עודד קטש (צילום: ניר קידר)
עודד קטש (צילום: ניר קידר)

דעה | משעמם ובינוני – כך נראה הבית של הפועל באירופה וכך גם הסגל שנבנה

הבחירה בליגת האלופות של פיב"א הולכת ומסתמנת כבעיה אמיתית, שכן התקציב שמקבל עודד קטש לבניית קבוצה לא יספיק לאליפות וגם לא לפיינל פור של המפעל האירופי | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.7.19 09:02

ההחלטה השגויה בעיני לעזוב את היורוקאפ ולרדת לשחק במפעל השלישי באירופה, הביאה בסופו של דבר את ג׳ורדי בורתולומיאו לצרף לליגה השנייה בטיבה באירופה את מכבי ראשון לציון, שעושה כעת קפיצת מדרגה אדירה. הפועל, כידוע, בחרה להישאר גם בעונה הקרובה בליגת האלופות של פיב"א – שם החיים אמורים להיות קלים יותר, עם ניצחונות רבים יותר ומצב רוח טוב יותר.

אלא שהמציאות טופחת לכולם על הפנים. הפועל שוב הוגרלה הפועל לבית די משעמם, עם קבוצות בינוניות במקרה הטוב, שאף אחת מהן לא זכתה השנה בתואר. ההחלטה השגויה הזאת להישאר במפעל אומרת למעשה שעודד קטש יבנה סגל בתקציב נמוך, ששוב לא יספיק לאליפות בארץ וספק אם יספיק כדי להעפיל לשלבי הפיינל פור באירופה.



עד כה מתנהלים העניינים בשמרנות רבה ואחרי ההחתמות של ג'יימס פלדין וטיישון תומאס – היחידים באמת שהיו צריכים להישאר בקבוצה – החליטה הפועל להשאיר את ג'ייקובן בראון, למרות הופעה חיוורת בפיינל פור, ואת בר טימור, למרות הופעה חיוורת לכל אורך העונה.

אמארה סטודמאייר, ברור לכולם, כבר לא יהיה כאן וארבעה זרים חדשים עוד אמורים לנחות, אחד מהם הוא סולימן בריימו הניגרי המצוין מאילת. החתמתו (החלטה טובה לכשעצמה) מחזקת עוד יותר את התזה שלי שהפועל בונה קבוצה סולידית בתקציב נמוך משמעותית ממה שהורגלנו אליו, כשפרט לפלדין וחוזהו הגבוה, יתר הזרים יוחתמו ב-200 אלף דולר פלוס מינוס לשחקן. מכירת המנויים, יש להניח, עדיין מנומנמת וכולם מחכים לראות מי עוד יגיע, כשברור שלא בריימו ולא עידן זלמנסון הם שיגרמו לאנשים לרוץ ולרכוש מנויים.

הפועל מחכה שהשוק יתקרר מעט, אבל האוהד שצריך לפתוח את הארנק ולרכוש מנוי מצפה לראות מי יוחתם. הקריאות החוזרות והנשנות לאוהדים לרוץ ולחדש מנויים לא נענות בינתיים – עד שתגיע החתמה נוצצת.


רמי מנדל

רמי מנדל


קראתי השבוע אמירה מקוממת של בעלי בית"ר משה חוגג, שטען כי "הסמל האחרון בבית"ר היה אלי אוחנה ועכשיו הסמל הוא הדולר״.

לא אהבתי, בלשון המעטה, את הסגנון והגישה של בעל הבית הצהוב, וניכר היטב שהוא אף פעם לא היה אוהד אמיתי של שום קבוצה ושכל פעולותיו כבעלים הן נטו עסקיות.

זכותו של חוגג לוותר על דוד קלנטיס ולעשות עליו קופה, זכותו לנסות ולהרוויח כמה לירות על טל כחילה, זכותו להגיד לאבירם ברוכיאן, שעם כל הכבוד לו ולהיסטוריה, הוא איננו מעוניין בו. אבל מכאן ועד לאמירה שאין יותר סמלים בבית"ר המרחק רב ביותר, ושלא יתפלא שאוהדי בית"ר לא רצים לקנות מנויים.

נכון, אמנם בדי.אן.איי הבית"רי אין מסורת של רכישת מנויים, אבל חוגג במעשיו ובדבריו לא ממש תורם לשינוי שאליו הוא מייחל. עדיף שהיה מתנסח כמו אוחנה, על כך שבית"ר מטפחת שחקני בית ובהרכב יש שחקנים שגדלו בבית"ר. טוב היה אילו היה יוצר הזדהות גדולה יותר מול האוהדים, המהלכים עד כה בקיץ הנוכחי והאמירות המיותרות הללו לא רק שלא יוסיפו מנויים אלא עשויים לגרום לנזק לטווח ארוך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה להגיד משעמם צריך להגיד חלש שקרוב לרמתו אפילו לליגה השנייה של המפעל {של ליגת האלופות} המכונה ליגת העלובות בפי ההמוני עם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר