רחוב עמנואל זיסמן (צילומים: פרטי)
רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילומים: פרטי)

הטינופת בשכונת הר חומה: העירייה ומשרד השיכון מתנגחים, והדיירים סובלים

ברחוב עמנואל זיסמן בשכונה מתלוננים על מפגעי אשפה - בעירייה ממתינים שבמשרד הבינוי והשיכון ישלימו את עבודות הפיתוח בהר חומה, בינתיים המרחב הציבורי מוזנח

פורסם בתאריך: 17.11.19 20:19

דיירים בשכונת הר חומה, שמתגוררים ברחוב עמנואל זיסמן, מתלוננים מפגעי אשפה במרחב הציבורי. לדבריהם, העירייה ומשרד הבינוי והשיכון משליכים את האחריות האחת לעבר השני.

"מצד אחד – העירייה מספקת לנו פינוי של פחי האשפה, ומטפלת בתאורת הרחוב ובאכיפת דוחות החניה, אבל מצד שני אין לנו שירותי טאטוא כביש, לא מחליפים שקיות אשפה בפחים הציבוריים ולא אוספים את האשפה מהפחים הציבוריים", מתאר בשיחה עם "כל העיר" תושב הרחוב. "העירייה עדיין לא קיבלה את הרחוב ממשרד השיכון שאחראי על הפיתוח שלו. וזו התוצאה – ערימות של אשפה ברחוב".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילום: פרטי)

רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילום: פרטי)


"עיריית ירושלים אמנם עדיין לא קיבלה לידיה את רחוב עמנואל זיסמן", מבהיר התושב, "אבל היא גובה ארנונה מלאה ומקבלים חצי מהשירותים שניתנים בשאר הרחובות".

לדברי התושב דיירי הרחוב פנו בנושא לגורמים בעירייה, על מנת לפתור את הבעיה, ולדבריו ניתן פתרון נקודתי, מנגד, לטענתו במשרד הבינוי והשיכון לא התייחסו כלל לפנייתם. "פנינו לעירייה ודיברנו עם עופר איובי, היועץ של ראש העיר, ועוד עם גורמים אחרים – זה עזר נקודתי לטווח הקצר, לא לטווח הארוך. ובמשרד השיכון אין תשובות בכלל, אין עם מי לדבר, אף אחד לא מתייחס ועונה לנו".

"שמשרד השיכון יעביר את הרחוב לעיריית ירושלים", מדגיש התושב, "התושבים הם לא בני ערובה. שיגיעו להסכם כדי שנקבל שירותים נורמליים, כמו שמגיע לנו. אנחנו רוצים מתן שירותים ראוי או שיקצצו לנו את הארנונה".


רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילום: פרטי)

רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילום: פרטי)


"כל העיר" פנה לעירייה שמסרה בתגובה: "פיתוח שכונת חומת שמואל ג' הינו באחריות משרד השיכון, עד מסירה מוחלטת ומושלמת לעירייה, בהתאם למפרט העירוני. עד אז, האחריות על הטיפול ברחוב חלה על משרד השיכון. השלמת כל הנדרש במפרט ברחוב זה מתעכבת, ולפנים משורת הדין הוחלט בעירייה לטפל ברחוב. במסגרת זו מבצעת העירייה ניקיון יומי של הרחוב, פינוי האשפתונים ואיסוף האשפה הביתית. העירייה פועלת מול משרד השיכון לסיים את הנדרש מוקדם ככל שניתן כדי שתוכל לקבל את הרחוב לאחריותה".


רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילום: פרטי)

רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילום: פרטי)


ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "בניגוד לטענה המובאת כאן, ניקיון העיר, פינוי פחי האשפה, נושא התברואה ושירותי האזרח הינם תחת טיפולה של הרשות העירונית בלבד, בכל שלב משלבי פיתוח העיר. משרד הבינוי והשיכון מפתח את שכונת הר חומה בשלבים, והיום נמצאת בשלב האחרון של עבודות גמר והחלפת מדרכת האספלט למדרכה משתלבת לטובת תושבי השכונה והאזרחים. כאמור, משרד הבינוי והשיכון אחראי על פיתוח השכונה לרווחת התושבים, ואינו עוסק בנושאי הניקיון, התברואה והתשתיות אשר נמצאים תחת אחריות העירייה; בניגוד לטענה – אין כל שחר לטענה כי פעולות התברואה נמצאות באחריות המשרד או מעוכבות בשל עבודתו בשכונה; באשר לטענה כי פניות תושבים לא נענו – המשרד לא קיבל פנייה וככל שיתקבלו יענו בהקדם וביסודיות כתמיד".


רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילום: פרטי)

רחוב עמנואל זיסמן, השבוע (צילום: פרטי)





 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. המתלהם

    אז תתחילו להתנקם באזרחים מזהמים. מי לתקוף אותו פיזית. שילמד להבא

  2. חגי

    ככה זה, כסף לוקחים אבל לא מנקים.
    פשוט לא לשלם עד אשר יטפלו בלכלוך הזה

  3. נעמה

    אני תושבת חדשה בי-ם וגרה בשכונת ארנונה. גם כאן הרחובות מטונפים, כמו בתמונות מהר חומה. פשוט לא באים לנקות ולטאטא. בטיילת רות ברעם וליד גני ילדים בשכונה פשוט טינופת והזנחה. מחלקת תברואה משתכרים יפה .מיסי הארנונה גבוהים ורחובות העיר מטונפים ומוזנחים!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר