שחקני הפועל, יותם הלפרין (צילומים באדיבות הפועל ירושלים - עמוד הפייסבוק הרשמי)
שחקני הפועל, יותם הלפרין (צילומים באדיבות הפועל ירושלים - עמוד הפייסבוק הרשמי)

דעה | הגיעה ל​פלייאוף: הפועל התעוררה ביום שלישי, אך ספק אם זה יספיק לתואר

אחרי המשחק המביך הראשון, שחקני הפועל התעוררו ביחד עם הלפרין ועשו את ההתאמות הנדרשות. לא בטוח שזה יספיק להמשך מול יריבה איכותית יותר כמו חולון, שהפועל צפויה לפגוש בשלב חצי הגמר  

פורסם בתאריך: 19.5.22 09:45

בסיום משחק מספר 2 בסדרת רבע הגמר נגד גליל/גלבוע, אחרי שהפועל שייטה לניצחון קליל, יותם הלפרין אמר ובצדק שהכל בראש. כל מי שהיה בארנה במשחק הראשון הרגיש שהפועל לא הגיעה מוכנה מנטלית ולא נמצאים ב”מוד פלייאוף” כפי שניתן היה לצפות מקבוצה שמתיימרת ללכת על תואר האליפות. למשחק השני בגן-נר הפועל הגיעה מאוד ממוקדת ואז כבר ניתן היה לראות את פערי הכוחות בין הקבוצות, ודאי כאשר גלבוע חסרה שחקן זר משמעותי כמו טיוס באטל הפצוע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


מהרגע הראשון הפועל הייתה הרבה יותר אגרסיבית ורכז הגלבוע לונדון פראנטס, שהיה נהדר במשחק הראשון הפך למטרה המרכזית. איתי שגב עשה עבודה מצוינת בהגנת החילופים (ג’ון אגבונו הרבה פחות) על גארדים כדוגמת פארנטס. גם בכדורים החוזרים ראו את ההבדל, אחרי החגיגה של דרק קוק במשחק בארנה, אפשר היה להבין שהלפרין שם דגש גם על הנקודה הזאת וכל השחקנים תרמו לסגירה לריבאונד כולל הגארדים (ג’יילן אדאמס עם 9 ריבאונדים) כאשר הפועל אפשרה לגלבוע רק 7 נקודות מהזדמנות שנייה.

גם התקפית הפועל שמה את פראנטס על המוקד, ראו שיש הוראה ברורה לקחת אותו לסל בכל הזדמנות, בטח כאשר הוא שמר על ריברס או בריימו הגדולים ממנו פיזית לעשות סל לסחוט עבירה או לגרום להגנת הגלבוע להתכווץ ולאפשר לשחקני אחרים להיות חופשיים, וזה ללא ספק זה השפיע עליו בצד ההתקפי. שינוי נוסף זה המוכנות של הפועל לדאבל-אפ של גלבוע – הגארדים מסרו את הכדור מהר והיה ריווח טוב שאפשר סלים קלים. רטין אובסוהן סיים משחק טוב ואחראי (5 אסיסטים על איבוד אחד) וזו היתה נקודה חשובה מאוד עבור המשחק העומד (וגם המעבר) של האדומים.
יש דברים בולטים שעדיין לוקים בחסר, בעיקר בהתקפה. יש דקות שהפועל הולכת יותר מידי בכוח על יתרונות יחסיים (בעיקר ריברס/בריימו מול גארדים), לעיתים זה בא על חשבון השטף ההתקפי. הכדור צריך לזוז מהר יותר. להפועל יש גארדים מוכשרים שעדיין לא מספיק מתואמים (כן, גם בשלב הזה) כדי למצות את כל היכולות שלהם, מלבד אדאמס שמנצל את הכישרון שלו. דוברת וריברס סיימו ביחד עם 8 נקודות, זה לא יספיק בשלבים הבאים. בנוסף הפועל לא מנצלת מספיק את העצירות בהגנה לנקודות קלות ומשחק מעבר מהיר. אפילו במשחק חד-צדדי כמו בגן-נר, הפועל הפסידה 16-10 בנקודות כתוצאה מאיבודי רבים מידי זו נקודה שהלפרין יצטרך לשים עליה גם את הדגש.
בשורה התחתונה: הפועל תיקח את הסדרה הזאת אם תגיע מוכנה מנטלית והשחקנים ייקחו כל משחק בנפרד. זו לא הסדרה הראשונה עם פערים גדולים ממשחק למשחק, זה קרה גם לקבוצות גדולות מהפועל, אבל בהמשך הפלייאוף יהיה הרבה יותר קשה להחזיר את יתרון הביתיות מול יריבה אפשרית ככל הנראה כמו הפועל חולון וזה יהיה עולם אחר לגמרי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר