יותם הלפרין, המנהל הספורטיבי החדש של הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)
יותם הלפרין, המנהל הספורטיבי החדש של הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

"כדי שיותם ישאר הוא יצטרך להתגמש בשכר ולהבין שהוא לא שחקן בכיר"

סוגיית יותם הלפרין מעסיקה את הפועל ירושלים. ראשי המועדון היו שמחים לו הקפטן היה פורש לטובת תפקיד בקבוצה, אבל הוא רוצה להמשיך לשחק והאוהדים פתחו עצמו להשארתו. איך זה ייגמר?

פורסם בתאריך: 25.6.18 11:57

הפועל ירושלים, כך נדמה, הולכת לקראת קיץ סוער ולא פשוט בכלל. זה החל, כידוע, עם הדרמה הגדולה שחולל אורי אלון לפני כשבועיים, אז הוא הודיע על עזיבת הקבוצה, המשיך בהודעה המשמעותית של הפועל ירושלים לפיה הקבוצה עוזבת את היורוקאפ לטובת ליגת האלופות של פיב"א ונמשך בימים אלה ממש, כשראשי האדומים מנסים לגבש את הסגל לקראת העונה הבאה. והבנייה הזו מובילה כבר כעת, וכנראה שעוד תוביל בעתיד הקרוב, ללא מעט חילוקי דעות ומשברים.

אחת הסוגיות המרכזיות לקראת העונה הקרובה תהיה הסגל הישראלי של הפועל ירושלים, זה שבו התהדרו האדומים בחמש השנים של אורי אלון כבעלים, ואשר בעונה האחרונה היה חלש להחריד והשיא תרומה אפסית. כדי שזה לא יחזור על עצמו, מנסים ראשי הפועל ירושלים לבנות מחדש את הסגל הישראלי, אך זה, כידוע, עניין לא פשוט בכלל. להפועל שלושה ישראלים בכירים חתומים לעונה הבאה ובסכומים גבוהים – ליאור אליהו, יוגב אוחיון ובר טימור – כשאליהם ניתן להוסיף גם את יותם הלפרין, שזוכה לאהדה גדולה ביציעים וגם לכבוד רב בקרב ראשי הפועל ירושלים.

יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

לא רוצה לפרוש – יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

בסיטואציה הנוכחית, במיוחד לאחר עזיבתו של אלון וההכרזות של איל חומסקי והמנכ"ל גיא הראל על תקציבים שפויים יותר והרבה יותר אחריות כלכלית, תתקשה הפועל לצרף שחקנים ישראלים משמעותיים, מה שאומר שצריך יהיה להיפרד מאחד או משניים מהישראלים שנמצאים כיום בקבוצה. השם הראשון שעולה בהקשר הזה הוא של הקפטן הלפרין, שסיים את חוזהו בקבוצה. בהפועל היו שמחים מאוד לו הלפרין היה תולה את הנעליים ומקבל תפקיד ניהולי/מקצועי במועדון. אולם הגארד הישראלי רוצה להמשיך לשחק. גם האוהדים רוצים לראות את הקפטן ממשיך לעונה נוספת, ורבים מהם אף חתמו על עצומה – "לא נוטשים את הקפטן – יותם חייב להישאר" – בדף הפייסבוק של "מלחה – קהילת האוהדים" – ארגון האוהדים החדש של הפועל ירושלים שהוקם במהלך העונה האחרונה. בעצומה מסבירים האוהדים כי "הפועל צריכה לדעת לכבד את הסמלים שלה, בטח בעידן בו דמויות כמו יותם חסרות בנוף הכדורסל הישראלי והעולמי. הפועל ירושלים היא קבוצה שיש בה מעבר לתחרותיות. הדרך והערכים חשובים. זו הסיבה שיותר עם דרך ההתנהלות שלו, היחס לקהילה והחום – שווה יותר מעוד נקודה או שתיים בליגה".

אז היכן עומדים בשלב זה העניינים מול הלפרין? ראשית חשוב לציין כי הצדדים עדיין לא החלו לדון על העונה הבאה, כך אמר במפורש המנכ"ל הראל בראיון ל"כל העיר" בשבוע שעבר. הלפרין השתכר בעונה החולפת כ-170 אלף דולר, סכום שבהפועל היו שמחים לפנות לטובת רענון הסגל הישראלי. אולם הלפרין, כפי שכבר נכתב, אינו מעוניין לפרוש ממשחק והוא חושב שביכולתו לתרום עוד שנה-שנתיים כשחקן. "יותם לא רוצה לפרוש", מדגיש מקורב להלפרין בשיחה עם "כל העיר". "הוא רוצה לשחק לפחות עוד עונה אחד ובטוח שיש לו מה לתרום. ההעדפה שלו, כמובן, היא להמשיך בהפועל ירושלים, אבל זה לא תלוי רק בו. נכון לעכשיו, העניינים לא ברורים, רק אחרי שהוא ישוחח עם גיא הראל אפשר יהיה לדעת לאיזה כיוון נושבת הרוח".

 

בהפועל מוכנים לבוא לקראת הלפרין ולהחתימו על חוזה חדש, אך לדברי גורם בקבוצה, "יותם לא יוכל להשתכר את אותם סכומים שהרוויח בעונה האחרונה. אנחנו מאוד אוהבים את יותם, שהוא אישיות מדהימה. אבל בצד המקצועי יש את יוגב אוחיון, בר טימור וג'ייקובן בראון בעמדות החוץ, שחתומים ויהיה כאן ועוד גארד זר שיוחתם. כדי שיותם ישאר הוא יצטרך להתגמש בשכר ולהבין שהוא לא שחקן בכיר ברוטציה. בנוסף הוא יצטרך לקצץ משמעותית בשכרו גם בגלל מעמדו וגם כי לא מדובר בימים של אורי אלון. אם הדברים האלה יסתדרו בכפוף לרצון של עודד קטש אז ייתכן והוא ימשיך כשחקן פעיל".

עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

רוצה את תמיר בלאט – עודד קטש (צילום: ניר קידר)

הרצון של קטש, כפי שמציין אותו גורם, מאוד חשוב. המאמן מבחינתו היה שמח מאוד להצעיר את הסגל הישראלי ולראות את תמיר בלאט מגיע לארנה, אך בנושא הזה התעוררו השבוע חילוקי דעות משמעותיים מאוד בינו לבין המנכ"ל הראל, שהבהיר למאמן כי על העמדה הזו, ועוד לפני הלפרין, ישנם את יוגב אוחיון ובר טימור שמחזיקים בחוזים, כך שצירופו של בלאט לא בא בחשבון אלא אם אחד מהם יעזוב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    לא להאמין שככה מתייחסים ליותם ולא מעריכים אותו כמו שצריך!
    חוזה לשנתיים ותפקיד מקצועי לאחר מכן..

    בקשר לתמיר בלאט זה פשוט בושה, שחקן ברמה ליגת לאומית ובגלל שקטש ואבא שלו בעלים של אותה חברה אז הוא בנבחרת ומועמד לירושלים – קומבינה אחת גדולה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר