ירון דוויק (צילום: מיתר טוהר ביטון, באדיבות katamon.co.il)
ירון דוויק (צילום: מיתר טוהר ביטון, באדיבות katamon.co.il)

דוויק: "קטמון תעלה בסוף השנה לליגת העל"

ירון דוויק, יו"ר הוועד המנהל של קטמון בחמש השנים האחרונות שהחליט שלא להתמודד שוב, מסביר: "עוצמת הארגון, הקהל והקהילה היא שתביא אותנו לשם". וגם, מדוע הוא עוזב? "ביקשתי להתרכז במקום העבודה"

פורסם בתאריך: 28.3.18 11:12

ביום שני האחרון (26.3) התקיימו הבחירות לוועד המנהל של הפועל קטמון, אבל הדרמה האמיתית סביב הבחירות הללו התרחשה בסוף השבוע שעבר, אז הודיע ירון דוויק, יו"ר הוועד בחמש השנים האחרונות, שהוא מסיר את מועמדותו לקראת הבחירות הקרובות.

ההודעה הכתה בהלם את חברי הוועד, אבל לא פחות מכך את חברי העמותה, שדוויק, זוכה פרס זוסמן ג’וינט ספטמבר 2016, על פעילות ומסירות יוצאת דופן במפעלים החברתיים של הפועל קטמון, נחשב בעיניהם עוגן בולט מאוד.

בבחירות, יש לציין, נבחרו ברק בן יעקב, איתן שירוני, יותם כרמון ודפנה גולדשמידט, כשיום למחרת התקיימה ישיבה בנוכחות אנשי הוועד היוצא עם אלו הנכנסים, שם ביקש דוויק להיפרד מהנוכחים במילים נרגשות, ואמר כי יבקש מהעמותה ומהוועד להישאר אחראי על כל הפעילות החברתית ועל ההיבטים החינוכיים של מחלקת הנוער, תמורת שקל בשנה, נושאים שהיו לבייבי הכמעט פרטי שלו בוועד המנהל. "ניצחנו בשבוע שעבר 15:3 בדרבי ילדים ג' את בית"ר", אומר דוויק בראיון פרידה ל"כל העיר" ומוסיף: "העולם שלנו נמצא בילדים, ושם אני רוצה להיות".

רוצה להמשיך במחלקת הנוער - דוויק עם ילדי המחלקה (צילום: באדיבות katamon.co.il)

רוצה להמשיך במחלקת הנוער – דוויק עם ילדי המחלקה (צילום: באדיבות katamon.co.il)

ברשותך, נחזור לבחירות ולוועד המנהל, יש הטוענים שפרשת בגלל חילוקיי דעות עם חלק מהחברים. זה נכון?
"אי אפשר לנהל ועד עם שבעה אנשים, עם הסכמות על כל נושא. לא מדובר פה בתנועת נוער. לאנשים יש עמדות וישנן דעות וטוב שיש דעות שונות. כמובן שהיו חילוקי דעות, ליוסי ליפקין ולי אין חילוקי דעות? בסופו של דבר דנים, וכולם רוצים בסוף את טובתה של הפועל קטמון וזה בסדר גמור, אבל לא בגלל זה אני לא בוועד".

התלבטת קשות, בסופו של דבר החלטת כן לרוץ, ויומיים לפני מועד הבחירות משכת את מועמדותך. קצת משונה לא?
"היתה התלבטות, אבל ידעתי שאתקשה למלא את תפקידי בוועד יחד עם עבודתי החדשה כמנכ"ל בסוכנות ביטוח, ומאוד לא רציתי לחטוא לעצמי. ביקשתי להתרכז במקום העבודה. אני עוזב את הפועל קטמון כארגון מאוד חזק, גוף שיש לו שותפים רבים, לצערי לא כולם מבינים מה נבנה בקטמון, זה מועדון שיש לו תקציב של עשרה מיליון שקל בליגה הלאומית, מישהו מבין איזה מספר זה בכלל?".

התפרצת לדלת פתוחה. יש הטוענים שקטמון חוטאת בכך שהיא מקדישה אמצעים רבים יותר לקשריי הקהילה מאשר לקטע המקצועי. מה דעתך.
"זה לא נכון תקציבית קודם כל. התקציב הכללי של הקבוצה הבוגרת הוא שישה מיליון שקלים בערך, מתוך זה תקציב שחקנים 3.2 מיליון שקלים, לא כולל מאמן, צוות מקצועי והוצאות מסביב. תקציב קבוצת הנוער ובתי הספר לכדורגל הוא שני מיליון שקלים, והתקציב החברתי הוא שני מיליון שקלים. זה הטעות של כולם. אין שקל שהלך לחברתי, ויכול היה ללכת למקצועי וההיפך. יש הרי התייחסות של התורמים. אם קרן ירושלים נתנה כסף, היא נתנה אותו לליגת השכונות, אם יוסי ליפקין נתן כסף, הוא נתן אותו לטובת הבוגרת. כל אחד צובע את הכסף בצבע שלו, זה לא שלפי מצב הרוח של הוועד המנהל מעבירים כסף ממקום למקום. בסופו של דבר, ככל שהבוגרת משחקת יותר טוב, הפעילות החברתית מתרחבת, וככל שיש ילדים בליגת השכונות, אז יש יותר פוטנציאל לנוער ויש לנו מחלקת נוער מאוד מצליחה בגלל זה. למה צריך להיות מתח או חשבון בין שני הדברים?".

 

היית יו"ר שונה. כמעט ולא דיברת בתקשורת. מדוע?
"אני חושב שהאבחנה היא בתפקיד. אני יו"ר של עמותה, אז מן הסתם, כשעיתונאי פונה אליי ושואל אם שחקן כזה או אחר צריך להיות מוחתם, אין לי מה לומר לו ואני לא מתחמק. לשאלות הללו, יש מנהל מקצועי, יש מנכ"ל, יש מנהל פעילות חברתית, שכל אחד ידבר עלך מה שהוא צריך. מה אני מבין אם ירדן אבוחצירה צריך להיות יותר טוב, זה יהיה יומרני לומר שאני מבין בזה".

בתור יו"ר הוועד, מה דעתך על המצב המקצועי של הקבוצה? דרככם סלולה לליגת העל בסוף השנה?
"תרשום כותרת. הפועל קטמון תעלה בסוף השנה לליגת העל. יש לנו הזדמנות מאוד גדולה, ואנחנו נתפוס אותה בשתי הידיים. פרט להפועל תל אביב, אנחנו יותר טובים משאר הקבוצות שמתחרות איתנו על העלייה".

יש לך הסבר לסיפור החוזר של הבעיטה בדלי אצלכם?
"לא חושב שזאת בעיטה בדלי. הפערים הם לא כאלה גדולים. לחדרה יש חלוץ כמו אוהד קדוסי, שלנו אין, מצד שני לנו יש הגנה פנטסטית. הדלי אף פעם לא היה מלא. אנחנו מאוד קרובים, אני מאמין שנעלה לליגת העל השנה, עוצמת הארגון, הקהל והקהילה, היא שתביא אותנו לשם".

אוהדי הפועל קטמון (צילום: שרון עזרן)

אוהדי הפועל קטמון (צילום: שרון עזרן)

ובליגת העל?
"נסתדר שם פנטסטי. קטמון תהיה חזקה, לא לפלייאוף עליון אמנם, אבל גם לא פחות טובה מאשדוד, אשקלון, עכו ומכבי פתח תקוה. אין לנו שום דבר פחות ממה שיש להן".

לסיום, אי אפשר שלא לשאול על הפועל ירושלים – יהיה איחוד?
"אם אני מבין את הנפש של יוסי סאסי, הוא לעולם לא יילך לפירוק מרצונו. נקבע דיון לסוף אפריל, שיוקדש לו יום שלם, ושם, באותו הדיון תתקבל החלטה לגביי המגרש. נקווה ששם זה ייגמר. אם יוחלט סופית, שהמגרש יעבור לשיכון ובינוי, וסאסי יקבל את הפיצוי שהוא חולם עליו, או אז סאסי יבוא על סיפוקו, ואני לא רואה איך הוא מחזיק את העמותה. אבל אני חושש שפסק הדין יהיה כזה, שיגרום לסאסי לערער ולעשות עוד סיבובים, כיוון שבסופו של דבר יש לו מספר בראש, ואם הוא לא יקבל אותו, הסיפור ימשיך להתגלגל".

עם יד על הלב. קטמון תרצה איחוד שווה או השתלטות על הפועל?
"ואני שואל באמת – מה סאסי השאיר בהפועל שמייצר איזשהו שוויון? הרי קבוצת הנוער שלהם מפורקת לרסיסים, יורדת ליגה, מה נשאר שם ייחודי? כל האוהדים, למעט 20-15 איש שמתנגדים, יהיו בעלי הבית של הפועל ירושלים, כמו שהיה צריך לקרות באיחוד, רק שלצערי זה לקח יותר מידי זמן. לדעתי ברגע שייווצרו התנאים ויהיה איחוד, מרבית אוהדי המקורית יגיעו ליציעים של טדי, והכול יבוא על מקומו בעזר השם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר