רחוב הערמונים (צילום: שלומי הלר)
רחוב הערמונים (צילום: שלומי הלר)

הסערה סביב תוכנית המדרחוב בשוק: החרדים והדיירים נגד, ועד הסוחרים בעד

ועד הסוחרים בשוק תומך בתוכנית העירייה להפוך חלק מרחובות האזור למדרחוב; מנגד, דיירים בנחלאות, חלק מהסוחרים וגורמים חרדיים נערכים למאבק נגד המהלך

פורסם בתאריך: 20.5.20 08:07

תוכנית המדרחוב בשוק מחנה יהודה ממשיך לעורר סערה: בהמשך לפרסום הראשון ב"כל העיר" על כך שעיריית ירושלים מקדמת תוכנית להפיכת רחובות ברחבי העיר, כולל בשוק, למדרחוב בשעות הערב והלילה ובסופי שבוע – דיירים בנחלאות יוצאים למאבק נגד המהלך. אליהם מצטרפים חלק מסוחרי השוק וגם גורמים חרדיים מאיימים לסכל את התוכנית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במכתב משותף של שלוש מינהלים קהילתיים – גינות העיר, לב העיר ובקעה לראש העיר משה ליאון נטען כי טרם נערך שיתוף ציבור וטרם ניתן מענה לשאלות שקשורות להשלכות התכנית על התושבים כמו למשל חשש מפגיעה מהתניידות תושבים וכן פגיעה במערך פריקה וטעינה ברחובות, היווצרות פקקי תנועה בצירים מקבילים, שינוי קווי תחב"צ, ביטול חניות של תושבים, וכן החשש ממפגעי רעש ותברואה

בנוסף חלק מתושבי נחלאות נערכים למאבק משפטי נגד המהלך. דבורה וילשנסקי, תושבת שוק מחנה יהודה, אומרת ל"כל עיר": "אנחנו מעכלים את ההלם, אנחנו נגבש התנהלות ונפעל כדי שהגזרה הזו לא לא תיפול עלינו. לא ייתכן שהתוכנית הזו תהיה על חשבון הדיירים, גם היום המצב הוא לא אידיאלי, יש מסעדות וברים שפתוחים והפריחה היא מאוד נחמדה, אבל אי אפשר שעד 3 לפנות בוקר יהיה רעש נוראי, יהיה לכלוך, שבירת בקבוקים, שיכורים ועשיית צרכים ברחובות השכונה ואפילו בתוך הבניינים".


רחוב בית יעקב, שוק מחנה יהודה (צילום: שלומי כהן)

רחוב בית יעקב (צילום: שלומי כהן)


כפי שפורסם ב"כל העיר" התוכנית כוללת כי כבישים מרכזיים כמו רחובות אגריפס, שמאי, רחוב הלל ושלומציון המלכה ייסגרו לתנועת רכבים בשעות הערב והלילה, בדגש על יום חמישי, כך שבעלי מסעדות וברים יוכלו להציב כסאות ושולחנות בצורה מרווחת יותר. בנוסף, רחובות הסמוכים לשוק מחנה יהודה – בית יעקב השקמה, הערמונים יסגרו בימי שישי לשם הרחבת פריסת השולחנות והכסאות לכביש.

גם חלק מהסוחרים בעיר מתנגדים לתוכנית. בין השאר נינו פרץ אמר כי "התוכנית תהיה וידוא הריגה לשוק האותנטי ונזק כלכלי לעסקים הקולינריים".

אליהם מצטרפים הגורמים החרדיים שמתנגדים אף הם לתוכנית. דובר העדה החרדית הספרדית הרב אברהם בצלאל מוסר: "בימים הללו שעם ישראל בכל התפוצות מרבה בתשובה וחיזוק רוחני, בעקבות התקופה הקשה שעברנו לאחרונה, שאחריתה מי ישורנו, לא פחות ולא יותר מצאו להם הללו לפתוח עוד מדרחוב עם מופעי רחוב, שעלולים להיות פירצה גדולה בעיניני צניעות רחמנא ליצלן, אני קורא מכאן לבטל את הרעיון, ולהפך להרבות בתורה ויראת שמיים, עם חיזוק בכבוד הבריות בדרכה של תורה, שזהו העזרה הגדולה לה זקוק הציבור בעת הזו ובכלל".

ועד סוחרי השוק תומך בתוכניתה של העירייה. יו"ר הוועד טלי פרידמן מבהירה ומוסרת ל"כל העיר" כי "סגירת הרחובות לזמן מוגבל תאפשר להבריא ולשקם את העסקים במתחם, כשבמקביל עיריית ירושלים תייצר פתרונות חלופיים הן לפריקה וטעינה והן לחניות התושבים בחניונים סמוכים. גורמי האכיפה והשיטור העירוני יהיו אחראים על איזורים אלו ויוודאו כי בשעה 23:00 הכבישים ייפתחו לתנועה. באמצעות אנשי הפיקוח עירוני נבטיח את השמירה על הסדר, מדובר באנשים מקצועיים, מיומנים ומתורגלים. אנו מזמינים את תושבי השכונה לבלות וליהנות מפריחתו המחודשת של הבית של כולנו, שלהם ושלנו יחד – שוק מחנה יהודה. יוזמה עליה אנו עומלים ממש ברגעים אלה היא הטבה ברכישה בכל מתחם השוק לתושבי הרחובות המקיפים את השוק. אני מבקשת מכולם, להבין את המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו סוחרי השוק ודווקא עכשיו לברך על היוזמה ואף לסייע להם לחזור לתלם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. תושב השפלה

    אם הדבר יעשה , יסבלו מכך תושבי האזור . גם כך הם סובלים מרעש , ריחות לא נעימים , הפרעת מנוחה . הרי החוק אומר : שבין השעות 14 ל-16 חלה חובהשל שקט . האם הדבר נאכף , שהתושבים יוכלו לנוח ? ובלילה האם הפאבים ובתי הקפה , סוגרחם בשעה 23 , כפי שהחוק מחייב ?
    גילוי נאות , אני לא מתגורר בירושלים . וליבי ליבי עם התושבים המסכנים , הסובלים מתחלואות אזור שוק מחנה יהודה .

  2. נעמה לוי

    למה תוכנית המדרחוב היא לא ביום,אלא בלילה? בלילה חוזרים התושבים לבתים ורצוי לשחרר את התנועה,והשוק אינו פעיל בלילה.וביום,מסתובבים שם המון אנשים,זה לא בטיחותי כל המכוניות והאוטובוסים.למעט פריקה וטעינה של סחורות. אבל באמת יש צורך לבדוק את אפשרויות התנועה בערוצים נפרדים,עוקפים.עכשיו עם כל השיפוצים והבניה בעיר,האם בכלל יש אפשרות לדבר כזה?

  3. אמיר

    הדיירים בנחלאות תומכים ברובם (אף אחד לא עשה סקר). מהלך מצוין.

  4. גדי

    כל פעם מחדש החרדים מזכירים לי מחדש למה אני שונא אותם

  5. TS

    אולי צריך לשאול את יושבת ראש וועדת סוחרים איך היא שומרת על אובייקטיביות כאשר היא בעלת מסעדה בשוק?

  6. עובדות הניתנות לבדיקה

    יו"ר ועד השוק אינה בעלת מסעדה בשוק, מפעילה אטליה קולינרית בקומה שלישית בתככי השוק ואינה מרוויחה אישית מאומה מהתכנית. לא מהקצאת יותר מרחב כמדרחוב, לא מהתירות ולא בכלל, נא לא להטיל רפש מסולף באדם שפועל לרווחת המקום בלבד.

  7. אזרח מודאג

    חיי התושבים במרכז העיר הופכים מסיוט לגיהנום בחסותה ועידודה של עירית ירושלים שקוראת למחול השדים הזה "תרבות".

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר