אולם מליאת מועצת העירייה, הערב (צילום: שלומי הלר)
אולם מליאת מועצת העירייה (צילום: שלומי הלר)

למעלה מחצי שנה לאחר אישור המועצה: רפורמת הוזלת אגרות השילוט עדיין לא נכנסה לתוקפה

בחודש ינואר האחרון אישרה העירייה את הרפורמה, שתקל על בעלי העסקים הירושלמים במאות עד אלפי שקלים בשנה, אולם עד כה לא ניתן אישור סופי ממשרד הפנים והביצוע בפועל מתעכב

פורסם בתאריך: 15.8.19 11:24

בעלי העסקים בירושלים ממשיכים לשלם אגרות שילוט גבוהות, וזאת למרות שהרפורמה להוזלת תעריפי האגרות אושרה במליאת מועצת עיריית ירושלים בחודש ינואר האחרון. ל"כל העיר" נודע כי הסיבה לעיכוב בהחלת הרפורמה היא משרד הפנים, שעדיין לא נתן אישור סופי בנושא.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש ינואר, במסגרת הרפורמה אמורים בעלי העסקים הירושלמים לקבל פטור מלא מתשלום עבור שלט רגיל, אך בשל העיכוב הם עדיין נדרשים בתשלום של 248 שקלים. בנוסף, על פי הרפורמה, האגרה עבור שלט נוסף לעסק תעמוד על 400 שקלים, במקום 496-248 שקלים כיום; אגרת שלט על חלון ראווה – 150 שקלים, במקום 248 שקלים; אגרת תשלום על שלט אלקטרוני בבית העסק נרשמת הנחה רצינית – 2,500 שקלים, במקום 4,170 שקלים לפי התעריף הישן ועוד.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרפורמה, כך ציינו בעיריית ירושלים בגאווה גדולה לאחר אישורה, אמורה היתה להקל על העסקים הירושלמים ולחסוך להם תשלום של מאות עד אלפי שקלים בשנה.

בתגובה לפניית "כל העיר" בנוגע לעיכוב בהחלת הרפורמה נמסר מהעירייה כי "חוק עזר שהותקן על ידי מועצת עירייה נכנס לתוקף רק לאחר פרסומו ברשומות. החוק עדיין נמצא בהליכי אישור מול משרד הפנים. בתום ההליך החוק מועבר גם לאישור משרד המשפטים. לכשיינתן אישורם, הוא יפורסם ברשומות כחוק עזר וייכנס לתוקף".



ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "חוק העזר נמצא בטיפול הלשכה המשפטית במשרד מול עיריית ירושלים".



חברת מועצת העירייה עינב בר כהן (התעוררות), שקידמה את התוכנית עוד מהקדנציה הקודמת, מתייחסת לעיכוב בהחלת הרפורמה ואומרת: "אישור הרפורמה להוזלת אגרות השילוט היא קריטית עבור העסקים בירושלים, ולכן גם התחלנו לקדמה עוד בקדנציה הקודמת. לצערי, כל זמן שהרפורמה לא מאושרת העסקים ממשיכים לשלם יותר".


עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


בר כהן מוסיפה ואומרת: "אני מצפה מראש העיר לעשות כל שביכולתו כדי לקדם את הנושא. אנחנו כבר חצי שנה אחרי שאושרה הרפורמה במועצה, והנושא עדיין תקוע במשרד הפנים, שטוען מצידו שהדבר נמצא בידי עיריית ירושלים. בישיבת המועצה האחרונה ביקשתי לקבוע לוחות זמנים ברורים וליצור התערבות משמעותית יותר של העירייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר