אלכס צ'וברביץ' (צילום: אורן בן-חקון)
אלכס צ'וברביץ' (צילום: אורן בן-חקון)

"המטרה היא לקחת תארים גם בליגה וגם באירופה"

למרות ההפסד בחצי גמר גביע ווינר, הסנטר אלכס צ'ורבוביץ' בטוח שהפועל יכולה ללכת השנה עד הסוף. ראיון

פורסם בתאריך: 4.10.18 21:04

בתחילת חודש יולי, כשריצ'רד האוול סירב לקבל את ההצעות של הפועל ירושלים לחידוש החוזה, חיפש עודד קטש שחקן פנים ישראלי במקומו של המתאזרח. הצוות המקצועי של הפועל ירושלים בחנו את השוק מקצה לקצה, תחילה נבדקה האפשרות להנחית בארנה את איתי שגב או עידן זלמנסון, אך השניים היו כבולים בחוזה עם מכבי תל אביב, בהמשך פנו ראשי האדומים לג'ו אלכסנדר מהפועל חולון, שרצה הרבה מאוד כסף.



בסופו של דבר נפל הפור על אלכס צ'וברוביץ' (בן 32, 2.12), סנטר מכבי אשדוד בעונה שעברה, שכבר היה עם רגל וחצי אצל העולה החדשה הפועל באר שבע, אבל העדיף את ההצעה של הפועל ירושלים, שהחתימה אותו לחוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת.

"כיף לי להיות במקום כמו הפועל ירושלים עם כל מה שיש מסביבו. זו חוויה אחרת לגמרי ממה שהכרתי עד עכשיו", אומר צ'וברביץ' בראיון עם "ספורט כל העיר". "יש לנו חומר שחקנים טוב, והמטרה היא לקחת תארים גם בליגה וגם באירופה. יש סגל עמוק והקבוצה תהיה טובה. יש לנו גארדים מאוד כישרוניים, גם אמריקאיים וגם ישראלים, וגם בצבע אנחנו עמוקים".

ולמרות זאת, ביום שלישי נגד מכבי ראשון לציון התפרקתם. מה קרה שם?
"הם באו אגרסיביים מהרגע הראשון, ולמרות שידענו שהם כאלה כי ראינו אותם יום לפני כן נגד מכבי תל אביב, לא באנו מוכנים מנטאלית. הזריקות שלנו לא נכנסו ושלהם כן וזה התפתח לכיוון שלהם".

גם את משחק רבע גמר גביע ווינר נגד הפועל אילת פתחתם לא טוב.
"נכון. אנחנו קבוצה חדשה ולוקח זמן להתחבר. אני חושב שזה טבעי ומדובר רק בעניין של זמן. צריך עוד לעבוד קשה ולהכיר אחד את השני, כי בסך הכל אנחנו לא מתאמנים המון זמן ביחד. אמארה סטודמאייר למשל רק הגיע השבוע".

איך זה מרגיש עבורך לשחק לצד אישיות כמוהו?
"חוויה. הוא אחד השחקנים הטובים שהיו בכדורסל האמריקאי ויש הרבה מה ללמוד ממנו. אני מאוד מופתע לטובה מההתנהלות שלו. שחקן במעמד הזה, שמתנהל בצורה הכי מקצועית שיש ואין לו בעיה ללמוד ולהקשיב, זה לא משהו שמובן מאליו".

ופרט לסטודמאייר, איזה חדר הלבשה פגשת בהפועל?
"יש לנו חדר הלבשה טוב, והייתי בכמה חדרי הלבשה בחיים שלי. יש כאן חבר'ה באמת טובים, אין אף אחד עם יותר מדי אגו וזה מה שיוביל אותנו בסופו של דבר למעלה. קבוצה מצליחה היא קבוצה עם חדר הלבשה טוב".

איך החיבור שלך עם עודד קטש?
"עודד מכיר אותי לא מאתמול. אני חושב שיש בינינו חיבור טוב. הוא אפילו זימן אותי לנבחרת כי שיחקנו נגד נבחרות עם סייז גדול בצבע, והיה לו צורך בי".

אמארה סטודמאייר (צילום: אורן בן-חקון)

חוויה לשחק איתו – סטודמאייר (צילום: אורן בן-חקון)

צ'וברוביץ', למרות המעבר להפועל, מתגורר בנתניה, שם יש לו חנות דייג ביחד עם שני חבריו ניר נחייסי ואלירן גואטה, שמשחק באליצור נתניה מהליגה הלאומית. דייג הוא אחד התחביבים הגדולים שלו, והוא החליט להפוך אותו גם למקור פרנסה.

"העסק הזה הגיע מאהבה לדייג", מציין צ'וברוביץ' ומוסיף: "אני אוהב גם כדורסל וגם דייג ולא משווה ביניהם. לקחתי את העסק ביחד עם ניר ואלירן ממישהו שרצה לסגור, וזה התפתח לכל מיני מקומות. אני מאוד אוהב לעסוק בזה".

צ'וברוביץ', במקרה או שלא, מצליח כבר שנים רבות לבחור לעצמו קבוצות שמגיעות לצמרת הכדורסל הישראלי. בעונה שעברה, כידוע, הוא שיחק במכבי אשדוד המפתיעה שסיימה את העונה במקום הרביעי. עונה לפני כן הוא סיים ביחד עם הפועל חולון את הליגה במקום הראשון, ולפני כן, כשהיה במכבי חיפה, הוא זכה עם הקבוצה באליפות בעונת 2012/13 ובשנים שלאחר מכן דורגה הקבוצה בצמרת.

"אני לא חושב שנכון לומר שיש לי מזל", מתייחס צ'וברוביץ' להצלחה של קבוצותיו האחרונות. "מקרי זה בטוח לא, כי מזל יש רק פעם אחת. דברים התחברו טוב בקבוצות האלה, וחדרי ההלבשה חזקים כמו שכבר אמרתי, הם המפתח להצלחה, וזה מה שהיה שם".

למרות ההצלחה הזאת, נראה שאתה די מפוספס. בכל זאת, לא לכל שחקן יש את הנתונים הפיזיים שלך.
"אני לא יודע אם להגדיר את זה כפספוס. התחלתי די מאוחר לשחק כדורסל. אם הייתי מתחיל מוקדם יותר לשחק כדורסל, הייתי במקום אחר. לקח לי זמן להתפתח ולהיות שחקן בליגת העל".

 

אתה מרגיש לפעמים שלא מספיק מנצלים את היתרונות שלך?
"יש לי ימים יותר טובים ופחות טובים. אני אחד שמתרכז בהגנה, גם כי אני יודע את המגבלות שלי".

יש בהפועל לא מעט שחקנים על העמדה שלך, אתה לא חושש שתקבל דקות משחק מועטות?
"אנחנו הולכים לשחק בשתי מסגרות, ככה שתהיה הזדמנות לכולם. אנחנו נשחק שני משחקים בשבוע ולא תהיה לי בעיה עם דקות המשחק".

עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

יש לך הסבר מדוע לא צומחים שחקני פנים ישראליים?
"באופן כללי אני חושב שיש מצד הרבה מאמנים אי אמון בשחקן הישראלי. נראה שהם לא סומכים עליו. מנגד, יש את בראד גרינברג, שבזכותו ובזכות רמי הדר קיבלתי צ'אנס והתפתחתי. בנוסף, הליגה הישראלית היא ליגה של פורוורדים ויותר קשה לשחקנים להתפתח. עדיין, אני חושב ששחקן כמו עידו פליישר יוכל להתפתח ולהתקדם אצל גרינברג. נמרוד לוי, ששיחק איתי באשדוד פרץ אחרי שדייויד לאורי עזב בגלל בעיות רפואיות ונשארנו עם שלושה זרים, וכולם ראו מה הוא יכול לתת. שחקן צריך שמאמן יאמין בו כדי להתקדם וזה הכי חשוב".

מבחינה אישית, אתה חושב שיש לך את היכולת להתמודד מול שחקני הפנים בזירה האירופית?
"אני חושב שאני יכול להתמודד ברמות האלה. באירופה יותר קל לי, כי לקבוצות יש יותר סייז. זו תהיה חוויה לשחק מול קבוצות אירופאיות ואתן הכל".

 

בהפועל סימנו את הפיינל פור בליגת האלופות של פיב"א כמטרה. זה מלחיץ?
"אנחנו רוצים להצליח באירופה ולהיות בפיינל פור ולהתמודד עם התארים ולא להיות ליד".

עוד לפני אירופה, ביום ראשון העונה שלכם מתחילה נגד בני הרצליה. איזה משחק צפוי?
"אחרי שקיבלנו מראשון לציון בראש השבוע אנחנו באים לנצח את הרצליה. נלמד ונפיק לקחים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר