מעדיף את תמיר בלאט - עודד קטש (צילום: ניר קידר)
מעדיף את תמיר בלאט - עודד קטש (צילום: ניר קידר)

גורם בהפועל: "סדרת פלייאוף נגד הפועל ת"א תהיה משוכה קשה ביותר"

גורמים בהפועל חוששים ממפגש פלייאוף נגד דני פרנקו, רפי מנקו והאדומים מתל אביב: "זו לא תהיה הפתעה מוחלטת אם נודח על ידם"

פורסם בתאריך: 17.5.18 18:17

הפועל ירושלים מקווה לסיים את העונה עם טעם טוב ולהגיע אל הפלייאוף כשהיא במומנטום חיובי ככל האפשר, כשהמטרה המוצהרת של ראשי הקבוצה, ועל אף היכולת הלא מרשימה שמפגינים השחקנים על הפרקט, היא לסיים את העונה עם תואר או לכל הפחות להגיע למשחק על האליפות – קרי, גמר הפיינל פור.

פשוט, כאמור, זה לא יהיה וגם אנשי הפועל ירושלים מבינים זאת, מכיוון שהקבוצה לא מצליחה להתרומם, לא מצליחה לייצר רצף ניצחונות שלא לדבר על כך שהיא לא מצליחה לייצר יותר משני רבעים שבהם היא מפגינה יכולת טובה.

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

ולכן, אנשי הפועל ירושלים חוששים מאוד מסדרת פלייאוף מול הפועל תל אביב, שכבר ניצחה השנה את האדומים פעמיים, כולל פעם אחת בארנה.

"סדרת פלייאוף נגד הפועל תל אביב תהיה משוכה קשה ביותר", מציין גורם בהפועל. "הם כבר ניצחו אותנו העונה, וגם הסדרות מהשנים האחרונות מוכיחות שעם על הכבוד ליתרון הביתיות הוא לא מבטיח שום דבר. זו לא תהיה הפתעה מוחלטת אם נודח על ידם. כי אנחנו מסוגלים להיות מודחים וזאת לא תהיה הפתעה גמורה. אם נעבור את אשדוד ונסיים שלישי, זה יהיה קצת יותר נוח, אבל גם מול קבוצות כמו גליל או אילת ביתרון ביתיות זה לא מבטיח סדרה קלה".

בהפועל גם חוששים משאננות לקראת הפלייאוף, כשבקבוצה יש מי שטוענים כי אצל השחקנים ישנה תחושה שבפלייאוף הארנה תשחק תפקיד משמעותי, והקבוצה תעלה רמה. מנגד, בקרב הצוות המקצועי בראשות קטש התחושות שונות לגמרי.

"אנחנו חייבים להתעורר ולהגיע מפוקסים בפלייאוף", מדגיש גורם במועדון. "הופעות כמו זו שהיתה לנו נגד נהריה ביום ראשון יובילו אותנו להדחה מוקדמת. הקבוצה צריכה להעלות את הרמה ואת האינטנסיביות".

בהפועל מתרצים את היכולת החלשה במשחק האחרון בפציעות של שחקנים רבים, בהם סטרטוס פרפרוגלו וריצ'רד האוול, כשבקבוצה מודאגים גם ממצבם של ג'רום דייסון ורונלד רוברטס שמשחקים למרות שהם לא כשירים לחלוטין. "אנחנו עם סגל קצר והשחקנים סוחבים פציעות", מסכם אותו גורם. "ממוצע הגילאים שלנו הוא מהגבוהים בליגה וזה משחק תפקיד".

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

אחת הסיבות לחולשה של הפועל ירושלים, וזה לא סוד, היא היכולת שהפגין ליאור אליהו. הפורוורד הישראלי לא ירצה לזכור את העונה, כשבמהלכה הוא הציג יכולת חלשה ואיבד את מקומו בחמישייה גם בליגה הישראלית. בהפועל היו כבר כאלה שהחלו לאבד תקווה וציינו כי אורי אלון יהיה חייב למצוא את הדרך להיפרד מאליהו למרות שהוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת.

ולמרות זאת, אליהו עושה מאמצים גדולים בתקופה האחרונה כדי "לחזור לעניינים". בהפועל יודעים לספר כי אליהו עובד כבר חודשיים עם מאמן מנטאלי צמוד, שמגיע גם לאימוני הקבוצה, כשהמטרה היא להחזיר לעצמו את חדוות המשחק שנעלמה.

"ליאור איבד את החשק בהדרגתיות בשנתיים האחרונות", מודה גורם בהפועל, "אבל הוא עושה מאמצים לחזור לעניינים, והיכולת שלו במשחקים האחרונים, ובמיוחד נגד הפועל אילת (15 אסיסטים, נ"ש), מראים שכדורסל הוא לא שכח. הבעיה אצלו, כאמור, היא בעיקר מנטאלית. מבחינת כדורסל ופיזיות הוא בריא. הכל בראש והוא מנסה לעבוד על עצמו".

 

אליהו, בן 32 וחצי, פרש בשבוע שעבר מנבחרת ישראל וזה עוד צעד מבחינתו להתמקד בהפועל כדי לחזור למסלול ולהפחית מהעומס, בעיקר בחודשי הקיץ . "ליאור שוחח עם עודד, שהוא כידוע גם מאמן הנבחרת, והסביר לו את הסיבות לפרישה", מציין גורם בהפועל.

קטש, כך לדברי גורמים במועדון, מבין את הרצון של אליהו שמחזיק, כאמור, בחוזה לעונה נוספת המוערך בכ-400 אלף דולר להתמקד בהפועל.

"לליאור מאוד אכפת מהפועל", מציין שחקן בקבוצה, "היא חשובה לו מאוד וזה בולט יותר בתקופה האחרונה. האהבה שלו להפועל היא זו שהובילה אותו להתערב במשבר שהיה בין האוהדים להנהלה".

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

"אליהו יודע שיש לו ירידה ביכולת", מוסיף שחקן אחר בהפועל, "אבל הוא עובד על המוטיבציה שלו ומראה רצון גדול מאוד גם על הפרקט וגם מחוצה לו, וזאת למרות שהמספרים שלו כבר לא כמו פעם".

ואכן, המספרים של אליהו נמצאים בירידה דרסטית. למעשה, השנה האחרונה היא החלשה ביותר בקריירה שלו כשהוא תורם רק 7.2 נקודות ו-4.3 ריבאונדים ב-21 דקות. ממוצע הקריירה של אליהו, רק כדי לסבר את האוזן, עומד על 11.3 נקודות בערב.

"בסופו של דבר, ליאור אליהו מבין שאין לו הרבה אופציות והוא מנסה כל מיני דרכים כדי להבטיח את מימוש החוזה שלו לעונה הבאה", מנתח סוכן שחקנים ישראלי ומוסיף: "רואים שהוא די שבע מכדורסל. אבל הוא מנסה להחדיר לעצמו קצת אנרגיות כדי להוכיח להפועל שהוא לא גמר את הסוס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר