גיא פניני (צילומים: ניר קידר, ספי מגריזו)

דעה | גיא פניני כמשל – הפועל, ולא רק היא, משוועת למספר 3 ישראלי ואיכותי

קליעה מבחוץ, יכולת לשחק גם בעמדה 4, פוסט-אפ ויכולת מסירה: כל אלו הפכו את פניני לשחקן אדיר ואת כל אלה חסר להפועל מאז שהוא עזב | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.7.19 18:58

בקרב החברים שלי, ובטח בין אוהדי הפועל ירושלים, אני נחשב נודניק בהתעקשות שלי לאהוב את גיא פניני ולהתגעגע אליו. ממש ככה – אני מתגעגע לפניני, ומודה שבקטע ג’יהדיסטי אני מתחפר בעמדה הזו יותר ויותר עם השנים. זה לא רק שאני מתגעגע לאטיטוד שלו, לטראש טוק ולפרובוקציות, שכל מי שיוצא נגדן הוא או מתחסד או לא אוהב כדורסל, אני בעיקר מתגעגע לעמדה שלו. כי מאז פניני, לא שיחק בהפועל סמול פורוורד ישראלי בכיר וטוב, ונראה שגם בעונה הקרובה זה לא יקרה. הישראלים שאיישו את העמדה מס’ 3 אחריו (הבנאדם עזב את הפועל ירושלים לפני 11 שנה) היו שרון ששון, משה מזרחי ודן גרונפלד. אף אחד מהם לא השאיר חותם משמעותי (מזרחי נתן קדנציה ראשונה טובה בקבוצה אבל השנייה היתה חיוורת) ולא הצליח לספק את מה שסמול פורוורד טוב וחכם כמו פניני יודע לעשות: שלשות, משחק פוסט אפ, חדירות, דקות בעמדה 4, הגנה על גארדים וגבוהים ויכולת מסירה.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

עד לפני לא הרבה שנים, לפני שסטף קרי וקליי תומפסון שינו את המשחק, העמדה מס’ 3 היתה אחת החשובות בכדורסל. סמול פורוורד ורסטילי היה מפתח לקבוצה חכמה וטובה, ולשחקן שעשה את זה הכי טוב בעולם קראו לברון ג’יימס. היום, לא מעט קבוצות בכירות מרשות לעצמן לשחק עם 3 גארדים. גם בחמישייה הכי חזקה של הפועל תחת החוק הרוסי בשנים האחרונות – קרטיס ג’רלס, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, ריצ'רד האוול וליאור אליהו – לא באמת היה שחקן קלאסי בעמדה 3, כי קינזי היה יותר גארד מפורוורד.



מאז שאורי אלון קנה את הפועל ועד היום, ההנהלה סוג של ויתרה על הניסיון להנחית בארנה סמול פורוורד ישראלי בכיר. השם של שון דוסון עלה כמה פעמים אבל זה אף פעם לא התממש. נראה שהשנה אין מנוס מלחפש ישראלי לעמדה 3, מאחר שהפועל שחררה שני גבוהים ישראלים (ליאור אליהו ואלכס צ’וברוביץ’) פלוס אמארה סטודמאייר, והחתימה במקומם את עידן זלמנסון ונמרוד לוי. הישראלים הבכירים של הקבוצה בעונה הבאה יהיו תמיר בלאט, בר טימור, זלמנסון, לוי ושחקן נוסף.


עופר מתן (צילום: פרטי)


המצב בשוק קשה, אין ספק. זה לא כמו בניינטיז, כשלא יכולת ללכת ברחוב בלי להיתקל בסמול פורוורד ישראלי מפוצץ בפוטנציאל (גור שלף, יואב ספר, פיני לוי, גיל סלע ועוד). איגור קולשוב, ההבטחה של הקיץ שעבר, התגלה כשחקן בינוני עם יד די רעה; לעוז בלייזר יש את הסייז שמאפשר לשמור על עמדות 3 ו-4 אבל משהו בו רפה ולוזרי; וכארם משעור חזר מהעונה ממכבי בהלם של שבוי מלחמה ונראה כמו הצל של עצמו, מה גם שקליעה טובה אף פעם לא היתה לו.

כל זה מחזיר אותנו לרפי מנקו, האיש שידע להיוולד בעשור הנכון, הישראלי שנהנה משיממון הסמול פורוורדים המקומי של השנים האחרונות יותר מכולם. אבל מסתבר שהוא לא בקטע ומעדיף להישאר באילת. הפועל הפנימה ובחרה ללכת במקומו על נמרוד לוי, פוטנציאל ענק שמידת המימוש שלו משתנה בהתאם ליום ולמזג האוויר. אה, יש גם את כספי, אבל מסתבר שהוא עולה 3.2 מיליון דולר (!) ושמכבי מוכנה לשפוך עליו את הסכומים האלה. אם המאץ’ אפ שמכבי תלך עליו במשחקים נגד הפועל בעונה הבאה הוא פוסט אפ של כספי על נמרוד לוי – אני רגוע.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש רק בעיה אחת בתזה שלך: היא לא מתייחסת לזה שמדובר באדם מטונף, פשוט כך, שלא ראוי להקרא שחקן, בטח לא ספורטאי. מעדיף שהפועל תרד ליגה, ולא ישחק בה כזה טיפוס, ותשאל את ליאור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר