל הרבה יותר הישגית מבעבר וגם היא מגיעה למעמד כפייבוריטית ברורה. גם הקהל וגם המערכת עשו אדפטציה למציאות החדשה. עכשיו השאלה אם הרעב הגדול יוביל לשדרוג בגישה התחרותית ולא להסתפק במה שהושג עד כה, כי תארים נוספים יכולים להפוך את העונה הזו ממוצלחת להיסטורית. זה האתגר הגדול שיש כעת לקבוצה – לעלות מדרגה משנה שעברה, ואחרי זכייה בתואר בפברואר להצליח להגיע לעוד רגעי שיא במוכנות פיזית ומנטלית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לשבוע הגביע הפועל בהחלט הגיעה מוכנה וזה בא לידי ביטוי בתרומה רחבה יותר של הסגל. אם בתחילת העונה היה נראה שלכל חמישייה יש אימפקט חיובי על הפרקט, בחודשיים האחרונים היו הבדלים גדולים בין השחקנים המובילים לאחרים. קטש גם דיבר על ההשפעה של המשחקים באירופה על הליגה. נכון שאת הטון בשני משחקי הגביע עדיין נתנו ארבעת המופלאים (ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון, סולימן בריימו וטיישון תומאס), אבל הישראלים היו חלק חשוב בזכייה הזו. לדעתי זה היה שבוע מצוין לנמרוד לוי, שאחרי תקופה פחות טובה היה אגרסיבי ותרם הרבה מעמדה 3.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


היכולת ההתקפית של הפועל היא לא דבר מובן מאליו ולא נובעת רק מהכישרון של השחקנים. התבנית ההתקפית מאוד מתאימה לסגל הנוכחי ומוציאה מהם את המיטב. בעידן ה-24 שניות אין זמן לתרגילים ארוכים שיביאו לזריקות קשות בסוף שעון, מה שחשוב הוא היכולת להגיב מהר לפתרונות של ההגנה ואת זה הפועל עושה בצורה טובה. כמובן, יש עוד הרבה מקום לשיפור. הבעיות של הפועל באו לידי ביטוי בלא מעט משחקים, לטעמי בעיקר היכולת ההגנתית של הגארדים ובעיות בריבאונד בהרכבים מסוימים.

היעד הקרוב הוא המפעל האירופי, שם הפועל תפגוש בשמינית הגמר את פרישטרי היוונית בסדרת הטוב מ-3. אם מסתכלים על העונה האירופית המוצלחת האחרונה של הפועל, חצי גמר היורוקאפ עם סימונה פיאניג'אני, השחקנים שהגיעו בעיקר כדי לשחק באירופה שדרגו את הקבוצה באופן משמעותי. בתחילת העונה זה היה שון ג'ונס, אח"כ דיז'ון תומפסון ולבסוף בראיין רנדל. שחקנים שהוסיפו עוד סייז, אתלטיות, יכולת לשמור על שחקנים בכמה עמדות. מהבחינה הזו חזרה אפשרית של לוקט, עליה רמזו השחקנים לאחר הזכייה בגביע, יכולה לעשות את ההבדל. יחד איתו הפועל תוכל להעמיד הרכבים שיהיה קשה מאוד לשחק נגדם.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר