ג'ורג' אקפביו, עידן שמש, שי אהרון (צילומים: דאפי ספונר- באדיבות katamon.co.il, עזרא לוי, אורן בן-חקון)
ג'ורג' אקפביו, עידן שמש, שי אהרון (צילומים: דאפי ספונר- באדיבות katamon.co.il, עזרא לוי, אורן בן-חקון)

סכנין לא משחררת את אקפביו; עידן שמש על הכוונת של קטמון

נמשכים המאמצים של קטמון לצרף חלוץ בחלון ההעברות הקרוב. עידן שמש שחוזהו בנס ציונה מסתיים בשבוע הבא מועמד להצטרף. עדן שרם יעזוב

פורסם בתאריך: 3.1.19 13:30

זה לא סוד שראשי הפועל קטמון מבקשים להתחזק בחלק הקדמי בחלון העברות המתקרב, וממתינים בדריכות רבה לפתיחתו ביום שלישי הקרוב, 8.1, כדי 'להתחמש' לקראת החלק השני והמכריע של העונה.

ללא קשר לתקופה החלשה של הפועל קטמון, שסופרת כבר שישה משחקים ללא ניצחון (ארבעה הפסדים ושתי תוצאות תיקו), המאמן ליאור זדה והמנהל המקצועי שי אהרון מודעים לכך שמשימת כיבוש השערים לא תוכל ליפול על כתפי ויליאם אגדה בלבד, טוב ככל שיהיה, בייחוד אם לוקחים בחשבון את העובדה שרק לאחרונה חזר מפציעה שהשביתה אותו לחודשיים כמעט. למרות הסיוע מירדן אבוחצירה ומעדן דהן, הצוות המקצועי רוצה חלוץ נוסף – רצוי כזה שמכיר את המועדון ושיש לו ניסיון, על מנת שיסייע בהשגת המטרה הברורה: עליית ליגה. בקטמון לא מתכוונים לחסוך לטובת השגת המטרה, וישתמשו בכל המשאבים הכספיים כדי להתחזק, כולל הפנייה הקבועה לספונסרים בני סיון, יוסי ליפקין ולארי טננבאום. גם שחרור של כמה שחקנים נמצא על הפרק, כדי 'לפנות מקום בסגל'.



החלום הרטוב של זדה-את-אהרון היה החזרתו של החלוץ הניגרי ג'ורג' אקפביו, ששיחק בעבר בהפועל קטמון וזכור לטובה. אקפביו, כזכור, הצטרף למועדון בחלון העברות של ינואר 2017, וכבש בחצי שנה ארבעה שערים. עונה לאחר מכן, בעונה שעברה, הוא כבש 12 שערים בכל המסגרות.

ג'ורג' אקפביו (צילום: דאפי ספונר- באדיבות katamon.co.il)

ג'ורג' אקפביו (צילום: דאפי ספונר- באדיבות katamon.co.il)

בקיץ האחרון קפץ החלוץ מדרגה והצטרף לבני סכנין מליגת העל, אבל העונה לא נפתחה טוב עבורו: הוא מיעט לשחק וכבש רק שער אחד. עם זאת, נראה כרגע כי אותו חלום רטוב לא צפוי להתגשם, מכמה סיבות: לאחרונה, מאז מונה עמיר תורג'מן למאמנה של סכנין, מקבל אקפביו יותר ויותר הזדמנויות, ונראה טוב יותר; בסכנין מספרים כי חל שיפור במעמדו, ומצהירים שתורג'מן אוהב את החלוץ ואת הסגנון הפיזי שלו.

"עמיר מרוצה מאקפביו ולא נראה שהוא ישוחרר", מספר גורם בסכנין. "ההחלטה הסופית נמצאת בידי המאמן, כמובן, ורק הוא קובע, אבל זה הכיוון".

סיבה נוספת לכך שהחלוץ מתרחק מקטמון היא פציעה שממנה הוא סובל ברצועות הברך, שצפויה להשבית אותו לכמה שבועות, בעוד בקטמון מחפשים שחקן שיוכל לתרום באופן מידי.

"אני מהמר שאקפביו לא ישחק בהפועל קטמון", מספר סוכן שחקנים אשר מכיר היטב את שוק ההעברות, בעיקר בליגה הלאומית, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "להערכתי, קטמון ינסו להחתים חלוץ זר כי יש להם מקום לכך בסגל, וכי שוק השחקנים הישראלים די דל מבחינת חלוצים – בטח כשבקטמון מחפשים חלוץ מוכח, עם ניסיון. לגבי אקפביו – תורג'מן אוהב אותו, המעמד שלו השתנה. האופציה הזו כבר מוצתה, קטמון השלימה עם המצב ומחפשת אלטרנטיבות אחרות".

שי אהרון (צילום: אורן בן-חקון)

שי אהרון (צילום: אורן בן-חקון)

אחד השחקנים שהוצעו להפועל קטמון הוא החלוץ הברזילאי לוקאס סראפים דיאס מהפועל קריית שמונה. גורם במועדון מאשר כי החלוץ נחשב לאחד המועמדים, וכי האופציה הזו לא נפסלה על הסף. "הוא הוצע לקבוצה, אך אני לא יודע אם הוא יוחתם", אומר אותו גורם.

בקטמון יודעים לספר כי החלוץ הצעיר בן ה-21, שהגיע בקיץ מבוהמיינס הצ'כית, חסר ניסיון ולא עומד בקריטריונים מבחינה זו, ולכן לא נמצא בראש רשימת הרכש.

אם כן, מי עשוי בכל זאת להגיע לקבוצה באדום? שם חדש-ישן, של חלוץ שכבר לבש בעבר את המדים של הפועל קטמון וכבש במדיה בצרורות: עידן שמש. החלוץ בן ה-28 יכול לשחק גם בחוד וגם על קו, אך הוא משחק השנה בסקציה נס ציונה המפתיעה, שנאבקת עם קטמון על העלייה לליגת העל – ולכן היא לא תשמח לראות את שמש עובר ליריבה.

עם זאת, החלוץ חתם על חוזה בנס ציונה רק עד לחודש הנוכחי, חודש ינואר 2019, ולמעשה משחקו האחרון בשורותיה יהיה המשחק הקרוב מול הפועל מרמורק. המטרה של שמש היא לשוב לליגת העל, וסוכנו אפי סופר עושה מאמצים רבים להחזירו לליגה הראשונה כבר בחלון ההעברות הנוכחי. הסוכן כבר פנה בעניין לכמה קבוצות. בנס ציונה לא הרימו ידיים ומנסים לשכנע את השחקן לחתום על חוזה לעונה אחת, בעוד קטמון אורבת בפינה ומחכה לסיום חוזהו של השחקן כדי לפנות אליו באופן רשמי.

עידן שמש (צילום: עזרא לוי)

עידן שמש (צילום: עזרא לוי)

"נעשה הכל כדי להשאיר את עידן שמש בנס ציונה", אומר גורם בכיר בנס ציונה ל"ספורט כל העיר". "אבל זה הביזנס, וידענו שהוא עשוי לעזוב. אני לא יודע על התעניינות מצד הפועל קטמון, אבל זה לא מפתיע אותנו: עידן שחקן טוב, והגיוני שהם ירצו לצרף אותו אם הם מחפשים חלוץ. עידן מכוון לליגת העל, אבל הכל אפשרי ונקווה שבסופו של דבר הוא יישאר אצלנו".

בקטמון מאשרים כי יש התעניינות רבה בשמש, וכי כבר בקיץ האחרון חשבו להחזיר אותו למועדון: "הוא אכן אחד המועמדים, ויכול להיות שיוחתם בחלון ההעברות הקרוב, כי מדובר בשחקן שמתאים מאוד לשחק ליד ויליאם אגאדה, ומשלים אותו היטב. כבר בקיץ חשבנו עליו, אבל הוא שחקן קצת פציע וזה הרתיע אותנו בזמנו".

שמש החסיר חמישה משחקים בתחילת השנה בגלל פציעה, וכבש עד כה ארבעה שערים – אבל בקטמון זוכרים לו את צמד העונות שבהן שיחק בירושלים, וכבש בצרורות.

מי שצפוי לשלם את מחיר צירופו של חלוץ חדש הוא עדן שרם, שיעזוב את הקבוצה בקרוב וכבר השלים עם הגזֵרה. סוכניו מחפשים לו קבוצה בימים אלו, והוא עשוי לעשות את הדרך ההפוכה לזו של שמש – אל נס ציונה.

בקטמון לא יסתפקו כנראה רק בהחתמת חלוץ, ורוצים להחתים במהלך ינואר גם קשר אמצע, שייתן עוד עומק למרכז השדה, הדליל יחסית לטענת אנשים במועדון.

"יש לנו אמצע צעיר יחסית, וקובי מויאל עדיין לא כשיר. אנחנו צריכים עוד שחקן במרכז השדה, כי לא הכל יכול ליפול על תמיר עדי ועל עדן דהן – טובים ככל שיהיו. לכן יש סיכוי שיגיע עוד שחקן במהלך חלון ההעברות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר