טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)
טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)

דעה | עוד כוכב נופל: העזיבה של טיישון תומאס היא מכה קשה לתקוות האליפות של הפועל

בתוך פחות משבוע איבדה הפועל שניים מהשחקנים היותר משמעותיים שלה. וכך מכבי תל אביב חזרה להיות פייבוריטית ברורה לזכייה בתואר | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.6.20 09:42

רק לפני שבועיים חגגתי כאן את ההישג הענק של גיא הראל ואייל חומסקי, שהצליחו להחזיר לישראל את כל הזרים של הקבוצה למעט שלווין מאק. אז, כשהאופוריה היתה בשיאה, חשבתי שהפועל בדרך לאליפות שלישית ולטרבל היסטורי, כשגם גביע אירופה לאלופת של פיב"א נראה בהישג יד.

העזיבה של ג'ייקובן בראון בשבוע שעבר קצת ערערה, אבל התגובה המהירה של ראשי הפועל עם החתמת ג'רמי פארגו היתה הפגנת כוח עצומה. חשבנו, שוב, שהנה הכל מסתדר לנו. שהנה, האליפות השלישית כמעט בכיס. עד שהגיעו האיתותים מכיוונו של טיישון תומאס. זה התחיל בציוצים בטוויטר, ונמשך בהודאה של המנכ"ל הראל השבוע – בדיוק כמו עם ג'ייקובן, טיישון תומאס והפועל – כבר לא. בניגוד למקרה ג'ייקובן, בהפועל החליטו שלא להבין מחליף לתומאס הקטר, מה שאומר שהמעמסה תיפול על עמנואל טרי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אז זהו, את החלומות הוורדים על טרבל היסטורי אפשר לאחסן בבוידעם. קשה לי להאמין שזה יקרה בלי תומאס ובלי בראון. העזיבה של השניים היא משמעותית גם מקצועית וגם ברמת חדר ההלבשה. הם היו שחקנים מובילים ואהובים, ויהיה קשה להסתדר בלעדיהם.

שני שחקנים מהחמישייה ברחו, ואם נוסיף אליהם גם שלווין מאק, המחליף הראשוןף שלא חזר – הרי שזו אבידה גדולה מדי לאדומים, שלמרות המהלך הגדול עם הבאתו של פארגו יתקשו מאוד לקחת אליפות שלישית.

קראתי ושמעתי התייחסויות ופרשנויות רבות לעזיבה של ג'ייקובן וטיישון. אני לא מסכים עם אף אחת מהן. אז נכון, תנאי הבידוד קשים לשחקנים, בטח הזרים, כמובן שגם המצב הנפיץ בארצות הברית לא מוסיף בריאות לאף אחד. אבל אני מתקשה להאמין שזוהי הסיבה לעזיבתם של השניים, בטח לא של טיישון (שהרי ג'ייקובן עוד טען שהוא עוזב לילדיו ואילו תומאס לאן? לאמא?).

אז מה כן? אני סבור שהתשובה היא כסף, או אם תרצו החוזה של העונה הבאה. בראון ותומאס, כך אני מעריך, לא קיבלו מהפועל את ההצעה שלה הם ייחלו, אז הם החליטו להשתמש בנסיבות הקשות בארצות הברית כדי לארוז מזוודות.


רמי מנדל

רמי מנדל (צילום: פרטי)


מבחינתי, סוף השברים של ג'ייקובן בראיון לרועי כהן מערוץ הספורט, שלגבי העונה הבאה יש לדבר עם חומסקי והראל, היא עדות לכך שהעזיבה שלו קשורה לחוזה שהוא רצה ולא קיבל מהפועל לעונה הבאה. כך או כך, המחמאות הגדולות שקיבלו ראשי הפועל על ההחתמה המצוינת והמהירה של ג׳רמי פארגו (ובהחלט מדובר בהחתמה גאונית ), שגרמה לכולנו להתפעל ולחייך – נעלמו כלא היו בעקבות ההצטרפות של תומאס למעגל הנוטשים.

וכעת צפות השאלות – האם טרי יספיק? האם היינו צריכים את חידוש הליגה? האם אנחנו באמת מתוחכמים יותר מהצהבים? אז לצערי התשובה לשאלות הללו היא חד משמעית לא. מכבי עם שישה זרים, ארבעה מתאזרחים ושני ישראליים מצוינים – תהיה הפייבוריטית לקחת אליפות.

***

בינתיים, הצהובים מתל אביב ממשיכים לעורר מהומות אלוהים כנגד החזרה לפרקט. אחרי מלחמת העולם שפרצה במינהלת הליגה, שבסיומה קיבל שמעון מזרחי נוקאאוט מגיא הראל, ולאחר שאופציית המילוט של הצהובים לטובת משחקי היורוליג קרסה, אנו עדים בשבוע האחרון לחידוש המערכה – הפעם באמצעות עומרי כספי, השליח לתפקידים מיוחדים מטעם השחקנים הזרים, שפעל ופועל כדי להדליק את המדורה מחדש, כשעל הדרך הוא מעורר כעס ואנדרלמוסיה בקרב השחקנים הזרים, שגם כך לא מאושרים מתנאי הבידוד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר