אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | אין ספורט בלי קהל

את עונות הכדורגל והכדורסל צריך לסיים, אבל רק עם קהל במגרשים - אחרת זה יהיה חסר חיים | טור דעה

פורסם בתאריך: 23.4.20 21:19

בשבוע האחרון הלכו והתרבו הדיונים אודות החזרת הספורט המקצועני לפעילות. אמנם הנושא עלה לא אחת מאז פגרת הקורונה שנכפתה על כולם, אולם השבוע, לאחר שחלק מהמשק חזר לפעילות, עלה הנושא בקול גדול יותר.

זה התחיל עם שרת הספורט מירי רגב שהחזירה ביום שישי שעבר את אופציית סיום העונה בטורניר סגור ללא קהל לשולחן הדיונים (רעיון שאסור לקבל), נמשך בניתוחים של אתרי ואולפני הספורט (שאין להם הרבה במה להתעסק פרט לסוגיית החזרה למגרשים) ונמשך באמירה די ברורה של פרופ' איתמר גרוטו ממשרד הבריאות שקבע כי בחצי השנה הקרובה לא יתקיימו אירועי ספורט עם קהל. אמנם הפרופ' גרוטו חזר בו מדבריו הנחרצים והביע תקווה שאפשר יהיה להחזיר את הספורט המקצועני לשגרה תוך זמן קצר יותר – אבל הכיוון הוא ברור, במשרד הבריאות מעדיפים שלא יהיו אלפי צופים ביציעים בשלב זה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו שאני מבין את המצב, עונת 2019/2020 בכדורגל ובכדורסל הישראלי הגיעו לסיומן לפני כחודש וחצי. כעת נותר רק לקבוע את זהות האלופות, היורדות, העולות מהלאומית ואת זהות המשתתפות במפעלים האירופים. זו סוגייה מורכבת מאין כמוה ובהחלט צריך להשקיע מחשבה גדולה בפתירת הפלונטר הזה.

אם נוריד את הדיון לרמה הירושלמית מקומית, הרי שכאן יש מפסידה אחת בולטת יותר מהשאר – אני מדבר כמובן על הפועל ירושלים בכדורסל, שהיתה יכולה לסיים את העונה עם טראבל היסטורי – גביע (שכבר מונח בארון), אליפות וזכייה בליגת האלופות של פיב"א.


רמי מנדל

רמי מנדל (צילום: פרטי)


אבל דווקא לפני ההכרעה הכל נקטע ונעצר. הפועל, כידוע, העפילה לרבע גמר ליגת האלופות של פיב"א והיתה פייבוריטת לארח בארנה את הפיינל של המפעל. אמנם פיב"א העלתה הצעה לקיים טורניר סיום – פיינל 0 – בחודש יולי (שגם הוא אמור להתקיים בארנה), אבל סביר להניח שאם זה אכן ייצא לפועל – מדובר יהיה בסגלים אחרים מאלו שהיו על הפרקט במהלך העונה, אולי יהיו גם מאמנים אחרים.

ועדיין, אני מאוד תומך לקיים טורניר שכזה – עם תנאי מאוד ברור – שהקהל יהיה ביציעים. הפועל, כמובן, צריכה לעשות כל מה שניתן כמובן כדי לזכות בטורניר הזה ולהכניס עוד גביע אירופי לארון הגביעים. כידוע, השבוע חגגנו כולנו 16 שנים לזכייה ההיסטורית ביול"ב קאפ. רבים נחשפו לפוסטים ולציוצים בטוויטר אודות אותו ערב קסום בשרלרואה ואנחנו כבר רוצים להכניס עוד ערב כזה להיסטוריה.

באשר לליגה המקומית, אני סבור שגם המינהלת צריכה להחליט על טורניר סיום עונה במועד שיוסכם על משרד הבריאות. כפי שהעונה הזו התפתחה אין שום היגיון להכריז על מכבי תל אביב כאלופה, ואני מדבר כמובן על מצב המשחקים בין הצהובים לבין האדומים שעומד על 3:1 מוחץ לטובת הפועל.

גם בכדורגל יש לקבוע טורניר סיום עונה בשתי הליגות הבכירות, שבו יוכרעו זהות האלופה והנציגות באירופה (ובלאומית זהות העולות לליגת העל), כאשר היורדות יוקפאו והליגות יגדלו בשנה הבאה.

בטורניר שכזה הקבוצות הירושלמיות עשויות לצאת נשכרות ולהרוויח הזדמנות להילחם על אליפות (בית"ר) ועלייה (קטמון), כאשר לא היה לשתי הקבוצות באמת אפשרות להגיע להישגים משמעותיים עם הליגה היתה נמשכת כרגיל.

כמעט מיותר לציין שכל הקבוצות והשחקנים מיילים לחזור לפעילות ובהקדם. גם אנחנו, האוהדים, רוצים לראותם אותם חוזרים למגרשים – אבל כולם חייבים להבין שאסור שזה יקרה בלי שהקהל יוכל להיות במגרשים. לספורט בלי קהל אין ערך ואין באמת זכות חיים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר