דפנה גולדשמיט-כהן, יו"ר הפועל קטמון (צילום: מיתר טוהר-ביטון, באדיבות אתר הפועל קטמון ירושלים)
דפנה גולדשמיט-כהן, יו"ר הפועל קטמון (צילום: מיתר טוהר-ביטון, באדיבות אתר הפועל קטמון ירושלים)

"קיום המפעל האדום של הפועל בירושלים נמצא בראש מעיינינו"

לדפנה גולדשמידט-כהן, היו"ר החדשה של קטמון, יש משנה סדורה לגבי התפקיד אליו היא נכנסת: "להבטיח את עתידו הכלכלי של המועדון"

פורסם בתאריך: 26.4.18 10:43

הפועל קטמון ביצעה השבוע שני מינויים חשובים מאוד. הראשון, שמעיד על רצונה של הקבוצה להתחיל כבר מעצם הימים האלה את ההכנות לקראת העונה הבאה, הוא הארכת חוזהו של ליאור זדה כמאמן הקבוצה. מינוי עליו פורסם ב"ספורט כל העיר" כבר לפני מספר שבועות.

המינוי השני, המשמעותי והמכונן יותר, הוא של היו"ר החדש של הפועל קטמון: לתפקיד נבחרה דפנה גולדשמידט-כהן, בת 32, האישה הראשונה שנכנסת לתפקיד יו"ר של קבוצת כדורגל בישראל.

אז מה מצפה לגולדשמידט-כהן, ששימשה בשנה האחרונה כדוברת המועדון? על פי תקנון העמותה, אלו יהיו תפקידיה: "יו"ר העמותה יכנס את ישיבות הוועד המנהל, על פי שיקול דעתו. יו"ר העמותה יקבע את סדר היום של ישיבות הוועד המנהל. החלטות הוועד המנהל תתקבלנה ברוב קולות המצביעים. היו הקולות שקולים, יכריע יו"ר הוועד המנהל".

גולדשמידט-כהן מודעת לגודל התפקיד, ול"ספורט כל העיר" היא מסרה השבוע: "לפני הכל, אני חייבת להגיד שאני נכנסת לנעליים גדולות ומשמעותיות. אלו נעליו של היו"ר בחמש השנים האחרונות ירון דוויק. ירון הוביל את המועדון להישגים בלתי מבוטלים ואני מקווה ומאמינה שאני אמשיך את פועלו על הצד הטוב ביותר".

באשר לתפקיד אליו היא נכנסת, מציינת גולדשמידט-כהן כי "תפקידנו בוועד, ואני בתוכו כראשונה בין שווים, הוא להיות הנציגים של בעלי הבית במועדון. לתפיסתי זה קודם כל אומר להבטיח את עתידו הכלכלי של המועדון. כמו שבעלים מכניס את היד לכיס, תפקידנו לגייס משאבים לקיום המועדון. בראייה המקצועית, אני מאמינה כי עלינו למנות את אנשי המקצוע הטובים ביותר שניתן ולספק להם את סביבת העבודה המקצוענית ביותר שניתן להעלות על הדעת. אחרי שעשינו את זה, אנחנו נתווה מדיניות ברמה הרחבה של המועדון – לשמור על רוח והישגי המועדון. אך כידוע, הקבוצה המקצוענית היא חלק מהפעילות של המועדון וכמו שאני רואה את זה היא הקטר שסוחב את הרכבת. עד כמה שזה נשמע קלישאתי, אנחנו עובדים קשה מאוד כדי ליצור עתיד אדום בעיר המורכבת והאהובה שלנו. קיום המפעל האדום של הפועל בירושלים נמצא בראש מעיינינו".

דפנה גולדשמיט-כהן, יו"ר הפועל קטמון (צילום: מיתר טוהר-ביטון, באדיבות אתר הפועל קטמון ירושלים)

לשמור על רוח והישיגי המועדון גולדשמיט-כהן (צילום: מיתר טוהר-ביטון, באדיבות אתר הפועל קטמון ירושלים)

לסיום, גולדשמידט-כהן מבקשת להתייחס גם להפועל ירושלים ואומרת: "זה דבר די מדהים, כל כך הרבה השתנה מאז שקטמון הוקמה, אבל הסיבה שבגינה הקמנו את הפועל קטמון עדיין אותה הסיבה ודבר לא השתנה בגזרה הזאת. כשזה ישתנה – נדע איך לפעול".

כאמור, גולדשמידט-כהן מחליפה בתפקיד את ירון דוויק, ששימש כיו"ר קטמון בחמש השנים האחרונות. בשיחה עם "ספורט כל העיר" אומר השבוע דוויק: "אני כיו"ר עיצבתי מדיניות ואסטרטגיה, הכנתי תוכניות עבודה ויעדים, וכמובן דאגתי שנגיע לשם".

 

 

דוויק מוסיף ומתייחס גם לגולדשמידט-כהן ומציין כי "אני חושב שדפנה תמשיך את אותה עשייה כמוני. היא מנוסה, הארגון עובד ומסודר, והיא תוביל אותו. אני מקווה שהיא תצליח לעשות דברים חדשים, בעיקר עם תורמים מחו"ל, שאני לא ידעתי לעשות".

בקטמון יודעים לספר כי גולדשמידט-כהן נבחרה אמנם פה אחד על ידי חברי הוועד, אך לפני ההצבעה הסופית היה מתחת לפני השטח קרב לא פשוט בינה לבין חברי הוועד ברק בן יעקב, שמונה לדובר הקבוצה, ולבין איתן שירוני.

"דפנה עבדה קשה מאוד כדי לזכות בתפקיד שהיא כה רצתה בו", מציין גורם בקטמון. "יש לה קשרים במקומות הנכונים ואנשים עבדו בשבילה ועשו לה לא מעט לובינג. בסופו של דבר זה הצליח לה. אני מקווה שגם לנו כמועדון".

ירון דוויק (צילום: מיתר טוהר-ביטון, אתר הפועל קטמון ירושלים)

ירון דוויק (צילום: מיתר טוהר-ביטון, באדיבות אתר הפועל קטמון ירושלים)

הדובר בן יעקב שופך אור על שהתרחש לפני ההצבעה ומציין כי "מהיום שנבחרנו לוועד המנהל, גם דפנה וגם איתן שירוני, העמידו את עצמם לתפקיד היו"ר. שניהם ראויים ומוערכים, ולאחר לבטים החלטנו למנות את דפנה, בעקבות הניסיון והוותק בוועד".

ומה אומרים בקטמון על היו"רית החדשה? כולם מברכים ומאחלים הצלחה בתפקיד החדש. מרכוס גרשקוביץ, ששימש במשך ארבע שנים בוועד בתפקידים שונים, מציין כי "תפקיד יו"ר הוועד בקטמון הוא ייצוגי בלבד, אינו בעל תוכן במהותו, אין לו יכולת לקבל החלטות, ואת אותם דברים שדפנה עשתה כחברת ועד, בעיקר בכל הנושא של ליגת השכונות וגיוס ספונסרים, היא תמשיך ותעשה גם כיו"ר. כיוון שאין לתפקיד הזה שום תוכן, מה שעושה את התפקיד זה הבנאדם. ירון דוויק עשה זאת בצורה מצוינת, ואני מקווה מאוד שדפנה תמשיך בדרכו ובסגנונו. לזכותה של דפנה אפשר לומר שהיא עובדת, בעיקר בגיוסי כספים, יש לה את הקסם שלה, אני חושב שזאת בחירה מצוינת".

"כמו כל בנאדם שנכנס לתפקיד חדש, צריך קודם כל לאחל לדפנה בהצלחה, ואני מקווה עבורה ועבור קטמון כקהילה, שהיא תצליח במשימה", מוסיף אבישי בלום, שישב אף הוא בוועד המנהל של קטמון בעבר. "אני מייחל להצלחתה, כי הצלחתה היא הצלחתנו. בסופו של יום, כולנו בעד קטמון. דפנה השקיעה עוד לפני כניסתה לוועד את דם ליבה, אני מקווה שהיא תמשיך לעשות כן, ושכל הניסיון שצברה, כוותיקת חברי הוועד, יעמוד לה וישמש אותה בתפקיד החדש".

איש העסקים דורון ברבש, בעלי מוסך הטורים וספונסר קטמון, מציין כי "דפנה נמצאת בוועד כבר ארבע שנים, מכירה את המערכת היטב, היתה לה זכות גדולה ללמוד מאדם שיודע להנהיג ולהוביל מערכת. אני סומך על דפנה שהיא יודעת שקהילה גדולה עומדת מאחוריה, ושכולם רוצים שהמועדון יצליח, לא פחות מההצלחה הקיימת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר