גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים, שלט מחאה נגד גיא הראל (צילום: אורן בן חקון)
גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים, שלט מחאה נגד גיא הראל (צילום: אורן בן חקון)

גורם בהפועל: "אף אחד לא מתכוון להתרפס בפני אותם אוהדים"

ראשי הפועל לא מתרגשים יתר על המידה מהמחמאה של חלק מהאוהדים כנגד המנכ"ל גיא הראל: הם גורמים נזק בעיקר לעצמם" וגם, ג'יימס פלדין מתאר את התחושות אחרי הביטר-באזר מול באר שבע

פורסם בתאריך: 29.11.18 10:06

"אוהבים את הפועל, אנטי גיא הראל" – כך כתוב על שלט מחאה שמניפים חלק מאוהדי הפועל ירושלים – חברי ארגון האוהדים ברגידה מלחה – כנגד המנכ"ל גיא הראל במשחקים האחרונים.

אנשי הפועל ירושלים לא אוהבים את השלט וגם לא את המחאה המתמשכת של אותם אוהדים כנגד המנכ"ל, אבל בקבוצה גם לא מתרגשים יתר על המידה. "הם גורמים נזק בעיקר לעצמם", מסבירים גורמים בהפועל בשיחה עם "כל העיר". "אין לאותם אוהדים בודדים תמיכה. הם מגזימים ולא מתרכזים בעידוד הקבוצה, וחבל".



הסיפור הזה, יש להזכיר, התחיל לפני כשנה וחצי, במשחק החוץ של הפועל ירושלים מול ולנסיה בחצי גמר היורוקאפ בעונת 2016/17. עשרות מאוהדי הקבוצה ליוו את הפועל לאותו משחק והוצאו על ידי המשטרה המקומית מהאולם, ללא כל סיבה מוצדקת. האוהדים טענו אז שהראל לא הגן עליהם מספיק ולא עשה דיו כשהם הוּצאוּ החוצה מהאולם.

שלט מחאה נגד גיא הראל

שלט מחאה נגד גיא הראל

המתח בין הצדדים גבר בשנה שעבר כשהראל יצא נגד אוהדים מארגון בריגדה מלחה, שמָחו נגד יוגב אוחיון. הראל אף נקט בשנה שעברה כמה צעדים בעניין, כולל החרמת מפתח המכולה שבה נמצאים אביזרי העידוד של ארגון האוהדים, איום בשלילת מנויים ואף נקיטת צעדים משפטיים נגד אותם אוהדים.

מי שנקרא אז לעזרה, כפי שפורסם לראשונה ב"ספורט כל העיר", הוא עדי גורדון – הסמל הכי גדול של הפועל ירושלים – שניסה לפשר בין הצדדים. העניינים נרגעו מעט, אך כפי שמוכחים השבועות האחרונים לא הסתיימו: אותם אוהדים מקרב ארגון ברגידה מלחה דורשים את ראשו של הראל, ומבקשים שיתפטר מתפקידו משום שלטענתם הקרע לא ניתן לאיחוי.

גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים, (צילום: אורן בן חקון)

גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים, (צילום: אורן בן חקון)

המחאה נגד הראל, כך אומרים בהפועל, הצטמצמה משמעותית. כיום מדובר על אוהדים ספורים בלבד, אך אלו חברים מהמובילים בארגון. "בסופו של דבר הם נשארו לבד. אף אחד לא מבין אותם והם לא יודעים לשים את הדברים בצד", מציין אחד מאוהדי הפועל, שמקורב להנהלת הקבוצה ומכיר את הנפשות הפועלות בארגון האוהדים. "גם בבריגדה אין להם תמיכה מלאה. הם די מבודדים. הם חשבו שבלעדיהם אין עידוד, אבל הקהל נגדם ואין להם תמיכה".

מלבד עדי גורדון, בהפועל ניסו כמה פעמים לסיים את הפרשה בעזרת מתווכים כולל מקרב השחקנים, אבל אומרים שמדובר בעיקר ב"עקשנות מצד אותם אוהדים. אף אחד לא מתכוון להתרפס בפניהם, על אף כמה ניסיונות דיבור ושיח".

"אני לא מבין מה הם רוצים מגיא הראל", מוסיף שחקן בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "זה סתם פוגע ומחבל, במיוחד כשאנחנו בעונה טובה כל כך. זה מיותר מאוד ואין לזה מקום, בוודאי נגד גיא שאוהב את הקבוצה ועושה עבודה טובה".

נדמה שהשנה הכל הולך להפועל. עודד קטש מורחק? אז מה; פיגור במשך רוב שלבי המשחק מול הפועל באר שבע, ששלטה בעניינים באופן מוחלט? לא מטריד יותר מדי; שיפוט ביתי? מתמודדים גם עם זה.

הפינאלה של ג'יימס פלדין, או "קינג ג'יימס" בפי כמה מאוהדי הקבוצה, עם וויר שוט מדהים מאסיסט של תמיר בלאט – עוד אחד שעשה קפיצת מדרגה מדהימה – הראתה שכשהכל הולך, אז כנראה הכל הולך.

ג'יימס פלדין (צילום: שרון בוקוב)

ג'יימס פלדין (צילום: שרון בוקוב)

"זה היה פשוט ניצחון גדול שלנו", אמר פלדין, ללא ספק הכוכב הבלתי מעורער של האדומים, בסיום המשחק. "הרבה דברים רצים לי בראש, אבל אחרי ההרחקה של המאמן קטש הניצחון הפך מתוק יותר. זאת הפעם הראשונה שבה אנחנו משחקים בלי שהוא יעביר לנו הוראות, והצלחנו להפוך את זה למענו".

 

בהיעדרו של קטש לקח את המושכות עוזר המאמן הראשון, יונתן אלון, בן 37, שגדל במחלקת הנוער של הפועל ואימן בה מגיל צעיר, ובשנים האחרונות שימש כעוזרו של דן שמיר בהפועל חולון.

בהפועל מפרגנים לעוזר המאמן, שהחליף את קטש המורחק ברבע הרביעי כשהקבוצה בפיגור, ובסיטואציה לא פשוטה. "יונתן עמד בלחץ, וטוב שיש עוזר מאמן עם ניסיון. כך, גם במצבים כאלה הקבוצה לא נפגעת", אומרים בהפועל על קור הרוח שהפגין אלון.

"עבר הרבה זמן מאז שניהלתי משחק, אבל זה הרגיש טבעי ודי כיף", מציין אלון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "עודד הורחק והשחקנים עשו קפיצת מדרגה רצינית. הם הבינו את הסיטואציה והעלו את רמת המחויבות, והפכו את זה לקל הרבה יותר".

ספר על המהלך האחרון של שהוביל לביטר-באזר של פלדין.
"היה לנו זמן לתכנן תרגיל, כי השופטים הלכו לראות את המהלך האחרון במזכירות. תמיר בלאט אמר מההתחלה שנלך על שלשה של פלדין. התרגיל לא הלך בדיוק כפי שרציתי, אבל פלדין היה במקום הנכון, ותמיר מצא אותו, וזה הכי חשוב".

מצד שני, אתם סופגים לא מעט נקודות. למה זה קורה?
"לכל קבוצה יש יתרונות ויש חסרונות. תמיד יהיה משהו לעבוד עליו. יש דברים שבאים בצורה טבעית, בעיקר בצד ההתקפי, כי יש לנו שחקנים חכמים עם איי.קיו כדורסל גבוה. בהגנה לוקח זמן לעשות את התיאומים, וזה מתאפיין בחוסר יציבות".

עכשיו אתם בלי כריס ג'ונסון, שנפצע לחודש וחצי.
"לקחנו בחשבון שכל אחד יכול להיות בחוץ בגלל פציעה. כשבנינו את הקבוצה ידענו שאין לנו 3 ישראלי, ולכן הבאנו את דשון באטלר, שהוא 4 שיכול להיות 3, ואת פלדין שגם הוא יכול להיות 3, וזה אמור לחפות על ההיעדרות של כריס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמי

    מה לעשות גיא הראל נכנס לנעליים גדולות של דני קליין המלך. מערכת של כל העיר שקרנים אני אכתוב מה שאני רוצה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר