בר טימור (צילום: ניר קידר)
בר טימור, גארד הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

“עודד גרם לנו להסתכל על עצמנו בלי להאשים אחרים”

בר טימור מסביר את השינוי שחל תחת הדרכתו של קטש וגם את הסיבות שבגללן הוא לא פרץ השנה: “קיבלתי פחות דקות וגם הסיטואציות עם המאמנים לא תמיד היו לטובתי”. ראיון

פורסם בתאריך: 10.5.18 13:21

מאז מינויו של עודד קטש למאמן, מנסה הפועל ירושלים למצוא את הדי.אן.איי שלה, ולמרות ההפסד להפועל תל אביב בתחילת השבוע, אפשר בהחלט לומר שיש שיפור גם ביכולת וגם ברצון שמפגינים השחקנים על המגרש. בדיוק כפי שהפועל מנסה למצוא את הנוסחה הנכונה שתדביק את הקבוצה לקראת רגעי ההכרעה, כך גם בר טימור מנסה למצוא את עצמו ובעיקר לחזור לעניינים.

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

הגארד, שבמרבית העונה ישב על הספסל תחת פוטיס קציקאריס ומודי מאור, גם בגלל פציעות שהוציאו אותו מפוקוס, מגלה תחת עודד קטש שיפור ניכר ביכולת ומשפר את הסטטיסטיקה שלו. בעשרת המשחקים האחרונים תורם טימור 11.2 נקודות בממוצע למשחק, כשגם הפציעה של יוגב אוחיון סייעה לו לקבל יותר דקות ויותר ביטחון.

“עודד החדיר בנו הרבה ביטחון מאז שהוא הגיע”, מדגיש טימור בראיון ל”ספורט כל העיר” ומתייחס גם לשיפור ביכולת האישית: “זה יותר עניין של הזדמנות. השנה קיבלתי פחות דקות וגם הסיטואציות עם המאמנים לא תמיד היו לטובתי. שלא לדבר על הפציעות שלבטח לא עזרו”.

פרט לביטחון, מה עוד שינה עודד קטש?
“הוא גרם לנו להסתכל על עצמנו בלי להאשים אחרים. הוא מקרין הרבה רוגע. בצד המקצועי הוא ניסה לשנות חלק מצורת המשחק וגם הצליח. אם נוסיף לכך כמה שחקנים שחזרו מבחינה בריאותית וגם את ההבנה שלנו, השחקנים, שאחרי ששני מאמנים התחלפו אנחנו הבאים בתור, עזרו ועשו שינוי לטובה”.

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

אחרי ששני המאמנים הקודמים לא האמינו בך, עד כמה עזר לך החיבור עם עודד קטש?
“עודד מאמן טוב ואני מאוד נהנה מזה, אבל לא עבדנו מעולם ביחד, למרות שאנחנו מכירים. אני נהנה לעבוד איתו וללמוד ממנו. הוא שיחק בתפקיד שלי, כך שיש לי גם מה לקחת ממנו ואני שמח שיש בינינו חיבור טוב”.

אתה משחק תחתיו הרבה בעמדת הרכז, זו עמדה שיותר נוחה לך?
“אני מרגיש טוב מאוד עם זה. זה עמדה שבדרך כלל הייתי בה ונוח לי שם. הרבה יותר כיף לשחק בשיטה של עודד, שהרבה מאוד שחקנים נוגעים בכדור ומשחקים קבוצתי”.

הפועל ירושלים, כאמור, מפגינה באחרונה שיפור לא מבוטל ביכולת אבל לצד משחקים טובים וניצחונות יפים ישנם גם הפסדים לא מחויבים ובכלל נראה שהקבוצה חסרת יציבות.

“אין לי ממש הסבר למה זה קורה לנו, הלוואי והייתי יודע”, מנסה טימור לנתח את המצב. “אנחנו צריכים לעבוד על האנרגיות ולהגיע למשחקים עם אנרגיות כמו שהיה מול מכבי אשדוד ולא כמו במשחק מול הפועל תל אביב. אם נדע להגיע עם אנרגיות גבוהות יותר אז אולי נזכה באליפות שניה ברציפות. אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו ולבדוק למה זה לא קורה לנו בכל משחק”.

מודי מאור, מאמן הפועל ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

מודי מאור, מאמן הפועל ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

בוא נחזור קצת אחורה. אתה חושב שזו היתה טעות למנות את מודי מאור למאמן?
“אני לא יודע אם זו היתה טעות. היתה סיטואציה קשה אחרי הפיטורים של פוטיס קציקאריס, ומודי הוא איש מערכת שעובד קשה ולא סתם האנשים בקבוצה האמינו בו. אבל לא היה לו קל להיכנס לתפקיד באמצע העונה למרות שהוא הכיר היטב את המערכת, כי עדיין היתה קבוצה עם הרבה בעיות. זו גם היתה הפעם הראשונה שהוא בעמדת המאמן הראשי. ההתחלה אמנם היתה טובה, אבל אחרי זה היו בעיות ואני לא חושב שזה הוגן לשפוט אותו בגלל הסיטואציה. הוא מאמן טוב שלדעתי עוד יחזור לאמן ברמה הזאת”.

ולמה פוטיס קציקאריס לא הצליח?
“וואו, אתה מחזיר אותי ממש אחורה. לפעמים זה נדמה לי שזה היה בעונה אחרת. ולעצם השאלה, לא תמיד יש חיבור. הוא היה נראה קצת לחוץ ולא שידר רוגע ודברים נכונים. יכול להיות שזה הסוג של הבנאדם ואולי הוא היה ככה בגלל הסיטואציה. התוצאות הלא טובות נגררו, המצב היה לא טוב והשינוי התבקש”.

הקיץ האחרון, כידוע, היה סוער ולא הכי פשוט עבור טימור. הגארד, כזכור, כבר סיכם במכבי תל אביב והצהובים אף הוציאו על כך הודעה מסודרת לתקשורת, אולם רגע לפני החתימה הוא עשה סיבוב פרסה חד וחתם בהפועל לשלוש עונות.

מאחורי הקלעים הופעלו על טימור לחצים גדולים כדי שיישאר, ולא רק מצד ראשי הפועל ירושלים, אלא גם ואולי בעיקר מכיוון האוהדים שאליהם הוא קשור עד מאוד. בשל הקשר החם הזה עם האוהדים, בעיקר עם אלה שמזוהים עם ארגון האוהדים בריגדה מלחה, טימור היה אחד מהאנשים שניסו לפשר ולהרגיע את הרוחות בזמן שאלו התלהטו בין אותם אוהדים לבין יוגב אוחיון.

בסופו של דבר, כפי שנחשף ב”ספורט כל העיר”, מי שהצליח לפשר ולהרגיע את העניינים היה סמל העבר עדי גורדון, אבל גם לטימור יש חלק. “אני קודם כל שמח שזה נגמר”, מדגיש טימור ומוסיף: “כל העימות הזה היה מיותר. אני שוחחתי עם האוהדים וניסיתי לעזור. הסברתי שגם אם האוהדים נפגעו, שום דבר לא נעשה במכוון כדי לפגוע, בטח לא על ידי יוגב. לא כל כך התאים לראות חבר לקבוצה שלא מעודדים אותו ואני שמח שזה נפתר. הכי חשוב שכל שחקן ירגיש שהקהל של הפועל ירושלים מאחוריו”.

ולמרות מה שאתה אומר, אף אחד מהשחקנים לא יצא בפומבי להגנתו של אוחיון. למה?
“שמעו אותנו במקומות הרלוונטיים. אני לא חושב שהיה צריך להלהיט ולצאת בהצהרות מפוצצות. איפה שהיה צריך להגיד, אמרנו. גם אני, גם ליאור וגם יותם דיברנו עם האוהדים ופעלנו מאחורי הקלעים. זו היתה הדרך הנכונה”.

עד כמה משפיעים אירועים כאלה על השחקנים?
“אני לא חושב שהדברים האלה מחלחלים למגרש. אנחנו יודעים לשים את הדברים בצד ולתת מאה אחוז על הפרקט. אנחנו צריכים להתנתק מהאירועים האלה גם אם זה לא קל. אני חושב שגם הצלחנו לעשות את זה”.

 

הנושא החם על סדר היום בכדורסל הישראלי הוא המאבק בנושא החוק הרוסי. מצד אחד ארגון השחקנים שתומך בחוק ורוצה להשאירו, ומצד שני מנהלת הליגה וגם המאמנים, שלא ממש מאמינים בחוק הזה.

“זה נושא מאוד מורכב”, אומר טימור שנשמע די מוטרד מהנושא, אבל בכל זאת מנסה להגיד את דעתו בעניין. “החוק הרוסי עוזר לשחקנים הישראלים. אפשר להתווכח אם הוא טוב לענף או לא, אבל אני חושב שיש בו דברים טובים לצד דברים פחות טובים. בעיקרון, לא רק אני, אלא כל השחקנים נגד שביתה ורוצים הידברות ולהגיע לפתרון. אף אחד לא יודע באמת מה הפתרון, כמו שלא ידענו לפני כן אם החוק הרוסי טוב או לא. בניגוד למה שחושבים, אנחנו לא רוצים להגיע לפיצוץ , ולא רוצים לשבות ונקווה להגיע לפתרון”.

במכבי אין ישראלים כמעט כלל, בטח לא באירופה, וגם בהפועל המעמד של הישראלים ביורוקאפ יורד משנה לשנה.
“אני לא חושב שקבוצות פחות מאמינות בשחקן הישראלי במסגרת האירופית. אי אפשר לקחת משהו נקודתי ולהגיד שזו השקפת העולם. נכון שבמכבי יש יותר מתאזרחים, אבל עד השנה היו גם ישראלים ששיחקו, ואני לא חושב שבהפועל לא מאמינים בשחקן הישראלי”.

בר טימור (צילום: שרון בוקוב)

בר טימור (צילום: שרון בוקוב)

גם ברמת הנבחרת לא נרשם שיפור, אולי להפך – היא נמצאת במגמת ירידה.
“זה נורא נקודתי. בשני החלונות שהנבחרת שיחקה, ניצחנו משחק אחד והפסדנו את השני – ואלה חלונות קצרים באמצע העונה וזה משהו שמנסים להתמודד איתו. הנבחרת בבנייה חדשה ולא צריך למדוד אותנו לפי שני משחקים. באליפות אירופה היינו קרובים לעלות שלב ואם היינו עושים את זה הדיבור היה שונה”.

מה עמדתך בעניין הפיינל פור? אפשר לומר שהשיטה מיצתה את עצמה?
“כן. כבר אחרי שזכינו באליפות אמרתי שזו שיטה לא ספורטיבית. זה לא צריך להיות כך, זה חבל ולא מתאים”.

נחזור להפועל, זו כבר שנה רביעית שלך בקבוצה – הפכת לחלק בלתי נפרד מהנוף.
“כן ויש לי עוד שנתיים בחוזה וביחד אני אשלים שש שנים. המקום הזה בשבילי הוא באמת כמו בית, וזה ברור לכולם. אני נהנה ורואה את העתיד שלי בקבוצה. יש לנו אתגרים משותפים”.

ולמרות זאת, אתה לא מצליח לעשות את קפיצת המדרגה באירופה?
“אני חושב שזה עניין של הזדמנות. בעונה שעברה היתה לי הזדמנות גדולה יותר וששיחקתי הייתי יותר טוב. השנה פחות קיבלתי הזדמנות באירופה, גם בגלל המאמנים שהיו וגם בגלל המצב הבריאותי, שהייתי פצוע בחלק גדול מהזמן. אני חושב שכשקיבלתי הזדמנות – כן הייתי טוב”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר