ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)
ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

בהפועל מיואשים מליאור אליהו: "הוא עייף, חסר אנרגיות ושבע"

הפורוורד מציג יכולת דלה ובהפועל כבר חושבים על האפשרות להיפרד ממנו בקיץ, למרות חוזהו הכבד. בינתיים, בעקבות המו"מ התקוע מול האוול, קטש סימן את אלכסנדר כתחליף

פורסם בתאריך: 8.3.18 11:43

המינוי של עודד קטש למאמן הפועל הפיח תקוות רבות בקרב אוהדי הקבוצה, כשגם במועדון עצמו רצו להאמין שהוא יוביל לשינוי מיידי. ואז הגיע המשחק נגד בני הרצליה, שבו כולם כבר הבינו שקטש, מוכשר ככול שיהיה, אינו קוסם ואינו יכול להפוך קבוצה מבוגרת, שבעה וכבויה לצעירה, רעבה ותוססת.

אז הפועל ספגה תבוסה נוספת, תוך הפגנת יכולת חלשה להחריד שרק מעצימה את העניין – שלושה מאמנים כבר עברו בהפועל ואף אחד לא הצליח לגרום לשחקנים להיראות כמו יחידה מלוכדת ובעלת מוטיבציה, אז אולי הבעיה היא לאו דווקא על הקווים?

"אנחנו מנסים לא להישבר ולאבד תקווה, אבל ברור שזה נראה רע מאוד", מדגיש גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אנחנו נראים פשוט אבודים ועם כל הצער – זה המצב כרגע".

חלק מרכזי ביכולת החלשה שמציגה הפועל מאז תחילת העונה קשורה ליכולת ולתרומה של השחקנים הישראלים שלה, שפרט לריצ'רד האוול אף אחד מהם לא מתקרב אפילו להציג רמה של שחקן סביר.

מי שבולט בחולשתו לאורך העונה כולה הוא ליאור אליהו, שמציג כבר שנה שנייה ברציפות ירידה משמעותית ביכולת שהוא מציג ובמספרים שהוא מעמיד. אליהו, כידוע, אף פעם לא היה קלעי עונשין גדול, אבל הזריקה שלו במשחק נגד הרצליה, זו שמצאה רק קרש, מעידה אולי יותר מכל על מצבו של הישראלי הבכיר של הפועל, לפחות על הנייר ובשכר שהוא מקבל מדי חודש.

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

"ליאור נראה לא טוב, הוא לא היחידי אומנם, אבל ממנו היתה ציפייה להרבה יותר", מציינים בהפועל. "הוא עייף, חסר אנרגיות ושבע. הוא לא פוגע וזה כבר נהיה עצוב, ובעיקר נראה שהוא איבד את החשק ובטח שאת הביטחון".

ואם את הדברים הללו אומרים גורמים בהפועל על מי שנחשב לשחקן הישראלי הכי טוב בליגה רק לפני שנתיים, אז קיבלתם את אחת התשובות לשאלה מדוע לעזאזל הפועל לא מצליחה להתרומם העונה.

את המשחק נגד הרצליה סיים אליהו עם 3 נקודות בלבד ב-17 אחוז (1 מ-6 מהשדה), 2 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. המספרים הללו מצטרפים לממוצעים הדלים שהוא מעמיד מאז תחילת העונה בליגה – 8.8 נקודות, 5.1 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים. הממוצעים הללו מהווים ירידה נוספת מהמספרים שהוא הציג בעונה שעברה, שגם היא היתה חלשה, כשאז הוא תרם 9.4 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים.

את המספרים ביורוקאפ בשנתיים הללו כדאי אפילו לא להזכיר, במיוחד לאור העובדה ששני המאמנים שהדריכו את הפועל באירופה – סימונה פיאניג'אני בעונה שעברה ופוטיס קציקאריס העונה – פשוט לא ספרו את הפורוורד הישראלי שלהם והפכו אותו לשחקן שולי ברוטציה באירופה.

אז מה עושים עם אליהו? בהפועל מדברים על רצון להצעיר את הקבוצה לקראת העונה הבאה, במיוחד בגזרה הישראלית, אבל עם הפורוורד זה לא יהיה פשוט. לפני כשנה וחצי הוא חתם על חוזה לשלוש עונות בשכר שמוערך בכ-450 אלף דולר בעונה, מה שהופך את האפשרות להיפרד ממנו ליקרה מאוד.

"אף אחד לא חשב שליאור יחווה ירידה שכזו ביכולת", טוען גורם בהפועל ומוסיף: "אסור לשכוח שהנתונים הפיזיים שלו עדיין טובים, הבעיה היא שנראה שהוא פשוט עייף מכדורסל. אם היינו יודעים שכך יהיו הדברים, מן הסתם שלא היו מחתימים אותו לחוזה ארוך טווח, אבל יש דברים שאי אפשר לחזות. באותה נקודת זמן זה היה נראה הכי הגיוני".

למרות החוזה הכבד, בהפועל חושבים מזה תקופה לא קצרה על פרידה מאליהו בקיץ הקרוב, למרות שלכולם ברור שזה יהיה לא פשוט בשל העלויות הכלכליות הכרוכות בכך. בהפועל יודעים היטב שעם חוזה כזה אין שום אפשרות להעביר את אליהו לקבוצה אחרת בליגה, כשגם מחצית מהעלות עדיין נחשבת ליקרה מאוד עבור מרבית הקבוצות, לבטח עבור שחקן ישראלי.

"כנראה שליאור גמר את הדלק", מציין איש מקצוע שעבד בעבר עם אליהו. "הוא סירב פעמיים להצטרף לנבחרת למרות שעודד קטש רצה אותו, ואני לא בטוח שהסיפור הוא הגיל. תראו את גיא פניני, שמבוגר מליאור בשנתיים ועדיין רעב ושמח להצטרף לסגל הנבחרת".

גורם נוסף בענף, שעבד עם אליהו בשנים האחרונות, מציין כי "ליאור הוא אחד המתאמנים הגרועים שבהם נתקלתי. הוא היה שחקן נהדר עם יכולות שאין עליהן עוררין, אבל אף פעם הוא לא אהב לעבוד קשה וההוכחה לכך שהוא לא מצליח לשפר את הדברים הפחות טובים אצלו, כמו ההגנה והקליעה".

איש מקצוע אחר שמכיר את אליהו טוען כי "ליאור הוא מהשחקנים שמגיעים אחרונים לאימונים ויוצאים ראשונים. אימונים אף פעם לא היו בשבילו, והיום נראה שגם משחקים זה לא בדיוק בשבילו".

"הפועל ירושלים פשוט תקועה עם אליהו", מוסיף וטוען סוכן שחקנים ישראלי. "אני חושב שהפועל צריכה לשחרר אותו, להגיע איתו להסכם כלשהו, כי בשלב הזה הוא יותר מזיק מאשר תורם".

גורם בהפועל מסכם ואומר: "אם לא יהיו כאן תוצאות, שחקנים ישלמו את המחיר. ליאור הוא אחד מהם וככל הנראה גם יותם. יש כיוונים שונים ודיבורים רציניים על הצערת הקבוצה בעונה הבאה, כי הסגל הישראלי הזה מיצה את עצמו. למרות שאף אחד לא ייקח מהם את מה שהם עשו למען הפועל – הם יהיו חקוקים תמיד בספרי ההיסטוריה של המועדון".

ג'ו אלכסנדר (צילום: ניר קידר)

ג'ו אלכסנדר (צילום: ניר קידר)

כפי שמציין אותו גורם בהפועל, במועדון כבר החלו לתכנן ולחשוב על העונה הבאה. אחד הצעדים הראשונים, שעליו פורסם ב"ספורט כל העיר", הוא פתיחת משא ומתן עם האוול על חוזה חדש.

האוול, כידוע, מסיים את חוזהו בקיץ הקרוב, כשלהפועל יש אופציה להשאירו במידה ותשחק ביורוליג, דבר שנראה כרגע כבלתי מציאותי בעליל, אך המגעים לחידוש החוזה תקועים.

הסנטר, כך מציינים בסביבתו, נותן עדיפות להפועל, אך לא פוסל אופציות אחרות, כשאחת מהן, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"ספורט כל העיר", היא מכבי תל אביב. להאוול יש רצון גדול לשחק ביורוליג ולהוכיח שם את יכולתו, והצהובים מתל אביב כבר סימנו אותו וגורם בכיר במועדון אף קיים פגישה עם נציגו בנושא. במקביל, כך לדברי גורמים המקורבים להאוול, ישנה גם התעניינות נוספות של קבוצות באירופה.

בהפועל מציינים השבוע כי המגעים לחידוש חוזהו של האוול נמשכים ומציינים כי המאמן קטש סימן אותו כעוגן מרכזי לעונה הבאה. "עודד רוצה את האוול ויש ביניהם כימיה טובה מהנבחרת", אומר גורם בקבוצה, "אבל צריך לראות מה יוליד המשא ומתן".

בהפועל, חשוב לציין, רוצים את האוול אך גם חושבים על אופציות אחרות. אחת מהן, כך נודע ל"ספורט כל העיר", היא של ג'ו אלכסנדר מהפועל חולון. "עודד מאוד אוהב את ג'ו אלכסנדר", מציין גורם בסביבתו של המאמן, "ואם האוול לא יהיה בהפועל הוא ינסה להחתים אותו. מדובר בישראלי ברמה גבוהה מאוד והוא על הכוונת של הפועל".

 

שחקנים נוספים שאותם סימן קטש לעונה הבאה, כחלק מהרצון להצעיר את הסגל, הם רפי מנקו ותמיר בלאט. למנקו, חשוב לציין, יש חוזה לעונה נוספת בהפועל תל אביב, אבל גורם הבקיא בפרטים טוען כי ישנה לשחקן אפשרות להשתחרר מחוזהו. אם מוסיפים לכך את העובדה שהוא שחקן שגדל בהפועל ואת היחסים הטובים שיש בין מנקו לבין קטש, שבאים לידי ביטוי בדקות משחק שנותן לו המאמן בנבחרת, הרי שמדובר בהחלט בעסקה שבהפועל ינסו וישמחו לקדם.

כאמור, גם בלאט נמצא ברשימות של הפועל, אך לגארד הצעיר יש חוזה בהפועל חולון בלי אפשרות להשתחרר, כך שיהיה מאוד קשה להנחיתו בארנה. מעבר לכך, על המשבצת של בלאט ישנם כבר שני ישראלים שסיכוי גדול שימשיכו – יוגב אוחיון, שמאוד אהוב על ידי המנכ"ל גיא הראל, ובר טימור, שנחשב לפייבוריט של האוהדים.

כך או כך, בהפועל מתכוננים למשחק נגד מכבי תל אביב ביום ראשון הקרוב (21:05 ביד אליהו), משחק שבעבר הלא רחוק היה מושך הרבה יותר תשומת לב. אלא שהיכולת הרעה שמציגות שתי הקבוצות, בתוספת לזמן הרב שנותר עד לסיום העונה ותחילת משחקי הפלייאוף, הוא הפך כבר לפחות אטרקטיבי הן עבור התקשורת והן עבור האוהדים.

אבל, המשחק הזה עדיין חשוב מקצועית להפועל, שרוצה לעצור את רצף ההפסדים. ואם זה יקרה דווקא בבית של מכבי הרי שזה מבורך ויכול אף להעלות את מצב הרוח בקרב האוהדים.

"אנחנו רוצים לנצח ולהוריד את מפלס הלחץ", מציין גורם בהפועל בהתייחסו למשחק. "מפגשים נגד מכבי תמיד נותנים אנרגיות ואנחנו מקווים שהשחקנים יתעלו על עצמם וינצחו".

בר טימור וטרנס קינזי, שנעדרו מהמשחק מול בני הרצליה בשל פציעות, עדיין לא חזרו לכשירות מלאה ובהפועל ינסו להכשירם לקראת המשחק ביד אליהו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל עוד הראל נמצא, הפועל תידרדר מדחי לדחי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר