רב"ט מייקל חזקאל (צילום: דובר צה"ל)
רב"ט מייקל חזקאל (צילום: דובר צה"ל)

"הרגשתי שאני לא נותן מספיק למדינה, אז עליתי והתגייסתי"

רב״ט מייקל חזקאל, חייל בודד, בן 21, מתגורר בקטמון, עלה לארץ ממלבורן, אוסטרליה: "ירושלים בשבילי זה הבית, הרגשה של שקט ומנוחה"

פורסם בתאריך: 22.5.17 13:25

רב״ט מייקל חזקאל, בן 21, תושב קטמון, חייל בודד, עלה לארץ מאוסטרליה בסוף שנת 2015 והתגייס לצה״ל במרץ 2016 במסגרת מח״ל (מתנדבי חוץ לארץ). כיום חזקאל משרת כלוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל ונמצא בתעסוקה מבצעית בגזרת עזה.

"אני מגיע ממלבורן אוסטרליה, שם גדלתי בקהילה יהודית גדולה ומאוד ציונית", מספר חזקאל ל"כל העיר". "למדתי בבית ספר דתי לאומי והייתי חניך בבני עקיבא, בנוסף הסבים שלי הם ניצולי שואה, כך שאנחנו מאוד מחוברים ליהדות שלנו. יש לי שתי אחיות גדולות אחת בת 27 והשנייה בת 24 והיא גרה בלונדון. הגענו לארץ כל המשפחה עם ההורים הרבה פעמים, לבת מצווה של האחיות, לבר מצווה שלי, לחתונה של אחותי, כך שזו לא הפעם הראשונה שלי בישראל".

רב"ט מייקל חזקאל (צילום: דובר צה"ל)

רב"ט מייקל חזקאל (צילום: דובר צה"ל)

למה החלטת שאתה רוצה להתגייס?

"בשנת 2013 הגעתי לארץ לשנה של תכנית מיוחדת שנקראת 'בני עקיבא עולמית'. בתכנית זו היינו במשך שנה בארץ בקיבוץ עין הנציב. במהלך השנה הזו שהייתי כאן היה מבצע צוק איתן, ואני שהייתי כבר בן 18 הרגשתי מאוד לא נוח עם זה שאני נמצא בקיבוץ ואילו בני גילי יוצאים למלחמה להגן על המדינה של כל עם ישראל. כשסיימתי את השנה חזרתי לאוסטרליה והתחלתי ללמוד באוניברסיטה במשך חצי שנה, אבל הרגשתי שאני לא נותן מספיק למדינה, אז עזבתי הכל עליתי לארץ והתגייסתי. ביקשתי אישור מההורים להתנדב לצבא, ולשמחתי הם אישרו לי".

והיכן אתה אוכל ארוחות שישי?

"רשמית אין לי משפחה מאמצת, אבל יש לי המון חברים, גם מבני עקיבא וגם מהצבא שמזמינים אותי כל הזמן אליהם לארוחות שישי ודואגים שיהיה לי טוב, כך שאני לא לבד".

רב"ט מייקל חזקאל (צילום: דובר צה"ל)

רב"ט מייקל חזקאל (משמאל) (צילום: דובר צה"ל)

ואיך אתה מתמודד עם שכר הדירה ושאר החשבונות?

"את שכר הדירה משלמים ההורים שלי ומגיעה לי גם תוספת במשכורת הצבאית. אם חסר לי כסף ההורים שלי שולחים, אבל יש גם עזרה של הצבא וחברים".

מה אתה אוהב בירושלים?

"אני לא יכול להסביר את ההרגשה, אבל ירושלים בשבילי זה הבית, זו הרגשה שיש לי רק בבית אצל ההורים שלי, הרגשה של שקט ומנוחה, כאילו הגעתי הביתה. מעבר לזה אני מאוד אוהב את השוק ביום שישי, למרות הצפיפות והצעקות. אני אוהב מאוד ספורט, כל סוגי הספורט, גם לראות וגם לשחק בעצמי. אני אוהב מוזיקה והכי אני אוהב לאכול, ובירושלים יש לא מעט מקומות בהם אני נהנה לבלות ולאכול כמו סושי רחביה, ג'אסט מיט, פיש אנד צ'יפס בשוק ועוד".

למה אתה מתגעגע?

"בעיקר מתגעגע לאוכל של אמא שלי, כמובן למשפחה ולחברים, לשקט שיש באזור שלי – שם אין צפצופי מכוניות ואין צעקות", הוא צוחק.

***

סמל פ' חייל מוסלמי מאזור ירושלים, לוחם, שואף להיות קצין

נשות הכותל: "הכותל הוא מקום קדוש גם לכאלה שאינם חרדים"

החלופה למצעד הדגלים: הצעדה הירושלמית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר