תמיר בלאט (צילום: ניר קידר)
תמיר בלאט (צילום: ניר קידר)

"תמיר יכול להגיע רחוק מאוד בכדורסל הישראלי ובאירופה"

אחד הצעדים המסקרנים של הפועל השנה הוא החתמת תמיר בלאט - שצפוי לקבל אשראי גדול מקטש. "הכימיה שלו עם עודד ידועה, וזה יתרון"

פורסם בתאריך: 20.9.18 14:35

כשעודד קטש הגיע בשלהי העונה שעברה בניסיון להציל את העונה של הפועל, הוא כבר ידע שהוא רוצה את תמיר בלאט, וסימן אותו כיעד המועדף. הוא אף דאג להשמיע זאת באוזני מקבלי ההחלטות במועדון. בקיץ האחרון, אחרי לא מעט התדיינויות פנימיות בעיקר בין קטש לבין המנכ"ל גיא הראל, שחשב שאפשר להסתדר עם יוגב אוחיון ובר טימור, "ניצח" קטש את המאבק וזכה לקבל את הגארד שהוא כל כך רוצה וזה שבו הוא כל כך מאמין.



בהפועל חולון, קבוצתו של בלאט בשנה שעברה, לא ממש אהבו את העזיבה של הגארד הצעיר לצד האדום. "זה נושא רגיש ואני לא רוצה להגיד הרבה מעבר לכך", מציין יו"ר הפועל חולון, איתן לנציאנו, בשיחה עם 'ספורט כל העיר'. "עזרנו לו המון ודחפנו לו את הקריירה קדימה. הוא זכה איתנו בגביע והגיע לגמר הפיינל פור, כשותף פעיל, דבר שנתן זריקת מרץ לקריירה שלו, ועשה לו משהו. זה לא קרה לו בשום קבוצה אחרת. בעיקרון הוא ילד טוב ושקט, עם מוסר עבודה גבוה, ומה ששלו שלו – אי אפשר לקחת את זה ממנו".

"אם רבים חושבים ששיתוף הפעולה שלו עם קטש יעזור לו, אז כנראה שזה נכון – ולא שחסרים אנשים שמשתפים פעולה או מסתכלים עליו", ממשיך לנציאנו, ספק ברצינות ספק בציניות, ומכוון כנראה לדחיפה שהוא מקבל מאביו, דייויד בלאט.

כך או כך, על הפרקט הרכז של נבחרת ישראל יזכה לדקות משחק רבות תחת הדרכתו של המנטור, עודד קטש. עד כדי כך הקואץ' של הפועל מאמין בו, שבקיץ הוא אמר במפורש לבר טימור שהוא יידחק לשולי הרוטציה עם הגעתו של בלאט ג'וניור.

תמיר בלאט (צילום: ניר קידר)

תמיר בלאט (צילום: ניר קידר)

במשחק האימון הראשון של הקבוצה העונה, נגד הפועל תל אביב, פתח בלאט בחמישייה, קלע 14 נקודות (ארבע שלשות) וחילק 5 אסיסטים. פרט לכך, הוא סיים עם מאזן הפלוס/מינוס הגבוה בקבוצה (21) ועם המדד הכי גבוה (20), ושיחק 24 וחצי דקות – יותר מכל שחקן אחר של הפועל. "תמיר הוא רכז העתיד של הכדורסל, ולא סתם הוא מוליך היום את הנבחרת", אומר גורם בהפועל. "הוא מרכז משחק טוב. יש לו ראיית משחק וניהול משחק בוגר, והוא קלעי נהדר. הכימיה שלו עם עודד ידועה, וזה רק יתרון. יש לו כל התנאים לעשות עוד קפיצת מדרגה".

במשחק הנבחרת מול גרמניה בלאט ניצל את פציעתו של מקל כדי להפוך לבעל הבית על המגרש. למרות ההפסד לגיאורגיה, הרכז הרשים עם 12 נקודות ו-10 אסיסטים.

"תמיר הפך בשנה האחרונה לשחקן מוביל. הוא נכנס לפוזיציה של הרכז הראשון בטבעיות", מספר מוטי דניאל, מנהל נבחרת ישראל, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "תמיר בוגר מאוד, וממוקד מטרה, והוא יודע לשחק היטב בעמדה שיש בה הרבה לחץ ואתגרים".

דניאל מציין, כמובן – ואיך לא? – גם את הקשר עם מאמן האדומים: "תמיר מבין מצוין את השיטה ואת הדרישות של עודד, ואיך הוא רוצה שדברים יתנהלו. זה בוודאי עוזר. יש בזה יתרון, וזה יעזור גם בירושלים. מדובר בהחתמה טובה מאוד של ירושלים, אין בכלל ספק. הוא חלק מעתיד הכדורסל הישראלי, עם עוד חבורה של שחקנים. הוא יכול להגיע רחוק מאוד בכדורסל הישראלי ובמסגרות האירופיות".


"טוב לי בוונציה; מי יודע מה יהיה בעתיד"

באוגוסט 2017 כלי התקשורת בישרו על ההחתמה המרשימה מכיוון הפועל, עוד בתקופת אורי אלון, כשאוסטין דיי, ששיחק במשך חמש שנים בליגה הטובה בעולם ולבש גם את מדי גאלטסראיי ביורוליג, הצטרף לאדומים. אף אחד לא שיער לעצמו שהרומן יסתיים כל כך מהר, וחמישה חודשים בלבד לאחר מכן, בינואר האחרון, דיי כבר נסע הביתה בגלל 'סיבות אישיות'. מאחורי הקלעים ידעו כבר אז במועדון שהוא לא יחזור לארנה וכי הוא סיים את דרכו בקבוצה.

אוסטין דיי (צילום: ניר קידר)

אוסטין דיי (צילום: ניר קידר)

"התאכזבתי מהרבה דברים שקרו איתי, אבל בסך הכל זה הכדורסל, זה הביזנס ואני מכיר את זה", אומר דיי בשיחה עם "ספורט כל העיר" מאיטליה, שם הוא מתכונן לעונה נוספת במדי ונציה.

דיי, שפתח את העונה מצוין תחת קאציקאריס והיה הסקורר המוביל של הפועל, הפך פתאום לשחקן שמסופסל הרבה, תחת המאמן המחליף מודי מאור. "היינו חבורה מאוד מוכשרת, אבל לא התגבשנו לקבוצה, וחבל", הוא מציין. "כישרון לא היה חסר לנו, והיו הרבה מאוד כלים, אבל דברים לא הלכו כמו שרצינו. הציפיות היו גבוהות מאוד ואפשר להבין את זה, אבל לא תמיד דברים מתחברים אחד לשני. קרה מה שקרה וגם אני המשכתי הלאה".

מה קרה עם מודי מאור?

"אני ומודי היינו ביחסים מצוינים כשהוא היה עוזר, וכשהפך למאמן ראשי אהבתי את זה, וחשבתי שאוכל לבוא יותר לידי ביטוי – אבל זה לא קרה. דברים השתנו, לא יודע למה, אבל זה לא הסתדר. אני אוהב פחות לדבר על דברים שקרו בתוך המועדון, ומכבד את האנשים ששיחקתי איתם ושעבדתי איתם".

אולי בגלל שהוא חסר ניסיון ולא ידע איך לתפקד ברגעי לחץ?

"אולי. אני לא רוצה להיכנס לזה".

היו הרבה טענות על שפת הגוף ועל תנועות הידיים שלך, בעקבות החלטות שאתה לא אוהב.

"יש תגובות של תסכול ושל אכזבה, והן טבעיות. אני שחקן כדורסל, וזה מוציא ממך דברים אמוציונאליים, אבל לא היה משהו חריג מדי. אני אוהב את המשחק וחשבתי שאני יכול לתרום יותר".

יש סיכוי שנראה אותך חוזר להפועל?

"אני מאוד אוהב את הפועל ירושלים. זה מקום טוב ונהניתי מהקהל. אני בקשר טוב עם גיא הראל, אבל טוב לי בוונציה ואני מתכונן לעוד עונה שם. מי יודע מה יהיה בעתיד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר