זיו אריה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)
זיו אריה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

דעה | לא פחות מהברקה – זווית נוספת למינוי של זיו אריה למאמן קטמון

לא עליית ליגה אלא בניית שלד צעיר המבוסס על שחקני בית - זוהי המטרה של המאמן החדש של קטמון | טור דעה

פורסם בתאריך: 5.6.19 16:56

המנהל המקצועי של הפועל קטמון ירושלים שי אהרון, הפתיע אותנו שוב עם הברקה חשובה. אני יודע ששרידי אוהדי הקבוצה מליגה ב' אוהבים להשמיץ את אהרון, אבל לא תהיה תפארתם על הדרך הזאת. אנחנו זקוקים לאיש רהוט כמו אהרון, שמביע בגלוי את התיעוב שכולנו רוחשים כלפי הגזענות. המאמן החדש שמונה בהמלצתו, זיו אריה, עשוי לעשות עבודה מעולה, אם יקבל את השקט והתמיכה מכל הסביבה האופפת את קטמון.

הגדרת המטלות של המאמן היא חדשה: עלייה לליגת העל עם קבוצת חלשה איננה כורח אלא רק אופציה. אין לנו אלא לקוות שזיו ישולב בכל המחלקות, ויפקח גם על קבוצות הנוער. התפקיד החשוב ביותר שלו איננו לשאוף לתחתית טבלת ליגת העל; קטמון זקוקה לשלד בריא, ויש לקוות ששחקני נוער רבים ישתלבו בהרכב בשנים הקרובות. המאמן החדש יכשיר שחקנים רעננים משלנו, והם ימשכו קהל אוהדים רב ליציעי קטמון.

אינני טוען שזיו הוא גאון כדורגל אבל הוא איש מרשים וחרוץ. בית"ר תל אביב רמלה הכשירה אותו לעבודה בליגה הלאומית וכל מה שנדרש ממנו הוא לעשות כמיטב יכולתו. אם הקבוצה תעלה ליגת העל בעוד שנתיים-שלוש ותגלה יכולת מוכחת לשרוד שם בכבוד, דיינו. בינתיים אין לנו אלא לקבל בחום את המאמן ולברך גם את שי אהרון, בשר מבשרם של האוהדים האדומים.



אנגלים נטולי אנגליות

גמר ליגת האלופות במוצ"ש שעבר בין ליברפול לטוטנהאם היה גרוע להחריד. ראיתי עשרות משחקי גמר בשנים שעברו, אבל הנטרול ההדדי הגיע כאן לשיאים של כיעור. שתי הקבוצות נלחמו, אבל לא ראינו שום מיומנות מיוחדת. כל משחק ליגה ספרדית עם ברצלונה מספק הרבה יותר בידור והנאה אסתטית. ליברפול ניצחה כי יש לה עדיפות טכנית ברמת הפרט, אבל מרכז השדה שלה לא היה קיים. השער שהבקיעה מיד בפתיחה היה לה לרועץ, שכן הוא גרם לה לנהל משחק פחדני. לא מתאים, וחבל.

לא ניתן להתעלם מהזרים הרבים שמקדמים מאוד את הקבוצות האנגליות. בלי מוחמד סאלח (מצרים), סאדו מאנה (סנגל) ורוברטו פירמיניו (ברזיל) קשה מאוד לתאר את ליברפול המצליחה של המאמן הגרמני המבריק יורגן קלופ; קון אגווארו (ארגנטינה), וינסנט קומפאני (בלגיה) ולירוי סאנה (גרמניה) כיכבו העונה במנצ'סטר סיטי בניצוחו של המאמן הקטלוני המשובח, פפ גווארדיולה. יש להניח שגם הגדולות האחרת ישתפרו בעונה הקרובה. האנגלים נטולי האנגליוּת מפגינים כדורגל מהיר בנוסח הישן אבל משלבים אותו ביכולת טכנית שלא ראינו כמוה בעבר.


חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)

חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)


צ'לסי שיחקה נפלא במחצית השנייה בגמר הליגה האירופית נגד ארסנל. העליונות הטכנית של צ'לסי בלטה, וגם האמונה העזה ביכולתה לנצח. אדן האזר שלט במשחק לחלוטין. זו היתה הצגה של כוכב אחד, כמו של סטנלי מאתיוס במדי בלקפול בגמר הגביע של 1953.

הקבוצות מצפון לונדון הובסו ואין להן אלא לשמוח אחת לאידה של השנייה. בסופו של חשבון לליברפול היה מגיע פרס על יכולתה הנהדרת לאורך כל העונה. מנצ'סטר סיטי שמה את כל ארבע הפינאליסטיות בכיס הקטן.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר