ג’רום דייסון, נבן ספאחיה, ניקולה איבאנוביץ’, יוגב אוחיון (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
ג’רום דייסון, נבן ספאחיה, ניקולה איבאנוביץ’, יוגב אוחיון (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

"מכבי זה תמיד מעניין, אבל רביעי חשוב הרבה יותר"

בהפועל כבר מריחים את הקלאסיקו הישראלי ביום ראשון, אך מתרכזים בבודוצ’נוסט ביורוקאפ: "זה משחק שאנחנו חייבים ובאים לקחת"

פורסם בתאריך: 30.11.17 14:34

פגרת הנבחרת הסתיימה לה ביום שני האחרון, ולהפועל מחכה בליגה משוכה אטרקטיבית לאחר החזרה מהפגרה: היריבה הגדולה מכבי תל אביב – ודאי המשחק הקשה ביותר שהפועל היתה יכולה לקבל אחרי הטיים אאוט הכפוי.

אבל עם כל הכבוד לקלאסיקו הישראלי (ראשון, 21:00 בארנה), מבחינת לא מעט גורמים בהפועל המשחק החשוב יותר של השבוע יתקיים דווקא ביום רביעי, אז ישחקו האדומים מול בודוצ’נוסט המונטנגרית במסגרת היורוקאפ.

זהו משחק שהוא צומת דרכים עבור הפועל: ניצחון – וחניכיו של מודי מאור יכולים לחלום על השלב הבא; הפסד – והפועל תצטרך לנצח משחק אחד לפחות במקומות לא פשוטים כמו באיירן מינכן בגרמניה או גלאטסראיי באיסטנבול. כך או כך, האדומים סימנו את המשחק הזה כמטרה העיקרית, והם מפנים את כל המשאבים אל המשחק הזה, כולל כוונה לרשום לראשונה בטופס את הפאוור פורוורד/סנטר החדש, רונלד רוברטס.

יוגב אוחיון (צילום: שרון בוקוב)

יוגב אוחיון (צילום: שרון בוקוב)

את המשחק הקודם מול המונטנגרים סיימו האדומים, אז עוד עם פוטיס קאציקאריס על הקווים, עם הפסד 86:81, כך שגם להפרש יש כאן חשיבות: הפועל תרצה לנצח בהפרש של יותר מחמש נקודות, כדי להיות מעל המונטנגרים במצב של שוויון נקודות.



 

"המשחק מול מכבי תמיד פיקנטי ומעניין, אבל ביום רביעי יש לנו מטרה חשובה הרבה יותר", מדגיש גורם בהפועל. "זה משחק שאנחנו חייבים ובאים לקחת. זו ההזדמנות לעשות משהו, כי לאחר מכן יש לנו שני משחקי חוץ לא פשוטים".

שחקן בקבוצה מודה גם הוא שמדובר במשחק מאוד חשוב, אך הוא לא חושב שהפסד מסיים את הסיפור. "המשחק מול בודוצ'נוסט חשוב מאוד אבל גם אם נפסיד עדיין יישאר לנו סיכוי", הוא מציין ומוסיף: "הקבוצה מתחילה להתייצב, יש יותר שקט ורוגע במועדון מאז שמודי מונה למאמן. אני חושב שזו ההזדמנות שלנו לעשות ניצחון משמעותי שאולי יהפוך את העונה. הכול עוד אפשרי".

אבל עוד לפני היורוקאפ ביום רביעי, ממתין להפועל המשחק מול מכבי, כשהפגרה, כאמור, באה למודי מאור בדיוק בזמן. ביום חמישי שעבר חזרו כולם לאימונים, ומאור ניצל זאת על מנת לעבוד על כמה דברים: משחק ההגנה, משחק ההתקפה והכנסת פילוסופיית המשחק שלו. לא פחות חשוב מזה – הפגרה היתה זמן יקר שבו יכלו השחקנים להחלים מפציעותיהם, הקטנות והגדולות.

וכשמדברים על פציעות, מדברים בעיקר על טרנס קינזי. האחרון מקבל זריקות בגבו על מנת שיוכל לשחק, אבל הסמול פורוורד יראה ככל הנראה גם את הקלאסיקו מהספסל. בקבוצה עדיין מתלבטים אם לרשום אותו למשחק, אבל הסיכויים לכך נמוכים לאור מצבו הרפואי העדין, כשבהפועל מעדיפים שיהיה כשיר עד כמה שאפשר למשחק מול בודוצ'נוסט.

"זה יהיה סיכון לשתף את קינזי פעמיים בשבוע במצבו הנוכחי", אומר גורם בקבוצה. "הוא לא בקו הבריאות. מצבו אומנם השתפר, אבל עדיין בעייתי".

ומה באשר לצהובים מתל אביב? "לא צריך להגיד לאף אחד עד כמה המשחק חשוב”, אומר גורם בהפועל. “האווירה תעשה את שלה כמו תמיד, והשחקנים שעוד לא חוו משחק כזה יבינו את חשיבותו בעיני הקהל שלנו מהר מאוד".

 

 

"זה מסוג המשחקים שנותנים לנו אנרגיות אדירות”, מציין שחקן בקבוצה ומוסיף: “אנחנו יודעים שזה משחק חשוב לכולם, ושאף אחד לא יגיד שזה עוד משחק ליגה. זה הרבה מעבר לעוד שתי נקודות".

ג'רום דייסון (צילום: שרון בוקוב)

ג'רום דייסון (צילום: שרון בוקוב)

הארנה אמורה ללבוש חג ביום ראשון. השיפור המשמעותי ביכולת של מכבי תל אביב העונה, והתחושה שהצהובים מגיעים אפילו כפייבוריטים למפגש הטעון, מותירה את חותמה. למשחק נותרו כמה עשרות בודדות של כרטיסים, והארנה עשויה להיות מלאה לחלוטין – בכ־11,000 אוהדים. יש לזכור שהמשחק הזה הוא לא רק עוד מפגש יוקרתי, אלא גם קרב על המקום הראשון בטבלה, כשניצחון יעלה את הפועל למקום הראשון.

"בניגוד להפועל, שנחה וצברה כוחות, במכבי המשיכו לשחק", מנתח צביקה שרף את יחסי הכוחות. "מכבי נראתה בסדר גמור עד למשחק מול ברצלונה, ובאופן כללי יש תחושה שהיא יודעת מה היא עושה ונראית עדיפה על הפועל, בשלה יותר. משחק ההגנה של הפועל עד כה לא מספיק טוב. דיי ואומיץ' לא מוצאים את עצמם בעיקר הגנתית, וגם הקליעה מבחוץ דורשת שיפור".

שרף ממשיך לנתח את יכולת הקבוצות לקראת הקרב על המקום הראשון: “המשחק חשוב להפועל, לא משנה מה יגידו שם. הם הרי לא ירצו לבוא למשחק חשוב באירופה עם הפסד על הגב, כי הפסד לבודוצ’נוסט לאחר מכן יכול להכניס אותם שוב לסחרור, וזה הדבר האחרון שהם רוצים".

עידו קוז'יקרו, שחקן העבר של הפועל שטעם בחייו כמה משחקי קלאסיקו, חושב אחרת משרף: "המשחק לא בכיס של אף קבוצה", הוא אומר בצורה חד-משמעית. "אני חושב שלהפועל יש סגל מספיק טוב. נכון שמכבי טובה יותר לעומת השנים האחרונות, ונראה שהיא יציבה מהפועל, אבל היא לא אותה קבוצה מלפני עשר או 15 שנים. הפועל נבנתה בשביל המשחקים האלה".

הסנטר מסמן את הישראלים של האדומים כחשובים מאוד במפגש הזה. "יש להם תפקיד גדול יותר מאשר במכבי", אומר קוז'יקרו. "אצל מודי מאור ליאור אליהו ויותם הלפרין משוחררים יותר וזה בולט. בעידן החוק הרוסי הדומיננטיות היא של הפועל".
קוז'יקרו מחכה למפגש כמו כל אוהד כדורסל: "מדובר בשתי קבוצות העל של הכדורסל שלנו. זה משחק יוקרתי, אבל סביר להניח ששתי הקבוצות ייפגשו בפיינל פור, לא משנה מה תהיה התוצאה כאן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר